Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Minkälaisessa tilanteessa ?  (Luettu 7600 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: Minkälaisessa tilanteessa ?
« Vastaus #30 : Toukokuu 07, 2007, 22:04:21 ip »

Lainaus:

Jos täällä on muita kaksosia, te varmaan ymmärrätte mistä puhun. Kaksosten välillä on "se omituinen" side.

Ymmärrän. Olen kaksoissisartani 20 minuuttia vanhempi.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #31 : Toukokuu 08, 2007, 00:09:34 ap »

..joka ei siis ollut Tea

Konrad, mihinkähän päätöksiin johtais sen tiedon todella tajuaminen, mihin johtaa HOITAMATTOMAN 2-tyypin seurausten yleistyminen...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #32 : Toukokuu 08, 2007, 09:08:51 ap »

Mä voisin uskoa omalta kohdaltani sen stressin aiheuttaneen oman d:n puhkeamisen.

Mulla oli hirmuiset työpaineet, kaikki kolme lasta muuttaneet opiskelemaan, isäni syöpä ja kuoleman rajoilla käyminen, apen hukkuminen ja paljon muuta hankalaa elämässä - sitten kun itse sairastui oli pakko vähän hiljentää....
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Thunderbird

• Matkailija
« Vastaus #33 : Toukokuu 08, 2007, 10:22:06 ap »

Ny 8 vuotiaalla tyttärelläni todettiin diabetes pari vuotta sitten, siihen ajottui kaikenlaisia isoja muutoksia tuohon aikaan,aika negatiivisiakin.Jälkeenpäin olenkin ajatellut että olisko sairaus puhjennut ollenkaan ilman näitä todella isoja muutoksia? Joku on sanonutkin, että tällaiset asiatkin voivat laukaista diabeteksen.MItä mieltä olette?
Kirjattu

Carita

• Aloittelija
« Vastaus #34 : Toukokuu 08, 2007, 10:37:34 ap »

Ensimmäisen kerran mittasin kohonneita verensokeriarvoja muutamaa kuukautta munasarjaleikkauksen jälkeen. Toinen munasarjani poistettiin siinä olleen 10 cm kokoisen hyvänlaatuisen kasvaimen vuoksi. Stressasin tietysti, koska ennen leikkausta oli mahdotonta varmaksi sanoa, onko kasvain hyvän- vai pahanlaatuinen. Tietysti painoakin oli siinä vaiheessa alkanut kertyä. Mutta yhdistän hieman tuohon leikkaukseen taudin puhkeamisen.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Toukokuu 08, 2007, 12:07:17 ip »

Lainaus:

Joku on sanonutkin, että tällaiset asiatkin voivat laukaista diabeteksen.MItä mieltä olette?

Mulla oli kans aika stressaavaa silloin kun D puhkesi. Ja mielestäni lääkärit silloin pohtivat koulukiusaamisen jouduttaneen ainakin. En ole sitä miettinyt, että paljonko mikin on vaikuttanut ja milloin D:n oireet alkoivat. Harmittaa se, että jo Vappuna olin aika huonossa kondiksessa ja äitikin mietti lääkäriin vientiä. Liki 2 viikon päästä D diagnosoitiin, kun sukulaisnainen käski heti toimia.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Toukokuu 08, 2007, 12:16:11 ip »

Niin no, minähän olen joutunut elämään koko ikäni itseni kanssa, eli tällä mittarilla mitattuna on ihme, etten sairastunut jo aikaisemmin
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #37 : Toukokuu 08, 2007, 14:31:41 ip »

Olin 16 vuotta, viimeinen lomapäivä ennenkuin lukio alkaisi. Perjantaina 14.8. päätimme äidin kanssa käydä otattamassa verensokerit terveyskeskuksessa. Olin juonut tolkuttomia määriä (äiti ei kyllä tiennyt puoliakaan ) ja laihtunut 49-kiloiseksi (aika vähän 172cm pituudella).

Aamulla käytiin labrassa, iltapäivällä soitti tuttu lääkäri ja komensi sairaalaan. Menimme sinne ja sairaalan yleisöpuhelimesta soitin ja peruin jo pitkään suunnitellut ja odotetu treffit

7 tuntia istuttiin sairaalan päivystyksessä. Verensokeri oli 36,7 ja ketään ei näyttänyt kiinnostavan. Myöhään illalla "muutamien" kyselyiden jälkeen sitten joku tuli ja tuikkasi insuliinia. Sitten otettiin osastolle ja ketään ei oikein sielläkään näyttänyt kiinnostavan. Olin viikonlopun passissa sairaalassa, sillä lääkäreitä ei siellä ollut. Hoitajat pistelivät insuliinia tai sitten pistin itse, en muista. 11 päivää ja ulos. Takaisin en ole mennyt
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Toukokuu 08, 2007, 18:00:28 ip »

Siis apua, mä olen KOLMONEN!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme