Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: "Ilmavaivoihin apua sairaalanne diabeetikolta"  (Luettu 2546 kertaa)

Tea

• Lentävä kynä
"Ilmavaivoihin apua sairaalanne diabeetikolta"
« : Toukokuu 02, 2007, 17:20:05 ip »

Pakko oli laittaa, kun hetken ehdin lehteä selata:

tuoreessa Kotilääkärilehden lääkäripalstalla oli kysymys liittyen palleatyräleikkauksen jälkivaivaan eli ilmavaivoihin.

Lääkäri antoi hyvinkin asiantuntevia neuvoja, mutta repesin täysin loppulauseesta: "Sairaalanne dieteetikko (luin  diabeetikko ) voisi antaa myös arvokkaita neuvoja, jos itse ette pysty saamaan parannusta vaivoihinne."  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Hese

• Lentävä kynä
Re: "Ilmavaivoihin apua sairaalanne diabeetikolta"
« Vastaus #1 : Toukokuu 02, 2007, 17:32:26 ip »

Hei kaksosten toinen puoli!

Oliko kyse siitä, että palleatyrän leikkaus parantaa ilmalaivoja, vai että aiheuttaa?

Minulla kun on palleatyrä ja on jonkin kerran neuvoteltu leikkauksesta?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Illya

• Jäsen
    • koti.mbnet.fi/pwtv
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2007, 19:03:31 ip »

Minulle tehtiin palleatyräleikkaus 90-luvun alussa. Armoton närästys ja työkiireet veivät tutkimuksiin. Oli karseata niellä gastroskopia-letkua, sitten vielä uitettiin katetri nenän kautta mahaan ja vyöhön kiinni pH-mittari.

Leikkaus tehtiin sitten Jorvissa. Leikannut ja hoidosta vastannut lääkäri oli nimeltään Hyvärinen. Loistotapaus.

Ehdotti tutkimusten aikana hoitajalle, että löytysiköhän sairaalasta kokista ruokajuomaksi. Tässä ilmeisesti kulki kunnallisen terveydenhuollon kipuraja, en koskaan unohda hoiturin epäuskoista ilmettä.

Itse leikkaus oli ilmeisen hankala, laskeskelin, että olin poissa pelistä yli neljä tuntia.

Jorvin heräämö on muuten aikamoinen tehdas. Paikallinen hoitaja alkoi nähdä, että olen tulossa tajuihini, kyseli, kiinnostaisiko iltapäivälehti. No mikä ettei. Lueskelin lehteä ja kaikki tuntui jotenkin tutulta. Sitten tajusin katsoa päivämäärän, lehti oli kaksi päivää vanha. Kyllä oli siskoilla hauskaa.

Hauskaa oli sekin, kun lääkäri kysyi jatkotarkastuksessa, että onnistuuko röyhtäily. No siinä ei ole ollut mitään ongelmia. Ilmavaivoista ei ollut sen enempää puhettä, nehän ovat lähinnä muiden ongelma.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2007, 20:32:55 ip »

Tuota... Siskoni anoppi ei tahdo ymmärtää, ettei kellekään koko perheestä sovi tavallinen maito. Sanoinkin sitten systerille, että syökää vain anopin leipomuksia ja menkää iltaa istumaan anopin puolelle Siskon mies siihen tuumas, että "ja sanotaan vaan, että eihän se oli kuin ääni mikä kuuluu, haise yhtään".
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Linkkejä