Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lääkäri haukkui pataluhaksi  (Luettu 24547 kertaa)

Yuza

• Vieras
Re: Lääkäri haukkui pataluhaksi
« Vastaus #30 : Tammikuu 30, 2007, 11:53:40 ap »

Kiitos Liisa vastauksesta.

Saattaapa olla hyvinkin niin, että tulee tuohon lääkäriin törmättyä.Mielenkiinnolla odottelen.

Niin ja voimia sinulle. Todellakin asiatonta ja typerää käytöstä tuolta lääkäriltä. Tiedä sitten luuleeko tuolla jotenkin motivoivansa ihmisiä, mutta aika metsään mielestäni menee.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #31 : Tammikuu 30, 2007, 12:28:08 ip »

Tää on niin tätä.

Tapahtuipa minulle kauan sitten sitten seuraavaa:

Olin ehkäisyn tarpeessa. Olen aina ollut epäluuloinen e-pillereitä kohtaan yleisesti ja diabetekseen vaikuttavina eritysesti. Tiedustelin tätä asiaa d-polilta, sieltä sanottiin että kyllä niitä diabeetikoille suositellaan, mutta kun eivät osanneet vastata niiden vaikutuksesta sokereihin tai insuliineihin tarpeeksi tyhjentävästi eivätkä tienneet h-kierukasta mitään, sain lähetteen naistenklinikalle.

Siellä oli setämies, joka asiani kuultuaan sanoi minua vainoharhaiseksi. Hormonit eivät vaikuta mitenkään eivätkä kenelläkään sokereihin. Sanoin etten ole hullu mutta että minulla hormonit vaikuttavat, ja olen päätynyt siihen, että h-kierukka on minulle paras ehkäisy. Että mahtuisiko sellainen sisuksiini.

Hän sitten siihen ettei ole vuosikausiin nähnyt niin huonosti hoidettua d:ta kuin minulla on. Minä siihen että haluatko todella sotkea kuviota vielä lisää e-pillereillä. Hän siihen, että hänen velvollisuutensa on estää minua raskautumasta millä keinolla hyvänsä.

Siinä vaiheessa hyppäsin alas siitä jalustintuolilta koska mitään tutkimusta ei ollut tehty eikä aiottukaan tehdä. Toistin haluavani h-kierukan. Setä siihen että se ei ole mahdollista koska en ole synnyttänyt. Minä siihen, että tiedän useita synnyttämättömiä joilla sellainen on. Hän siihen että hän ei ala pelleillä. Minä siihen etten minäkään ja lähdin ovesta ulos.

Hän perässä kysyen, mikä minun nimeni on. Tässä vaiheessa olin jo niin hiilenä, että en muista mitä sanoin vai sanoinko mitään. Kun löysin talosta ulos, koko homma ahdisti niin, että vanhasta muistista oksensin yksinäiseen kukkalaatikkoon, joka nökötti asfaltin ympäröimänä ovan vieressä.

Varasin ajan yks. gynelle, joka mittasi ultralla kohdun ja totesi kierukan mahtuvan mutta kohdunkaulan olevan kireä ja suositteli lääkärikaveriaan, joka laittaisi kierukan nukutuksessa Mehiläisessä. Näin tehtiin, ja kierukka oli sisälläni hyvällä menestyksellä hieman yli 7 vuotta, jona aikana mulla ei ollut kuukautisia.

Opetukset 1-3:

1 Lääkäri ei mitenkään oletusarvoisesti kohtele sinua ihmisenä eikä paneudu yksilöllisiin tarpeisiisi, olivatpa ne fysiologisia tai psykologisia. Tämä voi olla mahdollista, mutta sitä ei voi tietää etukäteen.

2 Rahalla asia usein kohenee, kunhan itse tiedät, mitä kannattaa haluta.

3 Kukaan muu ei välttämättä pidä puoliasi kuin sinä itse.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Tammikuu 30, 2007, 16:48:58 ip »

Diabetes yhdistykselläkin näkyy olevan hba1c mittausta ja lääkäri toimintaa.kohtuu hintaan.

Ihmettelen itsekkin,miksi jäin kuuntelemaan haukkumista.

Syynä oli se insuliini resepti.

Ei ole johtava lääkäri.
Sillä paikalla onkin nainen.

Mieleni tekisi lähettää sähköpostia ja kertoa,että hoitosuhde on päättynyt.

Mielestäni en ole velvoitettu käymään ravitsemus terapeutilla,jos en tahdo.

Taitaisi olla järkevää kans aloittaa se vhh dieetti,koska silloin en sotkisi tasapainoa humalogilla.

Syöö mitä sattuu...
Paistoin lätty vohveleita ja söin jäätelöä niiden kanssa.

Lapset niistä tykkäävät.En voi olla paistamatta saatika sitten syömättä.

Toinen mitä olin kirjannut oli pullaa(enkä laittanut,että siivu) taisi luulla isoksi pullaksi ja sitten puolikas runsku(ruuneperin torttu) kylässä. Miksikähän mahtoi runskua luulla!!! .
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #33 : Tammikuu 30, 2007, 17:47:27 ip »

Hyvä, niin sitä pitää, olet päässyt asian herraksi ja se on hyvä.

Todellakin, tee se. Marssit ihan uuteen paikkaan ja hankit itsellesi uuden hoitosuhteen.
Etkä jätä ilmaisematta tämän erään jästipään esimiehelle/työnantajalle, mitä mieltä olet saamastasi kohtelusta. Nääs, herra se on herrallakin. Tärkeintä on, jos voidaan asiaan puuttumalla estää edes yhtä  onnettomuutta potilaan kohtelussa tapahtumasta.

Aurinkoisia päiviä!

BB
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #34 : Tammikuu 30, 2007, 17:56:17 ip »

Mun oma LÄÄKÄRI sanoi aikanaan"ei hyvältä näytä".Pitkä sokru oli jotain kahdeksan.
Pidin sille varti saarnan (lue-opastusta diabeteksesta).

Muuttui ääni kellossa.Toki pyrkimys on aina hyvään hoitoon itsellä.Ei noista kannata välittää.Itse me parhaiten tautimme tunnemme.
Kirjattu

muru

• Aktiivinen
« Vastaus #35 : Tammikuu 30, 2007, 19:37:57 ip »

ei,ei,ei...verenpaine ym.nousee justiinsa kun luin Liisan jutun  
toivottavasti asianomaiset tahot puuttuvat moisen lääkärin käytökseen  
Kirjattu
Tyhmyys työllistää

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #36 : Tammikuu 30, 2007, 19:55:07 ip »

Lainaus:

Ei noista kannata välittää.

Joo ei, mutta ootko niitä ufoja, jotka pystyy tosiaan kävelemään coolina ulos ja olemaan piittaamatta pätkääkään?  Onnenpekka.

Useimmille se vain on niin kovaa, vääntää nyt henkensä pitimiksi parhaan kykynsä mukaan ja saada sitten jäitä niskaansa joltain, jonka itse sillä hetkellä tuntee lähinnä vihollisekseen. Herkkä paikka, ole siinä sitten välittämättä.

Hyvä, jos sinä pystyt. Onkohan niin, että se miehiltä kävisi joskus yksinkertaisemmin, moitteet valuu vain kuin vesi hanhen selästä kuten moni muukin meteli. Ne kun on niin tottuneet tai jotain  
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #37 : Tammikuu 30, 2007, 21:37:44 ip »

Justhan tossa kirjoitin,että pidin vartin saarnan!!
Ja kävelim coolina ulos.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Tammikuu 30, 2007, 21:49:39 ip »

Lainaus:

Lääkäri aliarvioi myös tätä kohtauspaikkaa.

Tää on ainoa paikka missä mä olen tajunnut asioita, mitä hoitohenkilökunta on vuosikausia yrittänyt mulle syöttää. Sellaista vertaistukea, mitä täältä saa, ei korvaa mikään muu.  kehtaakin aliarvioida  
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #39 : Tammikuu 31, 2007, 10:12:25 ap »

Lainaus:

Justhan tossa kirjoitin,että pidin vartin saarnan!!

