Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Haaste kohtauspaikkalaisille  (Luettu 14944 kertaa)

Kerttuli

• Veteraani
Haaste kohtauspaikkalaisille
« : Tammikuu 24, 2007, 16:09:41 ip »

Diabetesliitto on yhteinen järjestömme joka ajaa meidän etujamme.
Käsi sydämelle: oletko lahjoittanut rahaa omalle liitollesi? Ehkä jonain päivänä saatat olla sinä, joka tarvitsee liiton tukea!
Jäsenmaksulomakkeen yhteydessä on mahdollisuus maksaa vapaaehtoinen tuki yhdistykselle. Jos olet jo ehtinyt maksaa jäsenmaksusi, voinet varmaan maksaa samalle tilille tukimaksua.
Haastan jokaisen Kohtauspaikkalaisen lahjoittamaan Diabetesyhdistykselle 10 euroa. Samalla haastan jokaisen hankkimaan 2 kympin lahjoittajaa! Tietenkin samalla voit haastaa nämä lahjoittajat hastamaan edelleen 2 jne.

Saammekohan jotakin aikaiseksi?
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

sokerimuru

• Matkailija
Re: Haaste kohtauspaikkalaisille
« Vastaus #1 : Tammikuu 24, 2007, 16:47:39 ip »

Kerttuli, olet kai huomannut ettei jäsenmaksun yhteydessä maksettu lahjoitus mene paikalliselle yhdistykselle vaan maksulla tuetaan Diabetesliiton toimintaa. Hyvä ja tuettava asia sekin ja olenkin koko aktiivi-ikäni Diabetesliitossa laittanut jonkun summan ko tarkoitukseen. Olettaisin, että jos on maksanut jäsenmaksun ja sen jälkeen haluaa tukea toimintaa, niin laittakaa viestiksi Diabetesliiton toiminnan tukeminen. Jos taas haluatte tukea paikallisen yhdityksen toimintaa, ottakaa selville yhdistyksenne tilinumero ja ohjatkaa tuki sille tilille. Myös Diabetestutkimussäätiö ottaa mielellään tukirahoitusta vastaan. Yhdessä hyvä tulee!!
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 24, 2007, 17:45:35 ip »

Kerttuli, voin vastata myöntävästi kysymykseesi, koska olen jo jonkin aikaa ohjannut kuukausittain pienen summan D-liiton sivustoilta löytyvän D-tukiringin kautta...

Niin ja pyöreitä vuosia täyttäessäni ohjeistin minua muistaneet ohjaamaan raha-muistamiset myöskin Liiton käyttöön...

Liiton sivuillahan noista Liiton tarjoamista mahdollisuuksista on ainakin jotain tietoa:

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=125
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2007, 18:02:27 ip »

Pieniä ovat tukimaksuni olleet: maksuja kirjeensulkijamerkeistä, pari tilattua adressia ja vuosittainen jäsenmaksun pyöristäminen (siis ylöspäin   ) lähimpään kymppiin.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2007, 18:40:37 ip »

Pientä se on minullakin ollut tähän saakka, mutta jospa nyt ryhdistäytyisi. Mieluummin sitten annan ihan suoranaisen lahjiutuksen, koska kaikkea rihkamaa tahtoo olla muutenkin liikaa.

Kun minä nuolen kirjekuoren kiinni, niin vaikkei siinä olisi liimakaan, niin todennäköisesti pitää ilman sulkijamerkkejäkin

Ja aina minä luotan siihen, että adresseja en enää tarvitse.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Scorpio_80

• Intoilija
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2007, 16:11:18 ip »

Terve

Mä en itse ole maksanut kuin diabetesliiton jäsenmaksun ja lehdenmaksun vuosittain.

Sen sijaan mä olen valinnut tukea ihmsiä jotka ovat diabeteksestan suhteen meitä paljon huonommassa asemassa, toisin sanoen mulla menee joka kuukausi 10 € palestiinan diabetikkolapsille, näillä varoilla kun autetaan sikäläisiä diabetikkoja saamaan edes alkeellista hoitoa meidän mittapuulla, eli jotain infoa, insuliinia ja ehkä jopa verensokerin mittauksia...

Joten lisätäänpä tähän uusi haaste:
Mä haastan jokaisen diabetikon liittymään palestiinan diabetikkolasten tukijoiksi, vaikka vain muutamalla eurolla kuukaudessa:

Tilinumero on : 800013-990505
Saaja: Palestiinan diabetikkolapset

Lisätietoja saa Ilona Junkalta: ilona.junka@kolumbus.fi
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2007, 23:17:54 ip »

Hienoa että aktiivista tukea löytyy!
Tässä haasteessa on oman osallistumisen lisäksi tärkeää että saa kaksi muutakin osallistumaan. Ja vielä heille viestittyä se että he saisivat kaksi muuta jne....

Esimerkiksi 2 potenssiin 10 on jo 1024 ja jos jokainen laittaa kympin ja näitä ketjuja on esim. kymmenen...

