Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lääkäri haukkui pataluhaksi  (Luettu 24548 kertaa)

Bebe

• Veteraani
Re: Lääkäri haukkui pataluhaksi
« Vastaus #15 : Tammikuu 29, 2007, 20:42:53 ip »

Lainaus:

Kestää kyllä hetken ennenkun jaksaa alkaa yrittään tasottaa sokereita.

Tämä minun vielä piti sanomani: sinähän haldaat tämän homman kyllä, ja teet sen kuin olet tehnyt tähänkin asti; omalla taidollasi ja sillä miten tunnet fysiikkasi ja itsesi.

Et lääkäriä varten, ja vaikka se nyt niin hajallaan onkin koko pakka, niin tiedät että et tästä eteenpäinkään tee sitä kenellekään muulle kuin itsellesi.
 Toinnut, ja jatkat!

Kannustavana BB  
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Tammikuu 29, 2007, 20:54:59 ip »

Haluaisimpa nähdä sen lääkärin, joka uskaltaisi tehdä minulle saman.  
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

varis

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Tammikuu 29, 2007, 20:56:02 ip »

kylla teilla on kovat paat laakarin puheet ei millaan teho ...vie kukkia ja pyyta toistamaan sarna ja ota opiksesi...se on hyva laakari
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 29, 2007, 20:58:51 ip »

Lainaus:

Taitaa olla,niin että tyyppi on vastuullinen lääkäri sielä.

No höh, että sekin vielä. Palautetta (kirjallista) voi toki esittää myös koko laitoksen johtajalle ja hyvään hallintotapaanhan kuuluu tietysti palautteeseen vastaaminen kirjallisesti.

Ja kirjallisista harjoituksista puheenollen: soita sinne d-hoitsulle/polin hoitsulle (tai mikä se nyt onkaan) ja pyydä sitä printtaamaan labratuloksesi kaikkinensa vaikka parilta vuodelta ja sitten vain postitse kotiiin. Kuuluu heillä työnkuvaan ja sinun oikeuksiisi (omiahan ovat tietosi). Saat kootusti sitten kertaheitolla kaiken oleellisen, jopa vertailutietojen kanssa  

Kovasti tsemppiä, teistä kahdesta sinä olet arvokkaampi, kaikissa sanan merkityksissä!  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 29, 2007, 21:12:53 ip »

Terveyskeskus lääkäri.
Täälä omalla asuin alueella on sama oma lääkäri mikä on myös sielä diabetes neuvolassa,mutta ehkä menen sitten seuraavaksi sille määrätylle lääkärille.

On saatu myös sellainen kortti jossa lukee hoitopaikka.

Se kuvottaa mua.

Kaikki tää nyt juontaa juurensa mun innosta liikkua.
Sain siihenkin lääkäriltä reseptin ja vielä sillä nimellä.

Liikuntaa on annosteltava niin kuin lääkettä.

Maanantai 1 tunti

Keskiviikko 1 tunti

Perjantaina 1 tunti.

Kovin on köyhät antimet,mähän en siihen ruotuun sovi.

Tai sitten se en ole enään minä ollenkaan.

Sitä kaavaa mulle on höpötetty ja kauvan.

Haukkui kaikki puolimaratonit ja pirkan hiihdot ja kilpailun omaiset suoritukset ja kilpailuvietit.

Nyt kun olen liikkunut vähemmän,niin ei se tasapaino ole parantunut.

Toisaalta en tiedä olisiko kiljunut ilman työterveyslääkärin konsultaatio pyyntöä.

Eikös asian luulisi olevan,niin että pitäisi hoitaa kokonaisuutta.

Koska toi diabetes ei tajua ettei työperäsistä liikuntaelin vaivoista saa nostaa sokeria.

Lääkäri sanoi,et älä tuu tänne valittaan,jos oot onneton.

En kyllä valittanut olevani onneton,enkä ymmärrä miksi se semmosenkin lauseen suustaan päästi.

