Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lääkäri haukkui pataluhaksi  (Luettu 24567 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Lääkäri haukkui pataluhaksi
« Vastaus #45 : Helmikuu 01, 2007, 08:01:09 ap »

"Lääkäri totesi, että olet 40"

Vuosikausia toitotetaan, että olet niin nuori ja päläpälä  ja yhtäkkiä aletaankin sanomaan, että kun sinulla on tuota ikää   jo sen verran. Huoh, missähän välissä on se sopiva ikä lääkärin mielestä?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Helmikuu 01, 2007, 12:53:13 ip »

Tänään soitin sitten potilasasiamiehelle ja oli ehdottomasti sitä mieltä,että kannattaa tehdä kirjallinen muistutus asiasta ylilääkärille.

Lähettää kaavakkeen postissa.

Ja pyydän kirjallisesti,että lääkärini vaihdetaan toiseen.
Koska asiat jäivät kesken.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Helmikuu 01, 2007, 12:55:02 ip »

Sopiva ikä taisi mennä ohi jo  
Kirjattu
G 640+ Humalogi

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Helmikuu 01, 2007, 13:00:26 ip »

Hieno juttu Liisa! Minusta on aina upeaa, että ihmiset tarttuvat toimeen ja tekevät epäkohdille jotain, eivätkä vain valita ja tyydy huonoon palveluun tai kohteluun!

Meillä on työpaikalla jo pari vuotta viereisessä siivessä ihmiset kärsineet huonosta ilman laadusta. On astmaa, jatkuvaa nuhaa ja yskää yms. Ruoka- ja kahvipöydässä jaksoivat aina valittaa, että sairastuu kun tulee töhin. Viime viikolla sitten sanoin näille ihmisille, että mitä siinä vain valitatte! Tehkää asioille jotain! Ja eräs kaveri sitten kartoitti kaikilta oireet, käytiin kaikki sen vuoksi lääkärintarkastuksessa ja asiat alkoivat rullaamaan. Homeongelma on todellinen ja niinpä koko kerros muuttaa toiseen työpisteeseen maanantaina! Eli kun ryhdytään sanoista ja valituksista tekoihin, saadaan jotain aikaiseksi.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Helmikuu 01, 2007, 13:12:11 ip »

Kiitos teille kaikille.
Olen saanut valtavan tuen.
Ilman teitä en olisi lähdössä asiaa eteenpäin viemään.

Virtuaali halit kaikille
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Helmikuu 01, 2007, 14:35:32 ip »

Meillä alkoi lasten koulussa olla myös ihmeellisiä oireita niin opettajilla kuin oppilaillakin. Ketään ei otettu todesta eikä homeongelmaa kuulema ollut.  

Sitten eräät napakat koulunkäyntiavustajat tekivät asiasta jutun paikallisen lehden yleisönosastolle, jonka seurauksena vanhemmatkin saivat uutta puhtia...

Seuraus: Tänään ilmoitettiin lehdessä, että kyseinen koulu puretaan  kokonaan!!! Homeongelman laajuuden vuoksi sitä ei edes voi korjata. Huh.

Kannattaa pitää meteliä ja etsiä itselleen kannustusjoukkoja!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Helmikuu 01, 2007, 15:02:31 ip »

Hienoa Liisa ja tsemppiä kirjalliseen harjoitukseen, vaikka sen teko voi tuntua vaikealta, se on jokaisen hetken arvoinen jatkossa muillekin potentiaalisille lääkärissäkävijöille!  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #52 : Helmikuu 01, 2007, 17:46:00 ip »

Bravo, Liisa!

BB
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

santsu.

• Veteraani
« Vastaus #53 : Helmikuu 01, 2007, 22:19:54 ip »

Hyvä Liisa   Tsemppiä jatkoon!
Kirjattu
*Saat sen mistä luovut*

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Helmikuu 02, 2007, 22:59:54 ip »

Kaavake ei saapunut vielä tänään.
Odotin sitä.

No ehkä maanantaina.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #55 : Toukokuu 30, 2007, 18:24:29 ip »

Sain tänään vastauksen valituksesta postitse.

Ylilääkäri on puhutellut kyseistä lääkäriä.

Kyseinen lääkäri on kirjoittanut kaunokirjoituksella vastauksen minulle ja kertoo,että olen loukkaantunut normaalista hoidon ohjauksesta ja liikunta jää syylliseksi monipistoshoidon onnistumiselle.

Kaikista sanoista en saa selvää.

Sen tapauksen jälkeen en ole kyseisessä paikassa kontrollissa käynyt.
Hba1c olen käynyt mittauttamassa. pariin kertaan.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #56 : Toukokuu 30, 2007, 18:26:27 ip »

jaa ja minä kun luulin että hoito piti sovittaa elämäntyyliin eikä päinvastoin? ymmärrän ettei tarkoitus ole hoidolla tukea vaikka jotain heroiininkäyttöä tai vastaavaa "elämäntyyliä", mutta että ei saisi harrastaa liikuntaa... on se huono potilas kun sen elämäntyyli ei sovi lääkärin hoitoon!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #57 : Toukokuu 30, 2007, 18:45:00 ip »

Minä en kyllä olisi jättänyt vastaamatta tuohon lääkärin kirjeeseen
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #58 : Toukokuu 30, 2007, 20:57:58 ip »

Eipä kai siihen enään ole valitus oikeutta.
Ainakin lapussa niin lukee.
En viitsi sille lääkärille vastata,koska se ei johda mihinkään.
Syy vieritetään aina minun niskoilleni.

On varmasti ollut suuri nöyrrytys jo se,että lääkäriä on ylilääkäri haastatellut.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Lettu75

• Aktiivinen
« Vastaus #59 : Toukokuu 30, 2007, 21:41:35 ip »

Hui! Olen vissiin itse käynyt samassa paikassa ja samalla lääkärilläkin joskus (ovat aika vaihtuvaa sakkia, tai ainakin minua on kierrätetty useammalla). Viimeksi siellä oli joku nuorempi mies (siis kolmekymppinen) joka vain tehokkaasti uusi reseptit vaikka yritin selittää ettei koko pinoa olisi edes tarvinnut uusia. Tulin reseptinipun kanssa sitten hämilläni kotiin ja mies katsoi minua ja kysyi että mitä lääkäri sanoi, vastasin ettei oikein mitään mutta ei kuunnellut minuakaan, uusi sentään reseptit ja kehoitti tulemaan 3kk:n päästä uudestaan. Yritin kerran jo aikaa lääkärille varata, mutta silloin ei ollut vapaita aikoja eikä tulevia listoja. Sen jälkeen muhun sitten iski saamattomuus ja puhelinpelko josta kärsin aika ajoin joten uudestaan en ole yrittänyt varata aikaa. Aikoinani kun asuin keski-Suomessa minulla oli loistava d-lääkäri, joka jaksoi kuunnella kaiken mitä minulla oli mielessäni myös d:hen liittymättömät asiat ja isoveljeni voinnit (hänkin kun oli aiemmin samalla lääkärillä). Tuo ihana hoitosuhde kesti varmaan kymmenisen vuotta ja niitä aikoja nyt haikeudella muistelen. Kumpa täälläkin olisi mahdollisuus pysyvään ja kannustavaan hoitosuhteeseen, mutta kaikkea ei kai voi saada, voiko edes vaatiakaan? Nyt tarvitsisin kuitenkin rohkeutta sillä lääkäriin pitäisi päästä. En tunne olevani kunnossa, enkä todellakaan ole valmis haukkuihin vaikka tiedän että hoitovihkoni ammottaa tyhjyyttään. Täytynee pyytää lääkäriltä anteeksi ettei ole syntynyt niin kovin suuren järjestelmällisyyden kanssa ja toivoa että hän uskoo kun kerron missä kohtaa päivää minun sokereissani ilmenevät säännönmukaiset ja suurimmat ongelmat. Ihanaa kun tämä palsta on olemassa, olen vihdoinkin löytämässä itseni diabeetikkona ja saanut ymmärtää sen että en ole yksin. Niin ja että muillakin elämä on tätä samaa vuoristorataa eikä elimistö tosiaan toimi kirjojen esimerkkien mukaisesti.
Kirjattu

Linkkejä