Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Vielä kerran Hesasta  (Luettu 11484 kertaa)

Tea

• Lentävä kynä
Re: Vielä kerran Hesasta
« Vastaus #30 : Tammikuu 19, 2007, 09:29:23 ap »

Jees, mullahan tuo 8 liuskaa/pvä oli merkattu raskaudenjälkeiseen/imetysaikaiseen tarpeeseen, ja toivoin jo itsekin, että tuo mittailutarve ottaisi ja vähenisi vuoden loppuun mennessä eli tauti tasaantuisi jotenkin ennustettavampaan moodiin.

No, eipä ole tasaantunut (ja siksi siis tulossa tuo glukoosisensori, tarve normia taajempaan mittaamiseen, jne.).  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Tarutski

• Jäsen
Re: Hoitotarvikejakelu nyt
« Vastaus #31 : Huhtikuu 29, 2007, 10:24:10 ap »

En jaksanut lukea ihan koko keskustelua, joten toivottavasti ei ole vielä keskusteltu tästä.. Eli siis onkohan Helsingin välinejakelusta mahdollista saada sellaista säilytyskoteloa inskakynille, joka olisi vähän niin kuin kylmälaukku? Kun ollaan lähdössä Barcelonaan nyt kesällä ja saattaisi olla aika hyvä saada insut kylmään päivien ajaksi ja olisi sellainen ihan kiva koto-Suomessakin nykyisenkaltaisina kesinä. Joku tuolla yhdellä toisella foormuilla sanoi joskus saaneensa sellaisen kotelon tosiaan ihan välinejakelusta pyytämällä. Onko kellään kokemuksia Helsingin tilanteesta?
Kirjattu
Diabeetikko vuodesta 1986.
Humalog ja Levemir.

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Toukokuu 01, 2007, 02:22:03 ap »

VOI ELÄMÄN KEVÄT! En voi muuta sanoa... kävin (vasta) nyt hakemassa ekan kerran tänä vuonna kamoja ja 1560 liuskaa vuosi (viime vuonna tapellun 7 sijaaan!!!) ja vieläpä niin että kún hain ekan kerran huhtikuussa määrä on voimassa vuoden 2008 huhtikuuhun!

Ketkä ovat saaneet pysyvät liuskamäärät ja miten? Millainen anomus siitä pitää kirjottaa?
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Toukokuu 01, 2007, 11:24:47 ap »

Tiedoksi Hesan jakelusta:

Kesäaikana 4.6.2007-31.8.2007 Herttoniemen ja Kivelän jakelupisteet ovat avoinna arkisin klo 8-16.Puhelinaika on klo 10-14

Lisään vielä puh.nrot ja sp-osoitteet

Herttoniemi 310 55002
herttoniemi.omahoitotarvikejakelu@hel.fi

Kivelä 310 55001
kivela.omahoitotarvikejakelu@hel.fi

Tämä tieto on pvm 30.04.2007 Koskelasta,kun mulle luovutettiin uudenuutukaiset OptiPenPro1 kynät(loppuunkäytettyjen tilalle)
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Toukokuu 01, 2007, 11:45:46 ap »

PateT,
pitääkö toi ymmärtää niin, että Koskela on auki normaalisti koko kesän (myös ne pidemmät ilta-aukiolot) vai jotain muuta... jopa suljettu tms?

Pitänee hakea jo toukokuussa, jotta kesä ja mahdolliset kesämuutokset ei sotke kuvioita.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Toukokuu 01, 2007, 12:14:05 ip »

Ei,vaan nimenomaan Koskela on suljettu ja muut kaksi jakelupistettä toimii aukioloajoilla arkisin 8-16.Koskelan jakelu on suljettu 4.6.2007-31.8.2007
(ainakin tavarasaatelomakkeessa tämä tieto,johon antamani info perustuu)

Tässä vielä Koskelan tiedot:
Koskela 310 55000
koskela.omahoitotarvikejakelu@hel.fi
Pitääs hakea liuskatäydennystä ennen sulkuaikaa ;-D
Kirjattu
-Marcelene Cox

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Toukokuu 01, 2007, 12:50:25 ip »

Eli siis ehdottomasti toukokuussa Koskelaan, kun nuo muut paikat ovat kaikkea muuta kuin normaalin reittini varrella

No tässä toukokuussa pitää muutenkin käydä, kun helmikuussa olen viimeksi hakenut tavaroita. Täytyykin ottaa tarpeeksi, jotta selviää syksyyn - siis syyskuuhun - asti
Kirjattu
Antsu1

sicilienne

• Intoilija
« Vastaus #37 : Toukokuu 01, 2007, 19:40:23 ip »

Hei!

Tämä kysymys on esitetty jo tammikuussa, mutta vastaan tähän kuitenkin, vaikka kaikkea en tiedäkään, esim. sopimuksista.

Minulla on ollut käytössä aina jokin OneTouch-mittari ja niissä lansettikynät ovat kauheita giljotiineja. Tästä johtuen diabeteshoitaja (käyn Hgissä diabetespoliklinikalla-> siellä hoidetaan ykköset) laittoi apuvälinejakeluun viestin, että minulle vaihdetaan Accu-Chek Softclix. Olen käyttänyt sitä jostain viime vuodesta lähtien ja todennut sen kohtalaisen hyväksi. (Paras olisi db-hoitajien käyttämä kynä, mutta niitä on vain ammattikäyttöön) Kynään kuuluvat saman merkkiset lansetit.

