Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416933 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rasismin vastainen päivä/viikko  (Luettu 752 kertaa)

Hese

• Lentävä kynä
Rasismin vastainen päivä/viikko
« : Maaliskuu 21, 2007, 17:36:55 ip »

Olemme me ihmiset ihmeellisiä otuksia. Että tarvitaan (en todellakaan väitä, etteikö olisi aiheellinen - tämä väärinkäsitysten välttämisen estämiseksi) oikein rasismin vastainen päivä ja viikko, että saataisiin ihmiset edes vähän tajuamaan miten idioottimaista rasismi on. Valitettavasti me suomalaiset olemme tässä asiassa aivan yhtä (jollei enemmän) hölmöjä kuin muutkin.

Miksi ihmeessä ihmiset eivät tajua, miten vähä - älyistä on kuvitella, että joku on värin, rodun, kielen, asuinpaikan jne. perusteella jotenkin parempi ihminen kuin joku toisenlainen ihminen.

Niinkuin olette huomanneet, niin minulla ei paljoa älliä ole, mutta tämä on eräs niistä asioista, jotka menevät täysin yli minun vähäisen käsityskykyni.

Ps. Tästä(kään) asiasta en ole valmis muuttamaan mielipidettäni
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Rasismin vastainen päivä/viikko
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2007, 11:12:40 ap »

Ei se minunkaan kuuppaani mahdu, että otetaan joku tietty asia, jonka perusteella ihmiset ajetaan tiettyihin - yleensä negatiivisiin - lokeroihin. Mutta ehkä pienen ihmisen on siten helpompi käsitellä itselleen outoja asioita kuten ruotsalaisia, neekereitä (anteeksi anteeksi anteeksi, tämä oli tahallinen provokaatio), ryssiä ja yksinhuoltajia.

Ihmisellehän vain minä olen yksilö ja ehkä mun kaverit ja ne, jotka ajattelevat juuri samalla tavalla kuin minä. Kaikki muut ovat yhtä massaa, joka käyttäytyy kaikissa tilanteissa samoin eli yleensä väärin ja ovat rikollisia tai ainakin pahoissa aikeissa.

Lienee hurskastelua useimpien mielestä - aivan sama - mutta itse olen onnistunut välttämään tuon rasismin taudin. Roismo on roismo väristä riippumatta, ja kiva on kiva samoten.

Niin, se on surullista, että tällaisia viikkoja ja päiviä tarvitaan missään asiassa - jos eleltäisiin ihannemaailmassa, ei tarvittaisi teemapäiviä, kun elämä olisi itsestään balanssissa. Huohhh...
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Linkkejä