Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418365 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin,  (Luettu 19565 kertaa)

Hese

• Lentävä kynä
Re: Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin,
« Vastaus #90 : Huhtikuu 06, 2007, 18:49:41 ip »

On maailma mallillaan, on totisesti.

Ennenvanhaanhan, jos kauan opiskeli, voi opiskella itsensä suoraan eläkkeelle. Vaan miten on tänään? Ehei, poijjaat (ja tyttelit) ei puhettakaan.

Jopa, jos menee (mitä ei nykyään edes voi) harventamaan kesäksi juurikkaita, voi joutua maksamaan opintotukea takaisin (mitä sitäkään ei 'silloin' edes ollut). Taikka, jos menee talveksi keräämään käpyjä. n. 0,1 senttiä/kilo (toki inflaatio on vaikuttanut, mutta...) se tienattiin, ettei olisi kaikkea piutänyt lainata ja kinua vanhammilta ja kummisedältä/tädiltä.

Öh - ei tietysti taaskaan liittynyt mitenkään äskeiseen, mutta tulipahan mieleen.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #91 : Huhtikuu 06, 2007, 18:59:44 ip »

Lainaus:

Ei Ei Siiriä kaikkeen voi vaivata,kyllä se pikkudösän ja muun tilpehöörin organisoiminen käy muiltakin  .
Näkkäläjärveltä löytyy torppiakin vuokralle ja kalavedet on ihan nurkalla eli tuoretta sapuskaa suoraan pannulle,handeli taitaa olla Sodankylässä;meinaan lähin  

Jessus,eli armeijan kundit pääsee eläkkeelle jo nelkyt ja risat-ikäisinä,jos on palvelleet nuhteettomasti maataan  .

Siis harvinaisen samaa mieltä PateT:n kanssa

Muutama kysymys tähän ihan vakavasti mietittäväksi:
1. oletteko/olemmeko ihan tosissamme?
2. mikä olisi ajankohta?
3. kenellä olisi eniten kytkyjä kyseiselle aluelle ja mikä se tarmmin olisi?
4. mikä olisi matkustustapa tälle alkumatkalle, esim. yöjuna/lentokone/??? jotta siis perillekin pääsisimme...?
5. paljonko aikaa/rahnaa/ym. porukka olisi valmis satsaamaan?

Alkoiko jo pelottamaan/jänistämään

Niin, siis jottei jäisi pelkästään vitsin asteelle eli herjana heitetyksi
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #92 : Huhtikuu 06, 2007, 19:24:20 ip »

1. Kyllä tämä todeksi voi muuttua ainakin mun osaltani.

2. Organisointi vie aikaa ja itsekullakin järjestelyt, että ei aivan nopeasti päästä lähtemään. Viimeistään ruskan aikaan.

3. ?

4. Yöjuna Rovaniemelle on hyvä. Lentokonekin käy, vaikka tuntuu jossakin määrin hankalammalta ja tämän reissun henkeen sopimattomalta.

5. Viikon tuo vie. Siinäkin ehkä viikonloput mukana. Reissun hinnasta mulla ei ole käsitystä näin nopeasti. Jos joku pystyisi haarukoimaan, olisi hyvä.

Ei tässä pelota. Tietysti tuo, että on naisiakin matkassa ...

Mun mielestäni tässä on jo hyvä alku hyvälle asialle.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #93 : Huhtikuu 06, 2007, 19:53:27 ip »

Koskenniemen runot on hyviä - samoin esim. Leinon:

Löytyi poika nuorastaan
vainajana suorastaan.
mutta saatuansa spriitä,
virkistyi hän kohta siitä.
Kohottaen lasiaan lausui:
veljet, asiaan.

Onhan näitä runoilijoita, minun mielestäni hyviä, toinen sanoo, ettei mitään virkaa.

Minä olen sitä mieltä, että runossa täytyy olla rytmi ja loppusointu. Esim. Leinon runoista olisi voinut tehdä (niinkuin on tehtykin) siitä vaan laulu. Toisaalta esim. (minun mielestäni) Hectorin, Repe Helismaan, Junnu Vainion, Vexi salmen, parhaimmat toimisivat ihan runoinakin.

