Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Juttelin tänään................  (Luettu 217226 kertaa)

TonninStiflat

• Lentävä kynä
Juttelin tänään................
« : Joulukuu 18, 2006, 09:26:13 ap »

Juttelin tänään Tohtorin kanssa:
Tohtori päivitteli että,
On se valtaisa kemiallinen
kokonaisuus tuo aivomöykky; täpötäynnä kemiallista viestintää, erilaisia proteiinihäkkyröitä matkalla jostakin jonnekin toimittamaan jotakin, takaisinkytkentöjä ja säätelyä, molekyylitason releita ja kytkimiä.
Hyvin vähän tuota järjestäytynyttä sekamelskaa toistaiseksi tunnetaan. Nykytutkimus vielä samalla tasolla kuin jos kirveellä ja moottorisahalla purettaisiin mikrotietokone ja sitten yritettääisiin ymmärtää sen toimintaa.

Nii ja sitte.
Juttelin odotushuoneessa yhen liituraitaisen työläisen kanssa:
Hän sanoi että,
Työläinen on aina osannut taistella itseään vastaan eikä ole koskaan tiennyt mikä on itselle hyväksi!

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
Re: Juttelin tänään................
« Vastaus #1 : Joulukuu 18, 2006, 10:06:02 ap »

Minä juttelin tänään pienen tyttöseni (Oona 6v) kanssa, joka kertoi, että kissa nimeltä Ylli oli kiivennyt pöydälle ja ottanut kalkkunaleikkeen ja heittänyt sen lattialla odottavalle koiranpennulle nimeltä Penni. Ylli ja Penni olivat molemmat syöneet kaikki kalkkunleikkeen ja purreet vielä palan juustostakin. Ja Oona sanoi, että sellaista, mikä on ollut eläimen suussa, ei ihminen saa enää syödä.

Sitten juttelin terveydenhoitajan kanssa, joka sanoi, että nykynuoret eivät osaa yhtään hoitaa lapsiaan ja että ne eivät yhtään kunnioita meitä vanhempia ihmisiä. Miksi kunnioittaisivatkaan? Kertokaa minulle yksikin järkevä syy. En minä ainakaan keksi, kun katson tätä maailmaa, jonka lapsille ja nuorille perinnöksi jätämme.

Eetu
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Joulukuu 18, 2006, 19:25:31 ip »

Minä juttelin tänään asiakkaan kanssa, joka ylisti tekemäni raportit maasta taivaaseen. Erikseen soitti perään ja kiitti hyvästä palvelusta. En osannut vastata muutakuin kiitos, siitä mulle maksetaan. Mulla taitaa olla perushämäläinen "ei tehrä tästä ny numeroo" -syndrooma.

Sitten juttelin pikkutypyn kanssa, joka esitteli päiväkodissa irronnutta hammasta ja selvitti että se pitää laittaa yöksi tyynyn alle niin hammaskeiju tulee iloiseksi. Ollapa lapsen ajatusmaailma, edes hetken. Ei turhia huolia ja murheita

...astrakan, liikuttunut...
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Konrad

• Vieras
Re: Juttelin tänään itsekseni
« Vastaus #3 : Joulukuu 18, 2006, 20:18:32 ip »

Olin tavanomaisella aamulenkillä. Omaa vuorokeskustelua enimmäkseen äänetöntä:

Onpas kylmä ilma, olisikohan sittenkin pitänyt laittaa yksi t-paita lisää, no pannaan askelta kovemmin, kyllä se siitä, nenänkin kautta tuntuu ilma kulkevan, äyk! ..kele. liukasta..olisi pitänyt arvata, että näiden ainaisten vesilammikoiden kohdalla on liukasta! oli satanut pulverilunta, ei nähnyt, no painetaan eteenpäin, nenäkin toimii näköjään, kun räkää alkaa vuotaa, niistän nyt .. onneksi on vessapaperia mukana, hyvin menee ei tunnu kylmältä, tuossa könkkää edellä 2-metrinen sauvakävelijä, en voi jäädä sen perään hitaasa vauhdissa, rinnalle, alkaa kiristää vauhtia, jään sen perään, lopettaa vauhdin, taas rinnalle, vastaa, ajattelen vastatkoon, mutta en hiljennä, jää, 500m, on 100 m perässä. En ajattele enää mitään, pari kilsaa kämpille, tuttua reittiä, tuossa asuu yksi kohtauspaikkalainen, samaa vauhtia kotiin, en ajattele mitään, hesari postilaatikosta ja k..elle, ei voinut lenkillä missään käydä.
Kirjattu

meritta

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Joulukuu 18, 2006, 23:36:15 ip »

