Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pienen vauvan lisäruoka  (Luettu 2913 kertaa)

Kalla

• Vieras
Pienen vauvan lisäruoka
« : Huhtikuu 12, 2007, 13:25:13 ip »

Kysyisin kuinka olette toimineet silloin, kun oma äidinmaito ei riitä ja vauva tarvitsee lisäravintoa. Oletteko antaneet lehmänmaitopohjaisia korvikkeita ( Tutteli, nan ym) vai jotakin muuta, esim. soijapohjaista? Näitä viimeksimainittuja ilmeisesti saa apteekista ja ovat reseptillä hankittavia.
Sillä tätä kyselen, kun tutkimusten mukaan lehmänmaito saattaa olla altistava tekija T1 diabetesriskille.
Kirjattu

Tia2

• Intoilija
Re: Pienen vauvan lisäruoka
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2007, 16:25:17 ip »

Ihan tuttelia on meillä annettu.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2007, 16:53:51 ip »

Jees, kuin myös. Tosin hirmu vähän piti mitään antaa, kun omasta takaa riitti maidot naapurivaltioon asti, mutta molemmille lapsille siis NANia tai Tuttelia.  

Meillä oli toki myös tuota TRIGR-testiin liittyvää äidinmaitokorviketta, mutta sitä ei sitten tullut käytettyä (kun siis tuota korvikehässäkkää alettiin muutenkin antaa vasta d-geeniseksi todetun vauvan täytettyä 8 kk ja ekalla lapsella taas ei ollut d-geeniä, niin palautettiin se tutkimuskorvike ennen kuin sille tuli käyttöä).
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Miinuska

• Jäsen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2007, 12:42:09 ip »

Meillä tyttö on syönyt Tuttelia syntymästä asti osana ja 1,5 kk iästä pelkästään, kun mulla ei maitoa tullut.

Itse en henk.koht. usko tohon lehmänmaito - diabetes riski juttuun. Perustelu: minä sekä veljeni ollaan diabeetikoita, minä saanut normaalit lehmänmaitopohjaset sapuskat, valjeni oli maitoallerginen pienenä, ei sietänyt mitään lehmänmaitopohjasta 3 v. asti, eikä senkään jälkeen oo maitoa juonut, muita maitotaloustuotteita kyllä käyttää.
Kirjattu

marjukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2007, 17:53:41 ip »

Mä annoin Tuttelia ja Nan:ia molempia. Lapsella oli kauhea nälkä toisella kuukaudellaan! Myöhemmin luin jostain, että se olisi tiheän imun kausi, jolla lapsi yrittää kasvattaa maitomäärää.
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #5 : Huhtikuu 13, 2007, 19:02:19 ip »

Nuo tiheän imun kaudet on jänniä! Ainakin näin esikoisen äitinä. Jos en olisi tiennyt asiasta etukäteen niin olisin ollut haavi auki. Meillä käytännössä istuttiin tissi suussa lähes 3h kerrallaan   ja yölläkin herättiin syömään about 1h välein. Kyllä väsytti sekin! Mutta kun tiesin mistä oli kyse, jaksoin ja se kannatti.

Mulla oli imetystukihenkilö (tuttu muutenkin) antamassa ohjeita, kun itse katsoin sen hyväksi.

Joo, ja sitä maitoa sitten tulikin noiden tiheiden jälkeen... Suihkuamalla. Ja niin vieläkin  
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

marjukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2007, 10:37:12 ap »

Itse olin silloin väsynyt imetyksestä enkä jaksanut kysellä reseptin perään. Mahtaako sellaista saadakaan kesken olevan tutkimuksen perusteella. Epäilen, että ei.

Mimmi1, miten viisaita kakkosten kohdalla sitten ollaankaan (kieli poskessa).Mä luulen, että sitä on vaan väsyneempi..
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 14, 2007, 13:18:42 ip »

Niimpä... Onko suunnitteilla jo?  
Kirjattu
Mimmi1

marjukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2007, 20:53:29 ip »

Olen palaamassa töihin vuodenvaihteessa, ilmoitin jo työpaikallekin. Kotiäitiys pidemmällä tähtäimellä ei taida olla mun juttu. Kyllä mä tykkään tästä, mutta kärsin siitä, ettei pysty keskittymään mihinkään, mun työni on ajattelua ja keskustelua ja sitä kaipaan. Koitan kyllä kovasti saada sokruja kuntoon, jos kuitenkin.. Ei tässä siis itsekään tiedä mitä tekisi!
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 16, 2007, 09:58:08 ap »

Mun on pakko sanoa, että vaikka vaavi on vasta 5kk, niin mulla on jo kuume   !!!

Mutta joku järjen hitunen tuolla pääkopassa sanoo, että ei vielä...
Kirjattu
Mimmi1

Linkkejä