Kun jakelu oli aiemmin terveysasemilla, jokainen pyysi niitä välineitä, mitä halusi. Nyt on ilmeisesti eri meiningit. En ole kysellyt, mitä lansetti vaihtoehtoja olisi, koska nämä mitä käytän kelpaavat minulle.

Vaihdoin mittarinkin Ultra Easyyn, koska kyllästyin odottamaan mittarin antamia entisiä lukemia, edellinen, 14 pv, 30 pv jne. Hermo meinasi mennä. Nyt mittaus on nopeaa. Kyllä ne tulokset näkee vihkostakin.

Niin, ei tästä tainnut juuri apua olla ja olet varmaan saanut vastaukset kysymyksiisi ihmisiltä, jotka näitä asioita työkseen hoitaa, joten kunhan pulisin tässä.

Hyvää alkavaa kesää!
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Toukokuu 01, 2007, 19:48:13 ip »

Millä olette saaneet nuo korotetut liuskamäärät pysyvästi? Itselläni määrät oli laskettu viime vuodesta ja nyt on jäljellä 560 liuskaa. Toinen uskomaton juttu mielestäni on, että kun hain tavaroita ekan kerran huhtikuussa määrät ovat voimassa huhtkuulle 2008 (eli jos olisin heti käynyt heti tammikuussa kiintiö olisi vain tammikuulle) Pulassa ollaan....
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Toukokuu 01, 2007, 20:08:34 ip »

Misty,
mulla ei nyt tässä ole sitä helmikuun hakukeikan tavarasaatelomaketta, joten en voi tarkistaa mitä siinä lukee määrissä. Sen muistan, että se oli jotenkin epäselvä eli en saanut siitä absoluuttista selvyyttä jäljellä olevaan määrään.

Tilatessani kyselin hoitajalta tuota omaa tilannettani ja nimenomaan jatkuvuutta viime vuoden määrälle. Ainakin puhelimessa hoitsu sanoi lähetteeni olevan jatkuvan, kun sen kerran Sumuvuori on hyväksynyt. Ja todettiin vielä yhdessä, että eiväthän ne liitännäiset tästä mihinkään katoa tai helpotu - päinvastoin. Eli siis minähän nimenomaan noilla liitännäisillä ja sitten mittaamalla saamillani paremmilla Hba1c-arvoilla perustelin liuskatarvetta. Niin ja sillä, että sen on oma Hesan konsultaatiopolin erikoislääkäri katsonut itselleni tarpeelliseksi määräksi.

Yritän nyt vielä löytää sitä saatelomakettakin, mutta jokatapauksessa olen tilaamassa uutta satsia, joten eiköhän se tässä tällä viikolla selviä mitä minulle sanovat nyt puhelimessa tilatessani ja sitten ensi viikon torstaina (luultavasti) saan uuden tavarasaatelomakkeenkin, kun kamat haen. Palaan sitten asiaan ja kerron mikä mulla on tilanne
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Toukokuu 02, 2007, 11:52:40 ap »

Mistylle nyt sen verran tuoretta tietoa, että äsken soitin ja tilasin seuraavan erän kamoja. Sain kuulla, että minulla on helmikuuhun 2008 (kävin viimeksi helmikuussa 2007) jäljellä vielä 1600 liuskaa eli siis koko vuodeksi 2200, koskapa 600 liuskaa olen jo saanut tälle vuodelle.

Eli minulla siis on pysynyt tuo korotettu määrä (2200 kpl vuodessa eli about 6 per päivä) voimassa sillä yhdellä "tappelulla" vuoden 2006 alkupuolelta. Ja määrä on juuri se, mitä itse halusinkin.
Kirjattu
Antsu1

sicilienne

• Intoilija
« Vastaus #41 : Toukokuu 02, 2007, 22:44:26 ip »

Koskelan jakelu on suljettu kesä-,heinä- ja elokuun. Jos haluaa hakea omasta lähimmästä jakelupisteestä, kannattaa hakea nyt toukokuussa. Minä tilasin tänään koko kesän satsin.
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Toukokuu 02, 2007, 23:42:13 ip »

Lainaus:

Koskela on suljettu ja muut kaksi jakelupistettä toimii aukioloajoilla arkisin 8-16.Koskelan jakelu on suljettu 4.6.2007-31.8.2007

Tässä vielä Koskelan tiedot:
Koskela 310 55000
koskela.omahoitotarvikejakelu@hel.fi

Herttoniemen ja Kivelän tiedot ylempänä viestissä...
Kirjattu
-Marcelene Cox

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Toukokuu 03, 2007, 22:55:54 ip »

Kiitokset kaikille taas vinkeistä - pistin tilausta sisään eilen mailitse ja sain kuittauksen tänä aamuna (siis pyysin kuittausta erikseen), että roinat on noudettavissa milloin itselleni parhaiten sopii  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Toukokuu 03, 2007, 23:21:59 ip »

Mulla kävi vielä paremmin   mikä ilahdutti että, kuittasivat pyytämättä,gamat voi noutaa koska itselle sopii(aukioloajat)ja ystävällisin terveisin  
Kirjattu
-Marcelene Cox

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54