Juttelin tänään sairaanhoitajan kanssa, kun kävin  käteni kipsiä korjauttamassa. Painoi niin pahasti, että pari yötä valvoin kivun kanssa.
Ihmetteli, kun röntgen lääkäri oli kirjoitanut kämmeluun (olikohan se metakarpus)
sijasta metakarpaali, (sory jos on väärin) joka onkin yllätys yllätys jalassa.

Juttelin myös matkalla parin lapsen kanssa jotka ihmettelivät lintuja, jotka helisivät. Olivat tilhiä.
Kirjattu
meritta D-kakkonen
Etsin kulkemalla, mutta löydän vasta pysähtymällä.

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #5 : Joulukuu 18, 2006, 23:50:08 ip »

Minä juttelin tänään äitini kanssa.
Siinä jutellessani totesin miten paljon häntä rakastankaan ja miten tärkeä ihminen hän on minulle.
Tunsin myös kunnioitusta äitiäni kohtaan kaikesta siitä työstä mitä hän on tehnyt muiden ihmisten eteen. Äitini on hieno ihminen.
Kunpa joskus voisin tulla hänen kaltaisekseen.

Viidan sanoin:

"Kiitos elämästä Äiti.
Pari riviä tein kirjaimia tänään.
siinä kaikki.
Olen onnellinen"
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Joulukuu 19, 2006, 14:03:15 ip »

Mä juttelin yhen entisen "Atkinssin todistajan" kanssa sapuskasta,
se sano että:
"Alakarppien uskossa" painon pudotus perustuu kehon kuivumiseen, ei rasvan polttamiseen. Niin sanottu ketoositila vähentää nälän tunnetta. Niukka ruokavalikoima kyllästyttää, eikä dieettiruokia viitsi syödä suuria määriä.
Haitat: Kohottaa veren haitallisen LDL-kolesterolin määrää ja altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kihdille. Runsas proteiinien saanti lisää munuaisvaivojen vaaraa, mikä on erityisen haitallista diabeetikoille. Myös ummetus ja osteoporoosi uhkaavat.
Kaikenmaailman kapseli ja "Vitaalivalmisteista" saa vitamiineja ja kivennäisaineita yli suositusten"

Tonni
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2006, 14:20:03 ip »

Kerronpa tässä omia tuloksiani.

Painoindeksi ollut alle 25 runsaat kolme vuotta.

Viimeisimmät labrakokeet viime keväältä: Kol 3,0, HDL 1,76, LDL 1,03 ja trig 0,51. Nämä ilman rasvalääkityksiä.

Munuais- ja maksa-arvot kaikki viitekehysten sisällä.

HbA1c ollut jo nelisen vuotta alle 6,0, viimeksi 5,6. Lähtötilanne oli 13 viisi vuotta sitten.

Ei minulle ainakaan vhh ole tuottanut mitattavissa olevia ongelmia. Liikunta on ollut vhh:n tukena.
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2006, 14:26:52 ip »

Tsori Kondrad.
Mä en kyllä usko että sä syöt rasvaakaan kovin paljon.
Tää on siis arvaus.
Siis VHH yhdessä vähärasvasen kanssa on bueno.

Anti rasvaparooni
Tonni
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 19, 2006, 14:49:23 ip »

Kerron nyt omista kokemuksistani enkä yleistä tätä, koska eri ihmisillä tuntuu elimistö toimivan ainakin jonkin verran erilailla.

