Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hgin liuskapolitiikka ja verensokerin mittaus  (Luettu 10608 kertaa)

varis

• Vieras
Re: Hgin liuskapolitiikka ja verensokerin mittaus
« Vastaus #30 : Joulukuu 21, 2006, 17:36:59 ip »

liuskojen ilmais jakelu pitaa lopettaa pienta maksua vastaan tarpeen mukaan
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #31 : Joulukuu 21, 2006, 17:46:36 ip »

Parempi tarpeen mukaan ilmaiseksi kuin tarpeen mukaan pientä maksua vastaan

Niin, missäs päin Suomea sinä vaikutitkaan... ja mikäs sun diabetestyyppisi olikaan...
Kirjattu

Myy77

• Vieras
« Vastaus #32 : Joulukuu 22, 2006, 20:06:30 ip »

Mitähän nimimerkki Varis oikein tarkoittaa viestissään? Minulle jäi ainakin epäselväksi?

Taitaa olla ihan provoa koko viesti, sillä lyön vetoa, että kukaan diabeetikko ei kärsi liiasta liuskojen saannista.

Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #33 : Joulukuu 22, 2006, 20:48:31 ip »

Ehkä ajatus variksella on, että hoitava lääkäri määräisi liuskat reseptillä niinkuin lääkkeetkin. Jakelu tapahtuisi apteekkien tai vastaavien kautta. Korvaukset tulisivat Kelalta samoin kuin diabeetikon tarvitsemien lääkkeiden osalta. Tietysti korvaustaksa vastaisi insuliinien tai kakkosten tabujen tasoa. Siis edullinen. Näin liuskojen jakelussa asuinpaikkakunnasta riippuva epätasa-arvo poistuisi. Näin olen ymmärtänyt.

Olen lukenut nimimerkki variksen viestejä. Niissä on asiaa ja osaamista. Valitettavasi virke- ja lausejaon puute saa ne jossakin määrin vaikeaselkoisiksi. Ehkä asiaa voisi myös vähän useammalla sanalla kertoa. Kaikkea hyvää varis!
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #34 : Joulukuu 22, 2006, 21:32:21 ip »

No mä en kyllä 1-tyyppiläisenä saa niistä paljoakaan irti - valitettavasti. En tiedä mistä johtuu, mutta näin vaan on
Kirjattu

PateT

• Vieras
« Vastaus #35 : Joulukuu 22, 2006, 21:42:57 ip »

Hieno homma Konrad,että olet tulkkaamassa meille muille(enpäs sano ymmärtämättömille)
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #36 : Joulukuu 22, 2006, 21:45:26 ip »

Mulla on tietysti kakkosena sen mukainen kapea putkinäkö. Tähän putkeen on kyllä osunut ajatuksia, joista olen samaa mieltä. En ole ykkösten ketjuja rehellisesti sanoen niin tarkkaan seurannut.

Mutta odotettaisiin tietysti, että varis jo lausuisi jotakin.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #37 : Joulukuu 22, 2006, 21:53:09 ip »

vaikka olenkin tottunut paljon rivien välistä lukemaan en tiedä olenko tulkinnut varista oikein samantapaista ajatusta olen itsekin itselleni puhuessani kehitellyt
Kirjattu

Myy77

• Vieras
« Vastaus #38 : Joulukuu 29, 2006, 18:56:31 ip »

Konrad, sanoit, että variksen kommenteissa on "asiaa ja osaamista".
Oletko lukenut, mitä varis kommentoi minulle "Tyypin 1 diabetes"-palstalla keskustelussa "Viimeisin Hba1c-arvo"?
Minun viestiini ko. nimimerkki ei todellakaan vastannut "asiallisella tai osaavalla" tavalla.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #39 : Joulukuu 29, 2006, 19:20:13 ip »

Myy77

Lainaus:

Kävin tänään kontrollissa. Hba1c oli 9.4. Olin aivan täpinöissäni; MINULLE se oli loistouutinen, sillä edellisellä kerralla arvo oli 10.1. Nyt vielä kun on ollut ihan hirveetä stressiä, luulin sen olevan paljon korkeampi.

Diabetesta takana vasta reilu vuosi, joten alkutaipaleella tässä vielä ollaan. Kyllä se sieltä vielä alemmas saadaan.

Ja oli ihanaa kun oli "se oma lääkäri" vastaanotolla, päivä pelastui kun hän oli aivan super-ymmärtäväinen ja tsemppasi eikä syytellyt yhtään. Sain asiallisia neuvoja ja kannustusta ilman turhaa syyllistämistä.

varis

Lainaus:

myy77 sokeri arvosi vastaa mittarin keski arvoa 12.3 et ole hoitanut sokeri tautiasi yhtaan ei laakarilla ole aikkaa nevoa varo hulluja ja taysin vaaria ruoka ohjeita  

Olet Myy77 saanut selvää parannusta sokeritasapainoosi, josta onnittelut.

En ole mitenkään erikoisemmin variksen kannattaja, vaikka mielestäni hänellä on ollut aivan hyviäkin kommenteja, vaikka eivät aivan selvälukuisia. Variksella tuntuu vain olevan tiukat vaatimukset verensokeriarvojen suhteen. Itse ymmärrän tuoreen diabeteksesi ja sokeritasapainon löytämisen ongelmat. Toivon sinulle tsemppiä!
Kirjattu

Ultsi

• Vieras
« Vastaus #40 : Joulukuu 29, 2006, 21:44:12 ip »

Mä olin yllättynyt kun lähellä olevassa kauppakeskuksen apteekissa oli Diabeetikoille oma teline. Siellä oli verensokerinmittaamiseen tarkoitettu seurantavihko. Toki erään lääkefirman tekemä ohjevihkonen duabetekseen liittyen. Sekä muuta aiheeseen liittyvää.
Ehkä se teline on ollut siellä jo aikaisemmin, mutta nyt osaa kiinnittää huomion . . .
Kirjattu

PateT

• Vieras
« Vastaus #41 : Joulukuu 29, 2006, 23:46:46 ip »

Myy77,tulin vaan sanomaan,että nimim.variksen viestejä ei tarvi lukea,ohita ne!!!!So simple,nehän on selviä provoja,  ,helppohan täällä on anonyymisti huudella,eiks jeh?
Kirjattu

Myy77

• Vieras
« Vastaus #42 : Joulukuu 30, 2006, 15:01:17 ip »

Jep, näinhän se on
Kirjattu

kaardemumma

• Vieras
« Vastaus #43 : Tammikuu 06, 2007, 11:28:07 ap »

Vielä tuosta USA:n hoitomallista. Asuttiin siellä 93-95, jolloin olin vielä lapsi. Asiat saattavat tietenkin olla jo eri mallilla.. Meillä ei ollut muita vakuutuksia kuin Suomesta otettu matkavakuutus, joten tällaisen pitkäaikaissairauden hoito oli sitten omalla rahoituksella. USA:ssa on aika paljon vapaaehtoista hyväntekeväisyystoimintaa. Meillä oli esim. naapurissa lääkäri, joka suositteli minua hoitoon diabetekseen perehtyneen pediatrin vastaanotolle. Hän sitten ei edes veloittanut käynneistä mitään ja taisipa välillä lahjoittaa jonkin insuliinipullonkin, kun Suomesta tuodut loppuivat. Liuskat ostettiin apteekista omalla rahalla ilman mitään korvauksia, mutta erikoisuutena olivat apteekin omat liuskat, joita oli useimpiin eri mittareihin, mm. ainaiin omaan One Touchiini, tyyliin "Pirkka-liuskat", hinta noin puolet aidoista.. eli hoito olisi tullut kalliiksi ilman tuota hyväntekeväisyyttä, johon osaltaan vaikutti varmaan kollegiaalisuuskin siellä tutkimustyötä tehneitä lääkärivanhempiani kohtaan.

Hoito oli aika samanlaista kuin täällä. Ihmeelliseltä tuntui esim se, että hoitopaikasta jaettiin listoja suositelluista välipaloista, jotka olivat oman järjen mukaan ainakin ihan tavallisia suklaakeksejä jne.. Enemmän herkkuja kuin jokapäiväisiä välipaloja. Liikunnan puutteen ja ruokavalion epäterveellisyyden vuoksi paino nousi minulla ja veljelläni. Kouluissa oli liikuntaa joka toinen pv, kaikkia aineita kun opetettiin sama tuntimäärä, eli liikunta oli vain 1/8 aineesta. Perusliikunta vain jäi puuttumaan.
Kirjattu

Sofia

• Vieras
« Vastaus #44 : Tammikuu 28, 2007, 22:12:33 ip »

Itse olen oman perheeni puolesta vaatinut sekä Helsingin yhdistystä että liittoa toimimaan sen puolesta että perheemme saisi -ilman jatkuvia rutinoita jakelun puolelta- ne liuskat joita lääkärimme pitää tarvittavina. Tähän saakka olemme saaneet tarvitsemamme, mutta kuka tietää huomisesta?

Olin pettynyt saamaani pliisuun vastaukseen. Ehkä liiton voimavarat menevät liiton ylläpitoon eikä jäsenien edun ajamiseen?

Kirjoitin myös useita kirjeitä jakelusta vastaavalle henkilölle jossa selitin perheemme tilanteen ja pyysin lisää liuskoja, hän kun oli leikannut lääkärin määrämiä määriä. Hän ei koskaan edes vastannut minulle.

En enää usko siihen, että ihmisillä on edes hyvät tarkoitusperät. Maailma on paha paikka jossa vain raha auttaa kun olet hädässä. Toivon vain, että voin itse kuolla ilman pitkää sairastamista, rasittamatta perhettäni ja joutumatta kerjäämään apua pahoilta ihmisiltä.
Kirjattu

Linkkejä