Joku Tommy Taberman on kumppaneineen jääneet minulle vieraiksi. Toki - anteeksi Tommy, jollen muista oikein - ajatus on hyvä: 'Sano tänään, että rakastat häntä. Muista, että matka vierihoidosta saattohoitoon on yllättävän lyhyt.'
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #94 : Huhtikuu 06, 2007, 19:59:02 ip »

Minä viimeksi lainasin Yrjö Jylhän runokirjan. Hyviä, mutta - ihmistan kaikkein idioottimaisimpien keskellä, sotarunoja. Hyviä kuitenkin.
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #95 : Huhtikuu 06, 2007, 20:09:28 ip »

Tosissahan tässä ollahan eikä suuta pieksetä  

-ajankohta,mulle passais vaikka heti ehtis vähän laskuttelemaankin-ruska-aikaan en ole pohojosessa ollut koskaan
-kytkyjä on( ),mutta kaikki riippuu montako tyyppiä olisis lähdössä;meinaan mökin(torpan)kokoa
-katsoin huom!uteliaisuudesta lentohintoja esim.elokuun lopulla ~150€ oli kansallisen lentoyhtiön hinta HEL-KTT-HEL(Kittilä)junahinnasta ei tietoo mutta esim.Hki-Tku=26€ yksi suunta;Rova montakertaa kauempana?!
-Viimeinen on paha!Kaikesta voi neuvotella  !

Minusta olis kivaa,rentouttavaa ja turvallista lähteä D-jengin kanssa,olen hiukan kyllästynyt "selittelemään" ruoka-ym.tapoja ns.terveille,et sillee  
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #96 : Huhtikuu 06, 2007, 21:05:23 ip »

Lainaus:

yksin syntynyt oot, yksin sa lähtevä oot.
...

Joskus tuntuu kylläkin että olisi paljon parempi olla yksin!

Juuri nyt on minun "ruuviani" kiristetty varsin tiukalle ja näitä pyhiä on vielä edessäpäin!

Parempi olisi olla yksin kuin toisen kiusattavana!
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #97 : Huhtikuu 06, 2007, 21:43:50 ip »

Lainaus:

Lainaus:

yksin syntynyt oot, yksin sa lähtevä oot.
...

Joskus tuntuu kylläkin että olisi paljon parempi olla yksin!

Juuri nyt on minun "ruuviani" kiristetty varsin tiukalle ja näitä pyhiä on vielä edessäpäin!

Parempi olisi olla yksin kuin toisen kiusattavana!

Kerttuli, jaksamisia sulle, jotta arki taas koittaisi. Niinhän se on, että ei ole helppoa yksin, muttei se toinenkaan tilannetta välttämättä autuaaksi tee.

Eiköhän paranneta maailmaa viikon päästä Tampereella oikein kunnolla...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #98 : Huhtikuu 07, 2007, 08:34:52 ap »

Tällähän on ollut kovat kaamas-suunnitelmat. Mä en oikein osaa nyt suunnitella mitään järkeviä, kun on yöunet ja ruokahalu menneet ( ) Tiesin kyllä, että ennemmin tai myöhemmin tänä keväänä kolahtaa, mutta mistä suunnasta, se oli täysin odottamatonta  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #99 : Huhtikuu 07, 2007, 10:27:23 ap »

No mutta d1-nainen,sehän on ihana kolahdus,NAUTI  ;syö ja nuku ajallaan...
Kirjattu
-Marcelene Cox

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #100 : Huhtikuu 07, 2007, 11:04:46 ap »

Stokella vois ekaks pyyhkästä Rovaniemelle.
Se ois jo puoli voittoo.
Hyvät D-golleegat lukekaa tämä.
Jos vieläkin olette Kaamasesta kiinnostuneita, voin kertoa seuraavasta kohteestamme "Sodan kylästä" sinne menee dösa
Rovaniemeltä.
Sodankylä on itsenäinen valtio.

Rovaniemi
Rovaniemi on suuri, mutta kituva jättömaa-alue kaukana sivistyksen äärilaidalla. Paikallisissa murteissa "rova" tarkoittaa jätekasaa, Rovaniemellä asuvat kutsuvat itseään rovasteiksi.