Kuka ehtii ensiksi kertoa minkälaisesta summasta on kyse?
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

eltse

• Intoilija
« Vastaus #7 : Tammikuu 27, 2007, 21:45:33 ip »

Tietääkö kukaan miten käytännössä yrityksen lahjoitukset menee?

Myyn pienimuotoisesti tuotteita, mutta olisi ihan kannatuksen vuoksi kiva laittaa että vaikka 1% tai 1e tuotteen hinnasta lahjoitetaan diabetes yhdistykselle.

Mutta pitääkö siinä olla luvat, että voin tuollaista ilmoitella?
Kirjattu

Iniot

• Intoilija
« Vastaus #8 : Tammikuu 31, 2007, 12:09:17 ip »

Nyt on jäsenmaksu ja lehti maksettu ja samalla meni kymppi Diabetesliitolle. Kun hyviä avustettavia keräyksiä on nykyään paljon, olen ottanut tavaksi laittaa isompiin keräyksiin 10 € ja lipaskeräyksiin 2 €. Tämä siksi ettei tarvitse jokaisen keräyksen kohdalla miettiä summaa.
Mutta miten saisin kaksi "uhria", jotka voisin haastaa? Keräyksiä on niin paljon, että hieman arveluttaa haastaa ystäviä.
Toivottavasti löytyy rohkeampia. Oman osani olen ainakin hoitanut.
Kirjattu
On elettävä kun kerran henkiin jäin.

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2007, 16:36:26 ip »

Lainaus:

Diabetesliitto on yhteinen järjestömme joka ajaa meidän etujamme.
Käsi sydämelle: oletko lahjoittanut rahaa omalle liitollesi? Ehkä jonain päivänä saatat olla sinä, joka tarvitsee liiton tukea!

En ole saanut mitään tukea tähän mennessä,joten keksin rahoilleni parempaa käyttöä kuin tukea tehotonta liittoa.  
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2007, 15:24:32 ip »

Lainaus:

En ole saanut mitään tukea tähän mennessä,joten keksin rahoilleni parempaa käyttöä kuin tukea tehotonta liittoa  

Sanoit sen, mitä on mieleni tehnyt sanoa. Omalta osaltani ainoa konkreettinen asia on ollut kakkosten liuskasuositusten pudottaminen, jota Helsingissä on tietysti tiukasti noudatettu.

Liiton pitäisi ensi sijassa olla diabeetikkojen etujärjestö. Se on kasvanut turhaa pöhöä lääke- ja liuskafirmojen tuilla. Raakaa tekstiä, mutta tätä on vaikea osoitaa epätodeksi. Oikeastaan diabeetikot tarvitsisivat oikean ETUJÄRJESTÖN.

Tämän halusin tästä sanoa.
Konrad
Kirjattu

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2007, 17:53:56 ip »

Niinpä, valitettavasti....

Diabetesliitto tuntuu  nykyään enemmän olevan diabetestutkimuksen etujärjestö ja onhan se tietenkin tärkeää. Olisi kivaa vain löytää myös tuo Konradin kaipaama etujärjestö diabeetikoille...
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2007, 18:08:43 ip »

Ja olettehan tutustuneet tähän sarkaan:

http://www.diabetes.fi/index.php?lk_id=11

Kukahan nuokin kannanotot ja kirjelmät olisi puolestamme tehnyt, jos ei liittoa olisi olemassa. Niin ja yksi viimeisimmistä aikaansaannoksista on kait tämä:

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2008
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2007, 22:30:40 ip »

mä ainakin kaipaisin sellaista hyvin konkreettista juttua, kun tuntuu, ettei täällä maalla ainakaan yhdistystoiminta toimi. Pitäisi mennä joko Seinäjoelle (85 km:n päähän) tai Kokkolaan (75 km:n päähän), jotta jotakin toimintaa edes näkisi. Muutenkin olen aina kokenut olevani hyvin yksin tämän sairauteni kanssa, eli olen 10 vuoden tauon jälkeen taas liittynyt yhdistykseen, vaikka koen, etten hyödy siitä itse suoraan mitenkään.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2007, 23:08:47 ip »

Näin on näppylät.

Itse olin juuri loppuvuodesta viikon Diebeteskeskuksessa ja siellä kerrottiin jonkin verran, mitä kaikkea Diabetesliitto on saanut aikaan ja mitä se yrittää saada aikaan. Jos jostakusta tuntuu, ettei Diabetesliitto ole tehnyt mitään, kannattaisi tosiaan ottaa selvää, onko asia todellakin näin. (Paikallisyhdistyksistä en tiedä, onko niillä minkälaista toimintaa ja onko niillä paljon vaikutusmahdollisuuksia?)

Melkoinen määrä on parhaillaankin liitolla asoita työn alla.

Jos taas jossakin viitataan kintaalla ja pyyhitään takapuolta esim. niille liuskamäärien suosituksille, niin onko se sitten liiton vika?

Vaikka siis jostakusta saattaa tuntua, ettei ole saanut liitolta mitään apua, niin todellisuudessa se ei pidä paikkaansa.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Linkkejä