Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: tatuoinnit  (Luettu 2574 kertaa)

päiviö

• Jäsen
tatuoinnit
« : Joulukuu 15, 2006, 18:56:02 ip »

mietimpä tuossa että joululahjaksi jos isältä pyytäisin tatuoijalle ajan. Sitten iski ajatus että hetkonen, sehän on sitten muutaman viikon ajan eräällä tavalla ihan reilun kokoinen haava. ja haavat/tulehdukset nostaa sokereita.(ainakin minu kohdalla)ja diabetikoiden haavat paranee normaalia hitaammin... että oliskohan se kuinka rämäpää juttu mennä ottamaan sellainen.  
Kirjattu
20. v d1 vuodesta -99, lantuksella ja humalogilla eteenpäin

maikki69

• Aktiivinen
Re: tatuoinnit
« Vastaus #1 : Joulukuu 15, 2006, 19:06:50 ip »

Minulla on itselläni  6 tatuointia ja minkään kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.Tautoinnin hoito on tärkeää tehdä juuri niin kuin liikkeessä sanotaan. Täytyy muistaa että tatuoija on ammattilainen ja tietää mitä tekee ja välineet ovat sterillit.Voinet myös pyytää lääkäriltäsi antibiottisuojan.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #2 : Joulukuu 15, 2006, 20:24:17 ip »

minulla on m yöskin kolme tatuointia jotka olen ottanut pitkän duran aikana.
yksikään ei ole tuottanut ongelmia, kaikki ovat parantuneet paremmin kuin kavereillani
huom! kaverini ovat perusterveitä!!!
tosin, uusimmat eli neljä v vanhat tatskat ovat vieläkin koholla, en sitten tiedä onko deellä vai muulla osuutta asiaan
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Joulukuu 15, 2006, 23:35:30 ip »

Lainaus:

Voinet myös pyytää lääkäriltäsi antibiottisuojan.

Kyllä tatska ilman antibiootteja voi ottaa... antibiootit ei helpota paranemista yhtään. Syntyy vaan turhaan resistenttejä pöpökantoja
Kirjattu

BlackLady

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Joulukuu 16, 2006, 00:13:44 ap »

minulla on kaksi, toinen rinnassa ja toinen niskassa. ei ole tuottanut mitään ongelmia. kunhan muistat rasvata
Kirjattu
Tyypin 1 diabetes, pumppuhoito, humalog

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Joulukuu 16, 2006, 09:25:47 ap »

Kyllähän antibiotti auttaa siinä ettei tule haavoihin mitään tulehduksia.Ja näin auttaa haavan parantumista. Mutta ei se mikään pakollinen lähinnä ajattlein sitä että jos pelkää saavansa tulehduksia ja on altis saamaan niitä. Itse ainakin joudun nykyään syömään antibiottia kun esim. käyn hammaslääkärissä kun tehdään hoitoa missä voi tulla verenvuotoa.
Kirjattu

Humalog pumpussa

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Joulukuu 16, 2006, 16:07:29 ip »

Lainaus:

Kyllähän antibiotti auttaa siinä ettei tule haavoihin mitään tulehduksia.Ja näin auttaa haavan parantumista. Mutta ei se mikään pakollinen lähinnä ajattlein sitä että jos pelkää saavansa tulehduksia ja on altis saamaan niitä. Itse ainakin joudun nykyään syömään antibiottia kun esim. käyn hammaslääkärissä kun tehdään hoitoa missä voi tulla verenvuotoa.

Varmasti auttaa, mutta tatuointia ja hammaslääkärillä tehtyä toimenpidettä ei voi verrata keskenään. Jos lääkärit määräisivät jopa taskoihin antibiootit millaiset resistentit bakteerikannat siitä syntyisi? Jos ei tatskauksesta selviä ilman antibiootteja kannattaa varmasti harkita kuvan ottoa kaksi kertaa...
Kirjattu

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Joulukuu 16, 2006, 16:48:41 ip »

No, minä olen sitten varmaan turhan tarkka tulehdusvaaran kanssa.En sitten tiedä mitä hyötyä suoja-antibiotissa (jota käytetään esim. suojalääkityksenä vaikka jatkuviin virtstietulehduksiin tai munuaissiirron saanneelle, jolla pitää olla antibioottikuuri aina haavatapauksissa) on jos pelkää, että se vaikuttaa sokereihin. Minulla on ainakin niin päin että tulehdukset nostaa sokereita ei antibiootti
Kirjattu

Humalog pumpussa

meritta

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Joulukuu 16, 2006, 17:17:45 ip »

Hei! Tämä ei nyt ole tatuointi asiaa, mutta jotenkin asiaan liittyy. Nimittäin lävistykset!
Olen aikonut hankkia korviin uudet reiät, entiset ovat arpeutuneet tukkoon.
Ystäväni (joka on I-tyyppiä) kertoi, että hänellä olivat tulehtuneet todella pahasti. Hän oli joutunut antibiootti kuurille. Hoitava lääkäri oli huomauttanut, että diabeetikon täytyy tarkoin harkita kannattaako hankkia lävistyksiä.  
Tosin ,tulehduksia tulee myös ei diabeetikoille.
Kirjattu
meritta D-kakkonen
Etsin kulkemalla, mutta löydän vasta pysähtymällä.

senjasofia

• Jäsen
« Vastaus #9 : Joulukuu 16, 2006, 19:48:38 ip »

Mulla ei tatskasta ollut mitään ongelmaa...eikä sen puoleen lävistyksistäkään.Ei sokerit heittänyt,ei tulehdusta ei mitään...MUTTA...lähtökohta on ehkä tärkeämpi: eli jos Hbac1 on alta 9 niin haavat ja muut paranee vielä suht normaalisti.En voi väittää tätä kuitenkaan kuin 99% varmuudella,koska jokainen on yksilö sairautensa kanssa.
Tatuoinnit harvemmin tulehtuu,jos ne on ammattilaisella tehty.
Kirjattu
sokerit sekasin

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 16, 2006, 22:59:59 ip »

Vielä tosta antibiootista...munuaissiirto ja esim hammaslääkärijutut on taas hieman eri sarjaa kun tatskaaminen ja niissä suoja-antibiootin käyttö on varmasti ihan perusteltua

Lävistykset tulehtuu jos niitä ei jaksa hoitaa oikein. Hyvin monella lävistykset tulehtuu sen takia (niin terveillä kun dibbendaaleilla) kun niitä räpelletään koko ajan likaisin käsin. Kun muistaa pestä kädet ja noudaattaa hoito-ohjeita niin pitäisi mennä hyvin. Itselläni on 6 lävistystä + korvat venytetty. Ei pahempia ongelmia
Kirjattu

Linkkejä