Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9

Kirjoittaja Aihe: Lääkäri haukkui pataluhaksi  (Luettu 24571 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Re: Lääkäri haukkui pataluhaksi
« Vastaus #60 : Toukokuu 30, 2007, 22:00:23 ip »

joo ja kai lekurille voi sanoa vaikka, että olet toipumassa isosta kriisistä eikä virtaa arvojen kirjaamiseen ole ollut, mutyta parempaan päin mennään. Itseäsi vartenhan sitä mittailua eet etkä lääkäriä, kun kerran sulla kuitenkin on käsitys missä mennään. Entä jos kirjaat ne huomaamasi ongelmakohdat paperille, on vakuuttavampaa kuin puhuttuna ja voi lekurille olla valmis yhteenveto mieluisampikin kuin verisuttuinen mittausviidakko
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Toukokuu 30, 2007, 22:12:34 ip »

Kyllä kyseinen lääkäri osaa mukavakin olla.
Varsinkin jos on hyvä hba1c.

Olen tähän asti tykännyt kyseisestä lääkäristä.

Tällä hetkellä mulla ei ole hoitavaa lääkäriä diabetekseen.
Pääsen elokuussa tayssiin työterveyslääkärin lähettämänä.

Nyt olen saanut oman mittarin keskiarvon 14 vrk:lta tippumaan 8.4.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #62 : Toukokuu 31, 2007, 08:50:33 ap »

Eipä ole häävi homma tuolla lääkärilläkään. Meitä potilaita sureva tyyppi on lujilla. Kestävimmiltä tuntuvat hautaavat kai tunteitaan äkäisyyteen.

Tietenkin voi väliin heittää kysymyksen miten hyviä hoitotuloksia hän on saanut tuolla hoitomenettelyllä. Pärjäähän joku kuorokin karjumalla hyvin.

Kyllästyin joskus kyselysarjaan perinnöllisyys, tupakointi, alkoholi. Kirjoitin ne asiat paperille ja lupasin ilmoittaa, kun tulee muutoksia. Nyt on muutama vuosi ollut vapaata niistä kysymyksistä.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

varis

• Aktiivinen
Re: Lääkäri haukkui pataluhaksi *DELETED*
« Vastaus #63 : Toukokuu 31, 2007, 09:35:41 ap »

Viestin poistanut: Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #64 : Toukokuu 31, 2007, 10:33:32 ap »

Minuun ainakin tehoaa lempeä ja kannustava puhe paremmin kuin kiukkuinen mutina.  

Silloinhan sitä tukea ja ymmärtämystä eniten juuri tarvitsee kun itse on heikoilla.  

Lääkäri ei saisi laittaa asiakkaitaan paremmuus- ja mukavuusjärjestykseen hobiksen mukaan. Yhtä lailla oikeutettuja asialliseen hoitoon ovat niin motivoituneet kuin muutkin diabeetikot.

Oma lääkärini on kertonut turhautuvansa ajoittain hoitotyöhön sen vuoksi, että kannustuksesta huolimatta kaikki eivät itseään hoida. Ja sitten kun tulee liitännäisiä hoitamattomuuden vuoksi, syytetäänkin lääkäriä.   Ei ihme, että tohtorit välillä kiukkuaa!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Toukokuu 31, 2007, 10:41:10 ap »

Lainaus:

Eipä kai siihen enään ole valitus oikeutta.
Ainakin lapussa niin lukee.
En viitsi sille lääkärille vastata,koska se ei johda mihinkään.
Syy vieritetään aina minun niskoilleni.

On varmasti ollut suuri nöyrrytys jo se,että lääkäriä on ylilääkäri haastatellut.

Juu, eipä se varmasti mihinkään (tai ainakaan todennäköisesti) johtaisikaan, mutta saisipa ainakin puhua suunsa puhtaaksi. Ja usko tai älä, se kyllä usein helpottaa
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #66 : Toukokuu 31, 2007, 11:50:42 ap »

tErVeTuLoA Tampereelle alarannan Torille.
Ostetaan mustaamakkaraa sehan ei sisällä sikaa.

Sielta saa myos ostettua sokuritautisen ruokoo ja samalla voi vaikka hypata laivaan ja kauda paiva tansseissa viikinsaaressa.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Toukokuu 31, 2007, 11:53:45 ap »

Joo mä nousen parrikaadeille kiukuttelusta.
Enkä enään mene sellaisten kiukkupussien tykö.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Lillis

• Vieras
« Vastaus #68 : Toukokuu 31, 2007, 12:53:25 ip »

Eikös asian luulisi olevan,niin että pitäisi hoitaa kokonaisuutta.

Kokonaisuus häviää kyllä pahasti tämän D:n taakse. Itse valitin väsymystä ja masentuneisuutta pari vuotta tuloksetta. Taustalla oli diagnoosi MS taudista, gradu ja pettävä "poikaystävä". Lääkäri pisti kaiken korkean verensokerin piikkiin. No, vappuna -05 yritin alentaa verensokeriani kovalla kädellä koko Lantus -kynän voimalla, mieluiten ikuisiksi ajoiksi. Eip onnistunut. Lääkäri on sen jälkeen ollut ymmärtäväisempi.

Ensiavussa saamani kohtelu sen sijaan oli aivan kamalaa. Jo ambulanssimiehet huusivat päin naamaa ja haukkuivat idiootiksi. EA polin lääkäri ei edes kysellyt mistä tämä kaikki mahdollisesti johtui. Hoitajakin käski seuraavalla kerralla ottamaan mukaan oman verensokerimittarin... Jep, näin teen kun seuraavalla kerran yritän itsemurhaa ja tulen tänne ensiapuun.

