Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Päivän venytys  (Luettu 755 kertaa)

fillari

  • Veteraani
  • Viestejä: 1867
Päivän venytys
« : Toukokuu 07, 2007, 10:13:30 ap »

Päivän venytys ja voimisteluohje  

Jos istut tuolissa netin ääressä nyt, niin ohjeet:

1. Suorista selkäsi ja istu tuolissa ryhdikkäästi katse eteenpäin.

2. Hengitä nenän kautta sisään ja puhalla suun kautta ulos ja tee niin kolme kertaa.

3. Sen jälkeen taivuta leukaa hiukan alaspäin, selkä edelleen suorana ja katse n. parin metrin päähän.

4. Käännä vartaloa siinä asennossa ensin vasemmalle ja sitten oikealle ja laskien samalla monta pyörää tuolissasi on? (selkä ei saa mennä kumaraan, ainoastaan leuka on hieman alhaalla)

5. Tee sitä pyörien laskemista (venytystä) ainakin viisi kertaa ja muista koko ajan samalla hengittää.

6. Päivän aikana n. kerran tunnissa on hyvä tehdä, jos olet istumatyössä tai muuten vaan kirjoittelemassa netissä.
 
P.S. Saman voi tehdä tuolilla jossa on jalat, kunhan muistaa ettei laske omia lattialla olevia jalkoja.

On muuten hyvä pakaranpistos harjoitteluliike ja muutenkin (itse oppinut)  

ps. mulla on viisi pyörää tuolissa.
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

Hese

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 3912
Re: Päivän venytys
« Vastaus #1 : Toukokuu 07, 2007, 11:48:52 ap »

Minä voin laittaa tähän oman aamuvenyttelyni. Jokainen haluava voi käyttää sitä vapaasti hyödykseen:

Käännä itsesi kylkimakuulle (jollet ole jo valmiina), väännä jalkasi sängynlaidan yli ja kengota itsesi istumaan sängyn laidalle.

Pyörittele vähän nilkkojasi (ei liikaa)

Rapsuta toisella kädellä navan ympäristöä ja toisella kädellä parransänkeä (tämä ei sovellu naisille - ainakaan kaikille) Vaikutuksen tehostamiseksi, vaihda käsien paikkaa ja tee liike uudestaan.

Laita molemmat kädet tukkaasi (jos on) ja pöyhyttele muutaman kerran reippaasti haiveniasi.

Nosta sivukautta kädet nyrkissä olkapäittesi yläpuolelle, vedä keuhkot täyteen ilmaa, nosta rinta rottingille, paina selkäsi notkolle ja anna ilman purkautua syvällä -AHHHHAAAAHHHH - efektillä ulos samalla vääntäen kätesi sivukautta alas. Erittäin hyvä, jos saat vielä päällepäätteeksi kunnon röyhtäisyn..

Ja se on siinä.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.
 

Linkkejä