Mutta nyt olen onneton.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 29, 2007, 21:19:36 ip »

Toivottavasti se lääkäri nyt istuu norsunluutornissaan hiton tyytyväisenä itseensä   Tsempit Liisalle ja kyllä meillä on oikeus harrasta liikuntaa muutenkin kuin reseptin mukaan. Jotkus lääkärithän vaatii, että pitäis herätä joka aamu samaan aikaan (oli nukkunut yöllä tai ei), harrastaa seksiä joka päivä saman verran, kiivastua joka päivä samaan aikaan ja varmaan kuukautistenkin pitäisi tulla joka päivä samaan aikaan, jotta sokerit pysyy tasaisena. Lääkärille tekis mieli sanoa: elä ja anna elää  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Scorpio_80

• Intoilija
« Vastaus #21 : Tammikuu 29, 2007, 21:26:01 ip »

Lääkärit on musta nykyisin suurimmalta osalta aivan syvältä, varsinkin naislääkärit.

Mulla oli viime kesänäö kun kävin kontrollissa aivan mahtava mieslääkäri joka mut sensorointiinkin laitto, kysyin voisiko tämä lääkäri mua hoitaa, mutta oli kuulemma vaan kesäsijainen.

Sitten koitti sensorointi, kaikki meni tosi hyvin ja sokerit oli kuin suoraan oppikirjasta, jota itsekkin ihmettelin ja tänä naislääkäri sano että kaikki on niin kuin pitää.

Nyt tammikuussa kävin uudestaan ja totesin kun tämä ihana naislääkäri kysy että miten menee, että huonosti, sokerit tekee mitä haluaa, aina väsyttää, masentaa ja olo on kurja.

Sitte se katto mun HBA1C:n joka oli sama 7,8 kun viimeeksikin, katto painon joka ei ollu muuttunu ja totes että eihän mulla mitään hätää voi olla kun ei HBA1C eikä paino ole muuttunut ollenkaan.

Eihän sillä ole väliä että mä en ite jaksa, että musta itestä tuntuu että asiat ei hoidu enkä mä hallitse sen enempää diabetestanikaan kuin mitään muutakaan elämässäni.

Ois edes tarjonnu aikaa mennä juttelemaan jollekki tai ihan mitä tahansa, mutta kaipa sillä oli kiire kotiin...
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Tammikuu 29, 2007, 21:28:32 ip »

Joo yritti sanoa syöt joka päivä saman verran ja samaan aikaan.

Siinäpä onkin ongelma.

Olisi varmaan parempi ryypätä ja röökata.
Tai odottaa kuolemaa makaamalla selällään sängyssä.

Siitä liikunnasta on tehty pahe.

Siispä päätinkin etten kerro siitä mitään,jos kysytään sanon etten ole liikkunut.

Sekin tuntui aivan ihmeeltä,että viimeksi lääkäri sanoi jatka samaan malliin ja tule vasta tammikuussa(oliko se nyt sitten elokuuta)

Tänään karju siitäkin,et noin harvoin käyy lääkärissä.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 29, 2007, 21:33:33 ip »

Toi lääkäri kyllä mies. ja varmaan 30 vuotta ollut siinä diabetesneuvolassa.

Urheillut joskus itsekkin ja ollut oikein mukavakin.

Kertonut omia juoksu aikojaankin.

Mutta nyt loppu mukavuus.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Tia2

• Intoilija
« Vastaus #24 : Tammikuu 29, 2007, 21:44:14 ip »

Onneksi ei tarvitse käydä enää sillä minua solvanneella lääkärillä. Pumpun ja raskauden myötä olen käynyt taysissa mutta saa nähdä miten nyt käy kun lapsi on jo maailmassa.

Sama lääkäri oli muuten joskus omalääkärini terveyskeskuksessa ja siellä kerran käydessäni muusta syystä kysyi kuka on d-lääkärini kun sokerini olivat niin ailahtelevaisia että tarvitsisi tehdä jotain. Vastasin että SINÄ olet. Hieman meni vaikeaksi...
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Tammikuu 29, 2007, 22:24:22 ip »

Oon kans käynyt tayssissa raskaus ajat ja noin vuoden toisen raskauden jälkeen sirkku tulokas on tosi ihana lääkäri.