Mulla ei kolesteroliarvot olleet kovin huonot alunperinkään. Kokonaiskolesteroli oli nippanappa alle 6, mutta HDL oli nippanappa alle 1. Aloitin vähärasvaisen dieetin. Sain kokonaiskolesterolin putoamaan jopa alle 4:n. HDL ei juuri parantunut. Syynä oli se, että rasvaakin pitää syödä. Lisäsin rasvaa ruokavaliooni. Pääosin ns. hyviä rasvoja ja tulosta alkoi syntyä, kuten edellisessä viestisssäni näkyy.

VHH:lla ei jää vaihtoehdoiksi kuin proteiini ja rasva. Liika proteiini ilman rasvaa aiheuttaa, niinkuin sanoit, helposti ummetusta. Tästä syystä rasvoja on oltava ruokavaliossani. Ne ovat pääosin hyviä rasvoja. Tässä poikkean tyypillisestä alakarppaajasta. Ehkä olen enemmän Bernsteinin vhh-dieetin mukaan toiminut. Bernsteinin dieetit eivät ole sama asia kuin Atkinsin.

Kuten jo sanoin kaikki ei sovi kaikille. Täytyy löytää itselle paras tai ainakin hyvä ruokavalio,
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 19, 2006, 15:36:59 ip »

Todetaanhan tuossakin artikkelissa
http://journal.diabetes.org/diabetesspectrum/00v13n3/pg132.htm
seuraavaa:

"Runsaasti proteiineja sisältäviä ruokia ei terveenkään pidä syödä aivan rajoituksetta. Proteiinien palaminen elimistössä vedeksi ja hiilidioksidiksi on epätäydellistä. Palamatta jäävästä osasta muodostuu ureaa eli virtsa-ainetta (NH2)2C=O, joka on poistuu elimistöstä virtsan mukana munuaisten kautta. Joten mitä enemmän proteiinia ihminen syö, sitä enemmän ureaa muodostuu elimistössä. Tässä mielessä liian runsas proteiinin saanti voi rasittaa munuaisia. Sen sijaan hiilihydraatit ja rasvat palavat terveellä ihmisellä täydellisesti vedeksi ja hiilidioksidiksi. Diabeetikolla, jolla veren glukoosi on hyvin korkea, glukoosia saattaa erittyä virtsaan. Tälöin virtamäärä myös lisääntyy, koska glukoosimolekyylit sitovat ympärilleen vesimolekyylejä vetysidoksin vieden niitä mukanaan virtsaan."

Samalla tavalla myös veressä glukoosimolekyylit sitovat ympärilleen vesimolekyylejä vetysidoksin. Näin glukoosi pidättää vesimolekyylejä erittymästä virtsaan. Jos Atkinsin dieettiä noudattavilla veren glukoositaso on kovin alhainen, enemmän vettä poistuu elimistöstä virtsan mukana. Samalla myös paino putoaa vaikkei rasvakudosta palaisikaan.

No mä postailen näitä vaan sen takia että tää dieetti tai elämäntapa muutos prosessi on enemmän kuin ristiriitaista.
Suo siellä vetelä täällä.

Kuka kertois mitä ne "hyvät elintavat" oikeesti on.
Kun näistä meitä kakkosia niin syytellään.
Tonni
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #11 : Joulukuu 19, 2006, 15:49:08 ip »

Tosiaan joskus saattaa tuntua siltä että "ojasta allikkoon" mennään eikä selvyyttä näy kaikkien eriasteisten diettien joukossa.

Minä olen ollut viime aikaoina kuuntelemassa erään ravintoterapeutin vetämää "kurssia". Tämän terapeutin kertomat asiat vetoavat järkeeni ja olen valmis uskomaan siihen mitä hän puhuu.

Pääperiaatteet löytyvät "lautasmallista" jossa puoli lautasellista on "superhitaita" hiilihydraatteja, neljännes lautasta "hitaita" hiilihydraatteja ja neljännes proteiinia.

Kun kaikki syötävänsä asettelee tuon mallin mukaisesti (aterioilla enemmän ja välipaloilla vähemmän) voi elimistökin paremmin.

