Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418039 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: yökkötaudista....  (Luettu 1139 kertaa)

päiviö

• Jäsen
yökkötaudista....
« : Marraskuu 29, 2006, 23:14:28 ip »

joo tässä viime torstaina olin taas poikaystävän kämpillä majailemassa ja illan päätteeksi kipitin suihkuun. Siellä sitten parissa minutissa alkoi ihan älytön äklötys joka sitten johti seuraavan yön yrjö-ralliin. Pohkeetkin oli ihan kuin puuta. Aamulla klo. 7:00 sitten päiväriin mistä laittoivat oikeastaan suoralta kädeltä ravinnetippaan ja osastohoitoon. Siellä sitten ykäsin vielä kerran jonka jälkeen on ollut vaan vähän huonompi syöntihalu. Eli eriskummallinen yhden vuorokauden yrjötauti.   silloin ei naurattanut mutta nyt jälkeenpäin miettii niin oli aika rallia. onkohan jotain yleisesti olevaa tautia kun kaverin ja isänkin kaatoi sänkyyn tuollainen... onko toisilla miten nopeasti ykätaudissa sairaala hoito tarpeen???
Kirjattu
20. v d1 vuodesta -99, lantuksella ja humalogilla eteenpäin

Friita

• Lentävä kynä
Re: yökkötaudista....
« Vastaus #1 : Marraskuu 30, 2006, 10:16:03 ap »

Heinäkuussa olin varmaan samassa taudissa, jalat oli ihan tönköt... En päätynyt sairaalaan, vaan keplotelin itseni päivän yli.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Fendari

• Vieras
Re: yökkötaudista....
« Vastaus #2 : Marraskuu 30, 2006, 10:47:58 ap »

Heip!

Minä päädyin kanssa osastolle yökkötaudin vuoksi elokuun alussa. Visiitistä muodostuikin kohtalaisen mielenkiintoinen. Homma meni suurin piirtein näin:

Olin tullut kahden viikon Afrikan matkalta takaisin Suomeen sunnuntai-iltana. Maanantaina menin normisti töihin aamulla ja tulin takaisin kotiin iltapäivästä (vanhempieni luo jossa asuin kesän kun olin kotipaikkakunnalla kesätöissä). Tietysti parin viikon afrikan reissun jälkeen bakteerikanta on hieman erilainen ja minä aloin syömään normaalisti suomalaista ruokaa- paljon, koska reissun jälkeen oli tietysti pientä vajausta energiasta.

Yöllä tuli sitten huono olo ja päädyin vessaan oksentamaan. Siinä kolmen tunnin oksentamisen jälkeen herätin isäni ja lähdimme päivystykseen, kun sokerit laskivat eikä mikään pysynyt sisällä. Ajoimme siitä sitten Turun kaupunginsairaalan päivystykseen. Menin tiskille selittämään että on pahaolo yms. siinä vaiheessa kun sain sanottua että olen diabeetikko ja olen juuri palannut Afrikasta alkoi tapahtua. Pistettiin sänkyyn sain hengityssuojan ja kuljetettiin osastolle jossa sain sen tipan käteeni ja pahoinvointia helpoittavaa lääkettä (tämä olisi riittänyt minulle).

Sen jälkeen kuului hetken aikaa kohtalaisen tiukkasanaista väittelyä läkäreiden välillä, jonka päätteeksi minut haettiin ambulanssilla kaupunginsairaalasta ja vietiin TYKSiin EA-polin eristysosastolle. He eivät siis tieneet mikä minua vaivaa joten kaikki mahdollisuudet piti ottaa huomioon, joten päädyin ensin EA-polin eristysosastolle ja siitä sisätautiplk:n eristysosastolle pariksi päiväksi. Kertaakaan en enää oksentanut TYKSissä ja olokin parani kohtuullisen nopeasti.

Hauskinta oli lääkärit jotka eivät tulleet kahta metriä lähemmäs sänkyä ollessani eristyksissä ja hoitajat jotka tulivat puolittaisissa avaruuspuvuissa ottamaan verikokeita Lopputulos oli siis pieni vatsatauti, jonka takia vietin kaksi päivää eristysosastolla. Tosin seuraavan kerran kun joudun sairaalaan niin haluan taas oman huoneen
Mielenkiintoista oli myös kotiin tullut Kelan paperi jossa kerrotaan että he ovat korvanneet ambulanssi kyytini kaupunginsairalasta TYKSiin. Tämä hyvä sillä n.3km matkan ambulanssi kyydin hinta oli paperin mukaan 80 eur (he ovat siis joutuneet desinfioimaan koko ambulanssin kyytini jälkeen)

Hyvää hoitoa sain joka tapauksessa

-Ande-
Kirjattu
-Hölkkää niin kuolet terveempänä

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29