Tapasin sanoa luotan jumalaan ja sirkkuun.

Oonkin välillä miettinyt,et pitäiskö mennä yksityisesti sirkulle.

Ei siä diabetes neuvolas voi kovin montaa
haukkuvaa lääkäriä olla.

Taitaa olla sama lääkäri.
Sukunimi alkaa G.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Yuza

• Vieras
« Vastaus #26 : Tammikuu 29, 2007, 23:28:11 ip »

Lainaus:

Oon kans käynyt tayssissa raskaus ajat ja noin vuoden toisen raskauden jälkeen sirkku tulokas on tosi ihana lääkäri.

Tapasin sanoa luotan jumalaan ja sirkkuun.

Oonkin välillä miettinyt,et pitäiskö mennä yksityisesti sirkulle.

Ei siä diabetes neuvolas voi kovin montaa
haukkuvaa lääkäriä olla.

Taitaa olla sama lääkäri.
Sukunimi alkaa G.

Sellaisen kuvan olen itsekin Sirkusta saanut. Vaikka omakohtaista kokemusta ei paljonkaan ole.

Hmm, pitäisi varailla aikaa tuonne Diabetesvastaanottoon, lieneeköhän sama paikka?
Kirjattu

Daniela

• Matkailija
« Vastaus #27 : Tammikuu 30, 2007, 02:30:12 ap »

Uskomatonta luettavaa, voimia kovasti Liisalle. Ei muuta kuin parempaa ja kannustavampaa lääkäriä etsimään. Minä käytin 7vuotiasta diabetes lastani pari kuukautta sitten kunnallisessa hammaslääkärissä kun piti yksi reikä paikata ja samalla tehtiin tarkastus. Hoitaja sitten kyseli öistä ja kerroin että aika usein tulee vielä öitä jolloin pitää antaa syötävää tai juotavaa. No tää täti tuumas että ei sen jälkeen tyttö varmaan hampaita enää pese johon sanoin että ei. Yllättynyt olin myös vastauksesta jonka sain sain, "on kai sille pakko antaa ettei kuole" ja tämän se kyseinen täti tuumas tytön aikana. En osannut siinä vaiheessa sanoa mitään. Ennen poislähtöä vielä kyselin koska olisi seuraava aika kun maitohampaissa on vielä reikiä joita särkee välillä niin tää hammashoitaja sanoi että meillä on niin paljon lapsia hoidettava ettei vielä riitä aikaa juoksuttaa yhtä lasta täällä montaa kertaa. Että näin. Eikös olisi tärkeää että suun asiat olisi diabeetikolla kunnossa? Tyttö sairastui 10/2005 joten kaikki on vielä suhteellisen uutta.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Tammikuu 30, 2007, 10:24:43 ap »

Sama paikka on.

Soitin toimiston tädeille,jotka ovat tosi kivoja.
Pyysin lähettää vuosikokeideni tulokset,koska menivät ohitse
kun itketti.

Tänä aamunakin vielä itketti.

Tuntuu vaan niin toivottomalta,kun ei pysty edes töissä oleen niska,hartia ja käsi vaivoineen.

Luulis,että sellainen ihminen tarvitsee tukea.

Tukitaan vaan suu,eikä anneta sanoa mitään ja haukutaan joka asiasta.

Ihme touhua sielä hammaslääkärissäkin.
Meidän tytöt on kyllä päässy aika äkkiä vaikkei diabetesta heillä olekkaan.
Taitaa sekin olla paljon hoitajan asiallisuudesta kiinni.

Kiitos tuestanne!
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Tia2

• Intoilija
« Vastaus #29 : Tammikuu 30, 2007, 11:07:27 ap »

En muista just mikä lääkärin nimi on, mutta toivom että koko d-neuvolaan (vai mikä nimeltään on nykyään) ei olisi mentävä jos haluaa taysissa käydä. Kun on tuo pumppukin...
Hoitajat siellä kyllä olleeet aina mukavia.
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54