Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Jonkinlainen syömishäiriö?  (Luettu 1201 kertaa)

jenna_92

• Vieras
Jonkinlainen syömishäiriö?
« : Helmikuu 14, 2007, 21:12:37 ip »

Oon miettinyt että onko mulla jonkinlainen syömishäiriö, ahmin karkkia melkein joka päivä ja syön niin paljon että tulee huono olo, ja kuitenkin jatkan vielä karkin syöntiä. Oksentanut en oo, mut oon kyl meinannu useesti. Tätä on jatkunut jo puolen vuoden ajan, enkä vaa pysty lopettaa. Olis kiva jos voisitte kertoo viittaaks tää syömishäiriöön.
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
Re: Jonkinlainen syömishäiriö?
« Vastaus #1 : Helmikuu 14, 2007, 22:00:31 ip »

Vaikuttaa kyllä siltä ettei kaikki ole kohdallaan.

Voisit hakea apua aluksi esim. terveyskeskuslääkäriltä joka tarvittaessa ohjaa sinut eteenpäin.

On hienoa että tunnistat asian itsessäsi.
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Nihilisten

• Jäsen
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2007, 00:47:51 ap »

Lienevätkö BED:n (binge eating disorder) oireita.
Kirjattu

Pami

• Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2007, 15:10:40 ip »

Kärsin vastaavasta teini-iässä.Onneksi kerroin siitä kuraattorille joka ohjasi ravinto-terapeutille.Sain avun sieltä.Nyt pystyn syömään jo karkkia ilman että se menee liiallisuuksiin.
Kirjattu

little wing

• Intoilija
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2007, 17:45:47 ip »

hei..
mulla on samanlaisia oireita, eli juuri tuota BEDiä olen ajatellut myös. ahmin kaikenlaista makeaa, rasvaista, lihottavaa, epäterveellistä niin kauan, että on ähky ja paha olo, sekä fyysisesti että henkisesti. en oo myöskään koskaan oksentanut kuitenkaan, siksi pelkään lihovani ja se laskee itsetuntoa roimasti. en myöskään yleensä pistä insuliinia näihin kohtauksiin juuri tuon lihomispelon takia, ja siksi sokerit huitelee hurjissa lukemissa ja olo on väsynyt ja vessassa täytyy juosta vähän väliä.
  olen harkinnut esim. diabeteshoitajalle uskoutumista tästä, mutta vielä en ole uskaltanut avata sitä pandoran lipasta... toivottavasti sinä löydät apua, tämä ei tosiaan ole mukava olotila.. jos vaan pystyt, kannattaa kertoa jollekin johon voit luottaa ja pyytää apua.
Kirjattu
It's not easy to be me

Linkkejä