Historia
Rovaniemen perusti "Tuntematon sotilas"
Toisen maailmansodan aikoihin. Saksimaan asuttama Rovaniemi
tyhjennettiin saksimaan otuksista ja ajettiin takaisin snitseli-pöytiinsä
Omiensa joukkoon.
Saksimaan kansa piti läksiäisinä Rovaniemellä grillijuhlat.
Rovastit eivät ole vieläkään toipuneet noista grillijuhlista.
Egonsa pönkittämiseksi rovaniemeläiset pystyttivät raja-alueille tarkistuspisteitä, joissa turisteilta takavarikoitiin kaikki tulentekoon tai grillaukseen tarvittavat välineet. Tämä käytäntö on voimassa edelleen ja raja-alue tunnetaan nimellä Makkarapiiri. jotkut tuntevat sen nimellä "napapiiri"
Kaupungin asemakaavan "Käyrälerssin" diilasi sutenööri Jari Pervo.
Entisen Rovaniemen paikalle on Suomessa kaivettu suuri tekojärvi, ettei moiset hulluudet pääsisi enää koskaan toistumaan.
Rovaniemen lääkkeelle haisevan joen kerrotaan virtaavan kaupungin halki.
Sen yli on rakennettu ainakin yksi silta jonka minä tiedän se johtaa
leirintä-alueelle. Siellä voi käydä kiksauttelemassa, jos on oma teltta.
Tätä tarkoitusta varten rovaniemeläiset rakensivat ensimmäisen siltansa vuonna 1995 joen yli. Silta on, ihme kyllä, vieläkin olemassa, mutta se on tuettu järjettömillä teräsköysillä. Silta tunnetaan nimellä "Jätkän Kynttilä." Joki on melkein aina jäässä.
Rovaniemen opinahjoista ainoassa voi opiskella vain lappalaista nunhukajoikhua.

Toisaalta Finska Meteorologiska Instituten kertoo, että naisia ei ole rovaniemellä. Naisia voi olla vain täysikuussa, jos sielläkään.
Rovasteissa on yksi merkittävän miellyttävä piirre, joka erottaa ne muista lappalaisita; he eivät ymmärrä mitään yhdellä kertaa, eivät, vaikka näkisivät itse.

Revontulia odotellen
Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #101 : Huhtikuu 07, 2007, 11:15:43 ap »

Lainaus:

Tällähän on ollut kovat kaamas-suunnitelmat. Mä en oikein osaa nyt suunnitella mitään järkeviä, kun on yöunet ja ruokahalu menneet

Tuohan on täälläpäin ihan kroonista. Paitsi, että tuo ruokahalu ei mene
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #102 : Huhtikuu 07, 2007, 11:17:41 ap »

Tuli vielä mieleeni, että unihan siinä menee, kun vaimo kuhkii pystyssä aamuyöhön saakka. Ei, ei, ei vaimo unettomuudesta kärsi. Minun kotiintuloani mokoma kyttää, että pääsee läksyttämään
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #103 : Huhtikuu 07, 2007, 11:21:15 ap »

Ja sinä teet kaikkesi(voisko sanoa panet parastasi) pikkuvaimoasi ilahduttaaksesi  
Kirjattu
-Marcelene Cox

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #104 : Huhtikuu 09, 2007, 14:04:10 ip »

Lainaus:

katsoin huom!uteliaisuudesta lentohintoja esim.elokuun lopulla ~150€ oli kansallisen lentoyhtiön hinta HEL-KTT-HEL(Kittilä)junahinnasta ei tietoo mutta esim.Hki-Tku=26€ yksi suunta;Rova montakertaa kauempana?

Palasin juuri pääsiäislomalta Lapin mailta, joten hinnoittelu on tuoreessa muistissa.

VR on hinnoitellut itsensä pilviin = Hki-Rovaniemi makuuvaunussa (uudet äänettömät ja hienot makuuvaunut tosin) maksaa noin 100e/suunta!!! Blue1:lla on joskus tarjouslentoja alle 100e/meno-paluu. Finnairilla pääsee Ivaloon asti, mutta hinnat ovat aika suolaiset varsinkin sesonkiaikaan. Ivalosta Kaamaseen on vain kivenheitto eli tunnin bussimatka.

Gold Linellä (ent. Postilinjat) pääsee Rovaniemeltä ainakin Ivaloon ja periaatteessa vaikka Helsingistä asti, jos p...e kestää istumista pari kertaa kellon ympäri.

Antsun runollisen aloituksen tapaan päätän Lapin raporttini viime päivien tunnelmiin:

"Hyvä on hiihtäjän hiihdellä, kun hanki on hohtava alla, kun taivas kirkasna kaareutuu – mut hauskempi hiihtää, kun ruskavi puu, tuul' ulvovi, ..." (Eino Leino)

"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki." (Aaro Hellaakoski)

P.S. Toivottavasti Antsu olet jättänyt jo taaksesi haikeat tunnelmasi jotka nekin kuuluvat elämään.

Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä