Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416567 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin HbA1c-arvo, osa 3  (Luettu 640554 kertaa)

Tea

• Lentävä kynä
Viimeisin HbA1c-arvo, osa 3
« : Joulukuu 01, 2006, 15:59:16 ip »

Jatkanpa omalla kakkosketjun viimeisimmällä viestilläni, niin päästään suoraan vauhtiin:

Jaha. Ja tuore arvo on sitten 7.6, eka Leviksen aikana - näyttää ihan ok luvulta sinällään (edellinen Lantuksen ajalta oli 8.0, joten tavallaan trendikään ei näytä pahalta), mutta koska oman mittarin tulosten keskiarvo näyttää 9.4:ää, mittaan korkeita tosi paljon ja matalat jäävät näkymättömiin (ovat todella nopeita pudotuksia, joista sitten reaktiiviset näen esim. aamuarvoissa kyllä), ja niitä on sitten ilmeisen paljon.  

Mutta, sain lähetteen sensorihommiin, joten jospa siitä sitten tulisi apuja.  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

little wing

• Intoilija
Re: Viimeisin HbA1c-arvo, osa 3
« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2006, 16:27:06 ip »

viimeisin eli 29.11.: 14.2%, eli sama kuin edelliselläkin kerralla, joskus syyskuussa otettu muistaakseni.
Kirjattu
It's not easy to be me

Moukari

• Vieras
« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2006, 17:38:29 ip »

Tänään 6.7
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2006, 19:26:56 ip »

29.11. mitattu 8,4.
Edelliset: elokuulta 9,3, syyskuun lopulta 9.1. ja kuukausi sitten juuri ennen pumpun saantia 9,0. Olen vähän jarrutellut pudotusta, koska pelkään vanhojen  kokemusteni perusteella liian nopean laskun silmille aiheuttamia vaurioita.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

tökö

• Intoilija
« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2006, 20:49:32 ip »

9.0
Kirjattu
Tökö

T1D-tautinen hoidosta huolimatta v.-88 alk.
Levemir ja Novorapid elämänkumppaneina, lisäksi Zanidip ja Lipitor

Matilda1976

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2006, 22:30:51 ip »

Esikoisella db, viimeisin arvo 7,1 mmol/L ja sitä ennen 6,4 mmol/L ja 6,5 mmol/L. Vielä niitä notkahduksiakin ehtii tulemaan...
Kirjattu

Muka

• Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2006, 22:57:15 ip »

Notkahduksia varmasti tulee(toivottavasti ei pahoja). Pikku pimulla ollut nyt d 1,5 vuotta.Homma pääsääntöisesti toiminut hyvin.Hb-sokrut olleet 5,8-6,7.Viimeisin niistä juuri tuon 6,7.Ihan hyvältä näyttää.Liian harvoin kirjoittelen, useasti lueskelen juttujanne.Saan niistä paljon.(Paljonko muita isukkeja tänne kirjoittelee vai olenko häviävä vähemmistö.)Kaikesta huolimatta kaikille tämän palstan lukijoille mukavaa Joulun odotusta.
Kirjattu
Hoplaa

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Joulukuu 01, 2006, 23:19:43 ip »

Hienosti olette saaneet systeemit pidettyä kuosissa tyttönne kanssa, onnittelut ja tsemppiä jatkoonkin!  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

_Jaana_

• Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2006, 21:06:55 ip »

Oon laittanut osa2 viestin että HbA1 on 9,7. Kävin viikko takaperin taas mitaamassa niin arvo on vaan noussut. Nyt se on 10.8. Masentaa.
Mulla on käytössa lantus. Lantusta pistän iltaisin jo 40ky. Täytyis nostaa lantuksen annosta mutta inhoan pistämistä. Lantustahan voi pistää vain 40ky kerrallaan joten täytyy pistää eri pistolla sitten ne 2 lisä yksikköä.
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Joulukuu 04, 2006, 13:27:20 ip »

6,3
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Ride

• Jäsen
« Vastaus #10 : Joulukuu 04, 2006, 13:49:16 ip »

Mihin perustuu tieto että Lantusta voi pistää vain 40 ky kerralaan? Meillä pistetään 43 ky kerralaan.
Kirjattu
Jos ongelmaan on ratkaisu, ei ole syytä olla huolissaan. Jos ratkaisua ei ole, ei kannata olla huolissaan

ransu2

• Jäsen
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2006, 14:07:54 ip »

Esitäytetyssä kynässä (OptiSet) asteikko loppuu siihen 40 yksikköön.
Kirjattu

Annastiina_

• Intoilija
« Vastaus #12 : Joulukuu 06, 2006, 22:31:26 ip »

Olisipas itsekin osannut 'jarruttaa' hoitotasapainon parannusaikataulua.. Mutta en kyllä edes ymmärrä, miten se olisi ollut minun kohdalla mahdollista..
Nyt kuitenkin kärsin liian nopeasta HbA1c:n pudotuksesta. Toukokuussa todettiin silmänpohjamuutoksia ja annettiin mittavat laserhoidot molempiin silmiin. Jo pitkään kadoksissa ollut motivaatio löytyikin laseroinnin myötä, sen verran inhottava kokemus se laserhoito mielestäni oli. Päätin, ettei koskaan enää... Vaan toisin kävi.

Tähän väliin väliaikatiedot:
11.5.06 >> 12.7%
27.6.06 >> 9.5%
11.8.06 >> 7.8%
Nämä siis monipistoshoidolla, pumppuhoito aloitettiin 6.9.06
21.11.06 >> 7.3%

Touko-kesäkuun massiivisen laseroinnin jälkitarkastus oli syyskuussa, jolloin todettiin uudissuonituksen lisääntyneen aggressiivisesti. Lisäksi oik. silmässä oli muutama pieni lasiaisverenvuoto. Lääkäri ehdotti uutta laserointia. Kieltäydyin kunniasta ja ehdotin, että tekevät sen nukutuksessa. Samalla jouduttiin sitten tekemään oikeaan silmään lasiaisen puhdistusleikkaus, koska vuoto oli lisääntynyt sillä välin ja näkö silmässä minimaalinen. Nyt sitten näkö pikkuhiljaa paranee, mahdollisesti joudutaan tekemään leikkaus myös vasempaan silmään joskus hamassa tulevaisuudessa.
Onneksi en kadottanut löytynyttä hoitomotivaatiotani uudelleen, vaan olen jaksanut diabetestani edelleen. Ja vaikka näkö menikin, uskon että saan sen vielä takaisin. Ja olen todella tyytyväinen viimeisimpään HbA1c-arvooni!!
Kirjattu
Pumppu+Humalog since 9/2006

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Joulukuu 07, 2006, 09:31:33 ap »

Voi miten kurjia nuo silmäjutut!   Olen ihan tunteella aina mukana näissä kertomuksissa, kun itsekin pelkään ja jännitän itseni kipeäksi aina ennen silmäpoliaikaa.  

Hienoa, että olet kuitenkin jaksanu tsempata! Kyllä se "palkintokin" kaikesta uurastamisesta ja vaivannäöstä vielä kohdallesi tulee. Jatka vaan samaan malliin ja pidä motivaatiota yllä!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Joulukuu 08, 2006, 10:26:57 ap »

Se kertoo sitten sen miksi lääkäri ihmetteli 1992 kierrolla sairaalassa,kun luin seura lehteä että näenkö lukea.

Tiuskasin siihen,että miksi en näkisi eihän mulla oo edes rillejä.

Mulle oli aloitettu just moni pistos hoito.
Luulivat tasapainon paranevan sillä.

Toisin kävi.
Laihduin 9 kg.
Työn antajakin kysyi olenko laihduttanut vastasin en.
Totesi ettei sovi enään,että jaksaa tehdä työtä.

Pääsin diabeteskeskukseen leirille.
Aloitettiin iltapalallekkin pistää actrapidiä.
Sen hitaan monotadin(mulle kenkästard) kanssa
 ja todettiin mikroalbum urea.

Siihen asti olin hoitanut iltapala syömisen pistoksen korvaamisen juoksu lenkillä.(pistin vain sen monotadin)

Aamusin oli huono olo ja söin vain puolet aamu palasta ja lounas meni jo kokonaan ja iltapäivällä aina hypo.

Onneksi mikroalb urea on poistunut.vaikka tasapaino on vieläkin huono hba1c 8.7.

Vähän laskua kuitenkin tapahtunut.

Munuaiset vihottelivat 2 x raskausmyrkytyksellä ja sokerit oli silloin todella hyvät niinkun asiaan kuuluu.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä