Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Vielä kerran Hesasta  (Luettu 11443 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vielä kerran Hesasta
« : Tammikuu 02, 2007, 11:14:17 ap »

Heippa

Otan vielä kerran esille tämän Hesan välinejakelun.

Nyt mielessä on sellainen kysymys, että onko jossain/jollain tietoa mitä kaikkia vaihtoehtoja välinejakelussa on

Tällä hetkellä kiinnostaa lähinnä lansettimerkit. Eli mitä kaikia lansettimerkkejä jakelussa on?

Itse käytän Lifescanin mittaria, mutta en heidän lansettikynäänsä. Lansettikynänä on Accu-Chek Softclix ja nimenomaan siihen lansettien saaminen kiinnostaa.

Toki lansetteja vielä on aimo läjä, mutta ihan vastaisuuden varalle kyselen. Niin ja sekin kiinnostaisi tietää, että onko jakelussa noita lansettikyniä valittavissa useammasta merkistä ja jos on, niin mistä. Vai onko lansettikynä jotenkin sidottu mittarin merkkiin, kun uuden mittarin mukana yleensä aina tulee se lansettikynäkin...

Olisi muuten hienoa, jos esim. Hesan terveyskeskuksen sivuilla jossain olisi selvä luettelo välinejakelun valikoimasta
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
Re: Vielä kerran Hesasta
« Vastaus #1 : Tammikuu 02, 2007, 11:18:23 ap »

Vaikka en enää olekaan helsinkiläinen (nyyh), ajattelin vain että eivätkö ne välinejakelusta osaa antaa täsmällistä vastausta kysymyksiisi..?  
Sinne voisi samalla ehdottaa tuota tuoterepertuaarin laittamista sivuilleen.
Ja oletko sinä Antsu vielä siinä D-yhdistyksen toimikunnassa tms? Eikös sinne juuri sopisi tuollaiset asiat hyvin käsiteltäväksi?
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2007, 11:29:40 ap »

Enpä osaa vastata Antsu sun kysymykseen, mutta mun mielestä tuo Keijun ehdotus on hyvä. Mäkin olen siirtyny käyttämään tuota SoftClixiä, joten sen lansettisaatavuus kyllä kiinnostaisi.
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Konrad

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 02, 2007, 11:35:00 ap »

Tuon tämän asiani esille, kun sopiva tilaisuus tuli.

Mitä minä olen kaivannut Helsingin välinejakelusta, on kakkosille sopivat verensokerimittausvihot. Jakelusssa on ollut vain insuliininkäyttäjille tarkoitettuja vihkoja. Kun ei käytä insuliinia, niin yhdelle aukeamalle ei mahdu kovinkaan monen päivän tietoja. Kun aikaisemmin haki liuskoja terkkarista oli valittavana useamman mittarivalmistajan erilaisia vihkoja. Nyt ei.

Olen kopioinut ainoata tyhjää itselleni kunnollista vihkoa hankalasti. Mittarimaahantuojilta en ole viitsinyt kysellä, koska tämä asia pitäisi jakelussa olla kunnossa. Olen tästä muistuttanut aina käyntieni yhteydessä ilman tulosta. Asiahan ei ole iso, mutta vähän harmittava.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 02, 2007, 11:37:13 ap »

Kondrad; Mielestäni D-hoitajilla on jos jonkinlaista vihkoa saatavana ainakin D-yhdistyksessä ja terveysasemilla. Ainakin niissä, joissa minä olen käynyt. Vai tarkoititko terkkarilla juuri D-hoitajaa..?
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 02, 2007, 11:55:25 ap »

Terkkarilla tarkoitin terveysasemani omahoitajaa. D-hoitajakin siellä on, mutta hänen tykönsä pääsevät vain ykköset. On kysytty. Omahoitaja sanoi, kun keskitetty jakelu perustettiin, että kaikki materiaali siirrettiin sinne. Näin ollen en usko oikein saavani terveysasemalta vihkojakaan.

Yhdistyksen D-hoitaja oli hyvä vinkki. Täytyypä kysäistä. Siellä ainakin oli ennen koko markkinoiden mittarivalikoima ja niihin liuskoja. Miksei sitten olisi tosiaan erilaisia vihkojakin.
Kirjattu

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #6 : Tammikuu 02, 2007, 12:08:59 ip »

Enpä ole mitään listaa missään nähnyt. Tuollainen listaus olisi kyllä hyvä olla olemassa. Netissä voisi olla niin, että sen helposti löytäisi. Minulla on ainakin suurensuuria vaikeuksia löytää edes heidän yhteystietojaan, tosin vikahan voi olla myös minussa kun en osaa nettiä käyttää   . Ja onkin, kun ne kerran siellä on .

Minä kyselin lansetteja Accu-Chek Multiclix kynään. Ei kuulemma ole. Jäi epäselväksi että eikö ole lainkaan vai eikö ole siksi, että lähetteessäni on Unilet lansetti.
Kirjattu
DI, AC Spirit Combo Humalogilla loppuvuodesta 2011

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Tammikuu 02, 2007, 12:21:36 ip »

Jaa, tuo multiclixhän taitaa olla se "lansettirumpu". Täytyy toivoa, että tuota softclixiä kuitenkin löytyisi.

Täytyykin yrittää jonnekin laittaa ehdotusta tuosta valikoiman julkaisemisesta esim. juuri nettisivuilla. Eihän sitä kilpailutustakaan ole ihan alvariinsa, joten sivun ylläpitokaan ei olisi iso homma.

Ja täältä tosiaan kyselin ihan siksi, kun ajattelin jonkun mahdollisesti tietävän suoraan... Mutta kuten kerroin, asia ei ole ajankohtainen vielä pitkään aikaan
Kirjattu
Antsu1

Konrad

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 02, 2007, 12:56:10 ip »

Lainaus:

Eihän sitä kilpailutustakaan ole ihan alvariinsa, joten sivun ylläpitokaan ei olisi iso homma  

Mulle jäi sellainen muistikuva, että sopimukset olisi ainakin mittareista ja liuskoista tehty kahdeksi vuodeksi, jolloin tämä vuosi olisi jo sovittu. En nyt tähän hätään saa tietoa varmistettua.

Lansetithan ovat yleensä bulkkia lukuunottamatta noita "revolveri"satseja, joissa ei ole kilpailua samalla lailla. Bulkista ei välttämättä ole tehty pitkäaikaista sopimusta.
Kirjattu

Kissa

• Matkailija
« Vastaus #9 : Tammikuu 02, 2007, 14:15:13 ip »

Mulla on käytössä nimenomaan tuo Accu-Chek Sofclix, johon ainakin joulukuun lopussa sai Hesasta (Hertsika)lansetteja. Vuosi sitten joulukuussa sain ekan mittarini (Accu-Chek Aviva) Meikusta ja siihen nimenomaan vaihdettiin tuo Softclix koska siihen lansettikynään, joka Avivan kanssa tuli (siis siihen, jossa on se kiekko..)ei hoitajan mukaan saa Hesasta lansetteja.

-Kissa
Kirjattu
"Kukaan ei voi saada sinua tuntemaan alemmuutta ilman lupaasi" E.Roosevelt

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 02, 2007, 14:56:23 ip »

Kiitti Kissa
Kirjattu
Antsu1

Konrad

• Vieras
« Vastaus #11 : Tammikuu 02, 2007, 16:42:01 ip »

Lainaus:

kannattanee ehkä antaa hyvin perusteltua käyttäjäpalautetta esim. hoitotarvikejakelusta päättävälle taholle tms  

Siirille tai jollekin muulle asiasta perillä olevalle

Mikä olisi sopiva instanssi mieluiten henkilötasolla, jolle näistä jakelujärjestemän toimimattomuuksista ja muista häiriöistä voisi ilmoittaa? On varmaan ollut aikaisemminkin puhetta, mutta en ole löytänyt aikaisemmilla etsinnöillänikään tietoa. Tai sitten en vain osaa.
Kirjattu

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Tammikuu 02, 2007, 18:19:58 ip »

Haluaisin Antsun tavoin tietää, mitä lansettimerkkejä on saatavilla. Mittarini on One Touch Ultra, ja olen siihen tyytyväinen (en ole muita ehtinyt edes vielä kokeilla). One Touch Ultran lansettikynän tosin syrjäytti mm. pikkujouluista tutuksi tullut Multiclix, joka on mielestäni huomattavasti "sormiystävällisempi" kuin One Touchin lansettikynä. Saakohan Multiclixiin kuuluvia rumpuja välinejakelusta? Käväisen huomenna Kivelässä, ja kysäisen asiaa. Ilmoittelen sitten vaikka tänne.
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Tammikuu 02, 2007, 22:00:57 ip »

Mä sain Koskelasta Bayer vs-vihkon tarvikepakkauksen mukana. Siihen mahtuu hyvin mittaukset, mutta tosiaan kun otin Apteekin mittausvihkosen niin taitaa olla Ykkösille tehty.
Hyviä neuvoja saan koko ajan ensi viikkoa ajatellen kun meen ekan kerran d-hoitajalle terveyskeskuseen.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

juselius

• Jäsen
« Vastaus #14 : Tammikuu 03, 2007, 17:08:53 ip »

Täällä äiti joka kaipailisi myös multiklixiin lansettirumpua vaan sitä ei saa. Kun rei-ittelee softclisillä tuon 3v:n sormia n 10 kertaa päivässä, kyllä sitä mieluusti käyttäisi tuota hellempää vaihtoehtoa. LIsäksi kynä on tosi näppärä kun ei tarvi raahata mukana lansetteja, näin lapselle kun vaihdetaan lähes joka kerta uusi.

Mahtaa vaan multiclix maksaa niin paljon ettei sitä ihan heti tule ilmaiseksi jakoon. Harmi.

juselius
Kirjattu

Linkkejä