Miehinen vastine naisten kyynelille...
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Tammikuu 31, 2007, 14:42:52 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lääkäri aliarvioi myös tätä kohtauspaikkaa.

Tää on ainoa paikka missä mä olen tajunnut asioita, mitä hoitohenkilökunta on vuosikausia yrittänyt mulle syöttää. Sellaista vertaistukea, mitä täältä saa, ei korvaa mikään muu.  kehtaakin aliarvioida  

Riippuu vähän lääkäristä. Kyllä toiset tätä KP:a seuraa, mutta ymmärrettävistä syistä eivät voi tehdä sitä jatkuvasti. Ja ottavat opikseenkin. Kuten monasti on todettu: tunnemme parhaiten oman tautimme. Kahta samalaista diabeetikkoa ei olekaan. Täältä saa kuitenkin mitä parhainta vertaistukea ja neuvoja ja vinkkejä asioista, jota voisi kokeilla tai miettiä tarkemmin yms. Yhdellä lääkärillä ei voi olla sitä kaikkea tietotaitoa jota on tällä palstalla meillä yhteensä. Vaikka olisi kuinka pätevä lääkäri ja erikoistunutkin.

Olen elämäni aikana tavannut näitä karjuvia, haukkuvia ja kaikkea muuta kuin kannustavia lääkäreitä. Valitettavasti silloin nuorena tyttönä, jolloin sitten haukkumisen pelossa jätin lääkärissä käynnit periaatteessa kokonaan.. tunnetuin seurauksin.  

Tällä elämänkokemuksella ja itsetunnolla en kyllä kauan kuuntelisi karjuvaa/moittivaa lääkäriä, koska en pitäisi häntä edes pätevänä ammattiinsa. Onneksi minun ei tarvitse toistaiseksi sellaiseen helposti edes törmätä.

Tsemiä Liisa ja toivottavasti saat hoitosuhteesi kuntoon uuden ja kannustavan lääkärin kanssa.
Kirjattu

senjasofia

• Jäsen
« Vastaus #41 : Tammikuu 31, 2007, 15:25:07 ip »

Mä olen sitä mieltä,että lääkärit osaa olla törkeitä joskus ja kokemusta noista onkin...paitsi että mä huudan uhtä kovaa takaisin.En alennu kuuntelemaan loukkauksia.
Tuo on kyllä tosi kurjaa ja saa potilaat menettämään luottamuksen hoitohenkilökuntaan.

Kirjattu
sokerit sekasin

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Tammikuu 31, 2007, 17:06:08 ip »

Nuorempana kyllä näitä karjuvia lääkäreitä riitti.
Siksi jätinkin käymättä kontrolleissa myös.

Ei kai sitä nyt kohta 40 tarvi,enään kuunnella sellaistakaan.

Lääkäri totesi että olet 40,etkä ole vieläkään sitoutunut hoitamaan itseäsi.

Ja paasasi kuinka pahaa se liikunta on.

Toiset eivät suostu liikkumaan millään ja sua joutuu siitä kieltään.

Kaduttaa suuresti,kun en sanonut takaisin,niin että natina käy.

Yleensä olen sanavalmis.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #43 : Tammikuu 31, 2007, 20:23:34 ip »

Niin on.Sorry.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Tammikuu 31, 2007, 22:06:07 ip »

Uuno turhapuron muisti palaa pätkittäin.

Lääkäri totesi,kun olin merkinnyt sokereita siihen marimekon vihkoon.

Ettei tarvitse mitään pilkkuja merkitä. Esim 9.6.

Olisi pitänyt kyllä sanoa,et näyttäähän se kone ne niin.

Tänään sain koetulokseni postitse ja siinähän se huikea 9.2 hba1c komeili.

MCHC arvo on koholla 365 viite arvo 320-355.

Diabetes hoitaja oli kirjoittanut,että syytä ei osaa sanoa mutta arvo tulee samalla kun hemoglobiini.

Ja rasva arvot erittäin hyvät.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54