Kunnallisella psykiatrilla olisi pitänyt perustella miksi minä tarvitsen hoitoa ja että olen hoidon arvoinen. Siirryin yksityiselle psykologille.

Nyt elämä hymyilee aikuisessa parisuhteessa, koulu takana ja hobis 7.8. Meidän kenenkään koko elämä ei todellakaan ole vain diabetesta tai työtä tai lenkkeilyä. Jotain mitä hoitavien lääkäreiden luulis itsekkin ighmisinä ymmärtävän. Onko sitten niin että byrokratia ja hierarkia sairaaloissa ei anna lääkäreiden liikkua omalta tontiltaan, esim. psykiatrian puolelle?
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #69 : Toukokuu 31, 2007, 20:53:31 ip »

Nyt olen saamassa apua pitkän kärsittyihin  käsi ,niska ja hartia ongelmiini.Olen menossa käsi leikkaukseen.

Työterveydestä ei meinattu pistää eteenpäin millään ja diabetes neuvola ei ottanut kantaa.

Jos minut olisi hoidettu kokonais valtaisesti,en olisi joutunut tähän särky kierteeseen.

Olen nimittäin käynyt valittamassa vaivojani työterveydessä 2001 vuodesta ja diabetesneuvolassa muistaakseni ekan kerran valitin hartia ongelmia 1998.

Yksi fysioterapeutti sanoi,kun ihmettelin että miksi minua ei oteta tosissaan ollenkaan?

Kertoi minun olevan liian reipas ja pirteä ja iloinen.
Hänen ansiostaan pääsin eteenpäin ja ilmeisesti leikkaukseen.

Sanoi,että moni olisi jo aikoja sitten lyönyt hanskat tiskiin noiden käsi,niska ja hartia ongelmien takia.

Hän seurasi kuukauden kuinka vaivani pahenivat työssä,kun kädet saivat rasitusta.

Myös oman sokerimittarini lukema nousi olikos se nyt 8.9-11.1.

Elikäs kipu nostaa sokereita.

Nykyisessä hyvinvointi yhteiskunnassa kyllä pitäisi ihminen hoitaa kokonaisuutena.

Ja hetkellä jolloin tuntuu,että tarvitsisi kaikista eniten juuri sen diabetes lääkärin tukea saakin haukut.

Kokosin itseni perheeni ja teidän kohtauspaikkalaisten tuella ja kannustuksella.

Kiitos kaikille minua tukeneille ja suuri virtuaali hali.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Toukokuu 31, 2007, 21:30:29 ip »

Jos vaan on käynyt mielessä, että me diabeetikot taidetaan joidenkin lääkäreiden mielestä elää heitä varten, eivätkä he mietä varten. Sen vuoksi en suostu käymään kontrolleissa "oman alueeni" polilla
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #71 : Kesäkuu 01, 2007, 01:36:59 ap »

Lainaus:

Työterveydestä ei meinattu pistää eteenpäin millään ja diabetes neuvola ei ottanut kantaa.

Erilaista on inehmojen hoito - mulla taas nimenomaan työterveys hoitaa aina asiat mallilleen ja moitteetta, olkaleikkaus hoitui työterveyshuollon kautta suitsait, (siis se eteenpäin hoitaminen, sitten kun siirryttiin kummalliselle, asia alkoi kunnasti tökkiä...), käden kuntouttaminen hoidetaan työterveyspuolella, jatkohoito ja uusi leikkaus (ranne) järjestettiin jälleen kerran työterveyslääkärin lähetteellä. Mulla hoituu kaikki asiat todella hienosti työterveyden puolelta - PAITSI se kuntoutukseen pääsy, joka meni aivan persiilleen.   Diabetes ja työterveys eivät sovi yhteen. Eivät.

Ja ps. Työterveyshuollossa mulle nimenomaan sanottiin, että elä hyvä ihminen ole noin pirteä siellä kunnallisella puolella, eivät usko kuitenkaan, että sua joku vaivaa...
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #72 : Kesäkuu 03, 2007, 18:53:23 ip »

joo ja työterveydessä on pakko lla pirteä, muuten epäilevät työkykyä

tosiaan kaikki hoidetaan erikseen, ja erikoissairaanhoidossa (jossa täällä D1 hoidetaan) on pahinta, ei mitään hajua kokonaisvaltaisesta hoidosta. Ihminen otetaan huomioon psykofyysissosiaalisena kokonaisuutena MY ASS
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2007, 13:16:09 ip »

Mäkään en suostu menemään enään haukuttavaksi.
Haen vain hoitovälineitä.

Eipä mun sielä kannata käydäkkään,kun en mitään järkeviä ohjeita saakkaan.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #74 : Kesäkuu 08, 2007, 13:32:12 ip »

Mullon sympatiat ton Liisan pualella  

Ihan oikeasti kannattaa vaikka ihan hakeutua Diabeteskeskukseen kurssille. Jos menet ilman KELA:n lähetettä, niin omavastuu on 300€ hyvä oppi ja viikon täysihoito. Parempaa neuvoa ja tukea ei diabeetikko voi tähän tautiin saada. Siellä on ihanat ihmiset ja ihanat golleegat. Täyden kympin paikka.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9

Linkkejä