Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "kyhmyjä" kehossa  (Luettu 16026 kertaa)

seepo

• Intoilija
"kyhmyjä" kehossa
« : Toukokuu 07, 2007, 19:14:36 ip »

mulla on eräänlaisia kyhmyjä ihon alla aika useita .yksi on leikattu pois eikä ollut kasvain.kyselisin vaan onko kellään ollut vastaavia ja jos on niin mitä ne on ollut ja mitä tehty? kiitos vastauksista etukäteen
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
Re: "kyhmyjä" kehossa
« Vastaus #1 : Toukokuu 07, 2007, 20:10:28 ip »

Kyhmyjä...

Mä näytin mun käsivarressa olevia "kyhmyjä" työpaikka lääkärille ja hänen arvionsa olivat, että diabeettisia rasvapatteja! Ja minä olin ihan, että mitä

Koskaan ollut kuullutkaan mistään diabeettisista rasvapateista. Mä annoin siis asian olla. Aina olen ollut huolissani noista pateista, muljuavat ihon alla. Ei isoja, mutta jotenkin niitä hakeutuu aina "nypläämään". Tarkoitus on joka kerta ollut näyttää ne lääkärille sairaalassa, mutta jotenkin se aina jää.

Ja mua pelottaa, että ne olisi jotain pahempaa... Mutta tuon asian aina työntää mielestään pois. Täällähän oli se kyselykin terveistä paikoista (miten olikaan) ja mähän vastasin, että muuta ei ole kuin tämä d. Eihän noita ole kuin kerran diagnosoitu ja sitä en tiedä pitääkö paikkaansa.
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 07, 2007, 20:23:45 ip »

Mulla oli nuorempana niskassa sormenpään kokoinen pallukka ihon alla, näytin sitä lääkärille, joka sitten kirjoitti lähetteen poliklinikalle, jossa se poistettiin niska puudutettuna.

Lääkäri, joka poisti sen, oli huumorimiehiä ja pelotteli poiston aikana ties millä, kun kyselin, onko pahakin juttu.

Diagnosoitiin hyvälaatuiseksi rasvapatiksi, tikit päälle ja viikon kastelukielto. Ei yhdistetty mitenkään D:een, eikä ole sen jälkeen ollutkaan muita.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2007, 21:28:52 ip »

Mulle tulee rasvapatti korvan taakse.
Oon nytkin nyppinyt sitä pari viikkoa.
Koskaan en ole näyttänyt,niitä hoitohenkilökunnalle.

Kerran tuli puheeksi yhden kaverin kanssa ja hänen mieheltään oli leikattu rasva patti,mutta hän ei ollut diabeetikko.

Kaikki vaivathan siitä johtuu.
Mulle sano lääkäri,kun kätteli et ompas sulla kuivat kädet johtuu neuropatiasta!.

Totesin vaan et on kai kuivat jos en rasvaa niitä.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2007, 22:10:00 ip »

Mulla on ollut vuoden päivät joku ihme patti kankussa, ihan alhaalla eli ei lähelläkään pistospaikkoja. Tuntuu ihon alla mutta ei näy päälle. Olen vaan antanut sen olla, koska se ei mitenkään vaivaa.  

Täytyiskin muistaa ottaa asia puheeksi seuraavalla lääkärireissulla...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Toukokuu 07, 2007, 22:23:57 ip »

Olisikohan niin, että näiden "rasvapattien" ongelma on useimmiten kosmeettinen - onneksi.

Jotta kukaan moisista kärsivä ei tuntisi olevansa maailman ehdottomasti onnettomin ihminen, kerrottakoon seuraava tapaus:

Täällä lähistöllä asuu noin 60-vuotias, täysin terveen näköinen mies. Hän liikkuu kaupungilla siinä kuin kuka tahansa muu ikätoverinsa, vaikkakin hän epäilemättä saisi esimerkiksi uuteen kahvilaan astuessaan yleisön varsin hiljaiseksi. Hänellä on nimittäin vasemmassa poskessaan iso "koukkunenä". Niistäähän sitä ei oikein voi, kun taitaa olla juuri tällainen hyvälaatuinen "rasvapatti", mutta muuten tuo kävisi aika hyvin kookkaasta nenästä
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2007, 22:25:13 ip »

Siinä on sitten kirjaimellisesti miehellä  NENÄ POSKELLA!!!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Toukokuu 07, 2007, 22:27:02 ip »

Näin sen voi nähdä...

Ihan sillä tavanomaisella paikallaan löytyykin sitten oikein niistettävä nenä...
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

seepo

• Intoilija
« Vastaus #8 : Toukokuu 08, 2007, 08:16:19 ap »

mimmi,itselläni on sama ongelma ei tule lääkärille lähdettyä kun ajattelee kuiteskin niitä syöpäasioita mut pitäishän tuota mennä
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Toukokuu 08, 2007, 08:50:43 ap »

Joo! En voi sanoa kuin, että tiedän tunteen!!!  
Kirjattu
Mimmi1

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Toukokuu 08, 2007, 09:43:34 ap »

Lipoomaksi minulle lääkäri noita patteja on sanonut. Oikeassa käsivarressa varmaan 7 kipaletta. Vasemmassa niitä on kanssa. Sitten löytyy mm. reisistä. Joskus nuorempana jaksoin noita hävetä ja poistatinkin pari pahinta yksityisellä. Onhan ne hiukan epäesteettisiä, mutta ei vaarallisia. Lääkäriltä kannattanee kumminkin aina kysyä.
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Toukokuu 08, 2007, 10:28:20 ap »

Mulla nuo patit eivät näy päällepäin. Ne vaan tuntuu, kun oikeesta kohdasta kokeilee.
Kirjattu
Mimmi1

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Toukokuu 08, 2007, 10:55:31 ap »

Minulla niitä on jatkuvasti. Minä aikoinani aina sanoin veljestäni ja itsestäni, että me olemme neropatteja. Minä olen nero ja veljeni on sitten se patti. Mutta kun alkoi noita patteja ilmaantua, niin päättelin, että ne ovat niitä neropatteja.

Lääkäri sanoi, etteivät ne ole mitään vaarallisia, mutta ei niitä välttämättä pitäisi tullakaan?

Yksi kasvoi niin isoksi, että piti leikata ja tutkimuksissa se todettiin rasvapatiksi.

Milloinkahan ne leikkaavat mahani pois?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Toukokuu 08, 2007, 20:05:01 ip »

Lainaus:

Kaikki vaivathan siitä johtuu.
Mulle sano lääkäri,kun kätteli et ompas sulla kuivat kädet johtuu neuropatiasta!.

Totesin vaan et on kai kuivat jos en rasvaa niitä.

Joo-o. Neuropatiasta ei kukaan ole mulle horissut mitään, vaikka kädet on välillä töistä tultua kuin santapaperia - oikein on mukava hieraista silmiä santapaperilla. Kotiin kun pääsen, rasvaan kädet ja yöksi oikein kunnolla. Patia muka, PYH!
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Toukokuu 09, 2007, 22:47:07 ip »

Kaiken huippu ne olivat lääkärin ensi sanat ensikertaa tavatessa.

Oli lukenut sieltä papereistani epäilyjä vaivojen syvistä synnyistä.

Nyt se on keksitty.
Eipä tarvi enään tutkia.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07