Lisäksi hän kertoi että jokaisella ihmisellä on henkilökohtainen "pläjäys" jonka syömällä tulee kylläiseksi. Jokaisella on oman kokoisensa "pläjäys" eikä vatsa ole kylläinen ennenkuin on saanut  grammoina tuon "pläjäyksen" verran ruokaa aterialla. Vatsalaukku ei tiedä mitä ruokaa siihen tungetaan, se tunnistaa vain grammat.

Lisäksi tarpeeksi pitkä yöuni on hyvin tärkeä, jollei nuku yöllä tarpeeksi tulee seuraavana iltapäivänä hirmuinen hiilihydraattihimo.

Ihminen on luonnostaan sekasyöjä ja elimistömme on rakennettu ottamaan ravintonsa hiilihydraattien ja proteiinien ja rasvan yhdistelmistä. Nykyisellä yltäkylläisellä ajalla on ihmisen historiassa häviävän pieni ajanjakso, elimistömme elää yhä kivikaudella ja niin meidän tulisi sitä ravitakin ja rasittaa.

Mitäs mieltä olette?
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #12 : Joulukuu 19, 2006, 15:58:52 ip »

Oletko todellakin sitä mieltä että sokeri, peruna ja jauhot ovat diabeetikoille terveellisiä vaikka niiden vähäinenkin syönti nostaa sokeriarvot kahdeksasta kahteenkymppiin.
Kirjattu

mika67

• Matkailija
« Vastaus #13 : Joulukuu 19, 2006, 16:27:24 ip »

Lainaus:

Mä juttelin yhen entisen "Atkinssin todistajan" kanssa sapuskasta,
se sano että:
"Alakarppien uskossa" painon pudotus perustuu kehon kuivumiseen, ei rasvan polttamiseen. Niin sanottu ketoositila vähentää nälän tunnetta. Niukka ruokavalikoima kyllästyttää, eikä dieettiruokia viitsi syödä suuria määriä.
Haitat: Kohottaa veren haitallisen LDL-kolesterolin määrää ja altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kihdille. Runsas proteiinien saanti lisää munuaisvaivojen vaaraa, mikä on erityisen haitallista diabeetikoille. Myös ummetus ja osteoporoosi uhkaavat.
Kaikenmaailman kapseli ja "Vitaalivalmisteista" saa vitamiineja ja kivennäisaineita yli suositusten"

Tonni

Taidatpa Tonni ihan suoraan sanoen puhua paskaa.

Tuo "entisen Atkinssin todistajan" lausunto on suoraan kopioitu täältä :
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190803122523PN?OpenDocument

siis tämä kohta:

# Laihtuminen: Painon pudotus perustuu kehon kuivumiseen, ei rasvan polttamiseen. Niin sanottu ketoositila vähentää nälän tunnetta. Niukka ruokavalikoima kyllästyttää, eikä dieettiruokia viitsi syödä suuria määriä.
# Haitat: Kohottaa veren haitallisen LDL-kolesterolin määrää ja altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kihdille. Runsas proteiinien saanti lisää munuaisvaivojen vaaraa, mikä on erityisen haitallista diabeetikoille. Myös ummetus ja osteoporoosi uhkaavat. "Vitaalivalmisteista" saa vitamiineja ja kivennäisaineita yli suositusten.

Tai onhan tietty mahdollista, että Paula "PaHarasva" Hakala on joskus ollut Atkinsin dietillä...
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #14 : Joulukuu 19, 2006, 16:38:29 ip »

Tuosta proteiinien tuhoavasta vaikutuksesta munuaisiin vetoaisin Dr. Bernsteiniin. Hän sanoo, että proteiinit eivät vahingoita terveitä munuaisia. Munuaisia vahingoittaa liian korkea verensokeri.

Diabeetikoilla verensokerin kurissa pitäminen on todella tärkeätä. Korkea verensokeri tuhoaa koko elimistöä. Lääkkeillä ja runsashiilihydraattisella ruokavaliolla on vaikea saavuttaa kunnon tuloksia. Tuloksena voi olla keskimäärin kohtuullinen arvo, mutta se pitää sisällään suuria heilahteluja. Siis myös hypoja.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07