Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: täytettävät ampullit pumpussa  (Luettu 8602 kertaa)

applefigure

• Lentävä kynä
Re: täytettävät ampullit pumpussa
« Vastaus #30 : Lokakuu 30, 2006, 19:24:03 ip »

Lainaus:

Mä en muuten tajua miksi pumput on niin usein juuri sinisiä?! Mä en tykkää yhtään siitä väristä Tahtoo vihreän - tahtooooooo!

Jaa? Emmää sitä tienny, että ne on yleensä sinisiä! Minusta se Paradigmin sähkönsininen oli sairrrrraaan hyvännäköinen. On vieläkin - kun mulle vaihdettiin pumppu vanhan särkiintyessä, halusin taas sinisen. Muut ei iskeneet mulle ollenkaan. Olen näköjään taaaaaaaaas erilainen (nuori)   Tempakka apuun!!

Ja on kauko, se on hieno peli. Musta lätyskä. Käy.  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #31 : Lokakuu 30, 2006, 19:54:45 ip »

Minä olen saanut mitä ilmeisimmin pumppuni ihan loistavassa välissä. Kaikki halusivat kokeilla Lantusta ja kysyin pumppua vuoden Lanttuilun jälkeen. Olin joulukuussa ensimmäinen niistä vuoden kahdesta uudesta pumppuilijasta, jotka alueemme sairaanhoitopiirin vuosibudjettiin oli saatu.

D-hoitaja esitteli suurinpiirtein kaikki mahdolliset pumppumallit ja ehdotti, että ota Paradigm, kun sellaista ei alueellamme vielä ollut ja siitäkin haluttiin kokemuksia. Tykästyin siihen muutenkin, joten Paradigm-tiellä ollaan. Värin sain itse valita, kaukosäätimenkin olisin saanut, jos olisin halunnut. Edustaja tosin oli sitä mieltä, ettei aikuinen sitä tarvitse, joten en ottanut kaukoa.

Viimeksi D-hoitajalla käydessäni pääsin kurkkimaan hoitovälinekaappiin ja siitä päätellen, sairaanhoitopiirimme ottaa nykyään Accuchek Spiritejä käyttöön. Paradigmithan ovat hirmuisen kalliita.

Minulla on tainnut käydä tosi hyvä tuuri . Ja olen kyllä kiitollinen pumpustani. Ilman pumppua en tiedä, mitä tekisin.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #32 : Lokakuu 30, 2006, 19:57:40 ip »

Aivan. Mielikuvani mukaan taisit olla suuremman sairaanhoitopiirn alueelta kotoisin, joten heillä onkin varmaan jo valmiiksi pumppuja (tarkoitan siis, että enemmän käyttäjiä). Meillä kaikki tilataan tarpeen vaatiessa.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #33 : Lokakuu 30, 2006, 20:06:54 ip »

Joo enköhän siihen täyttelyyn totu. 200 e kuulosti hurjalta! Hmm, periaatteessahan kynä-ampullitkin ovat vain säiliöitä, joissa on liikkuva mäntä. malleissa on varmaan eroja juuri siinä, kuinka tiivis tuo mäntäkumi on.

Meillä oli tarjolla vain d-tron, välillä tarjosivat animasta mutten jaksanut vaihtaa ja nyt on tulossa se spirit. Kuulemma perusteena se, kuka osaa/pystyy/jaksaa erityisominaisuuksia hyödyntämään. Ja että saavat uusista malleista kokemuksia kokeneilta... koekaniineja siis ollaan

ps. mun on rumansininen, ällö. Välillä oli tarjolla metsänvihreitä, mut ei taas silloin kun oli vaihdon aika
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #34 : Lokakuu 30, 2006, 20:40:32 ip »

Itse asiassa värillä ei niin väliä, kunhan pumppu vaan pelittää ja toimii. Olise sitten vaikka kakanruskea  

Minäkään en tiedä mitä tekisin nykyään ilman pumppua. Olisin varmaan ihan burn outin partaalla ja raskaana en ainakaan! Taas piti päästä mainostamaan      

Mutta ollaanko hiukan poikettu aiheesta?  
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #35 : Lokakuu 30, 2006, 21:33:55 ip »

Aika vähän .

Mutta eipä sillä värillä ole väliä, kunhan hoito pelittää. Ehkä tämä pumpun väri on tavallaan verrattavissa tuohon Daddan tottumiseen kynäampullien käytössä. Kun on ollut mahdollisuus valita väri, niin se on olevinaan tärkeääkin .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #36 : Lokakuu 30, 2006, 21:42:08 ip »

Ehkäpä mullekin ehdotettiin Paradigmia sen takia, että insinöörin uteliaisuudella en voi jättää käyttämättä niitä pumpun hienosäätöominaisuuksia .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)

muru

• Aktiivinen
« Vastaus #37 : Lokakuu 31, 2006, 19:23:11 ip »

vaan jos olisi esim.oranssi tiiliskiven kokoinen pumppu vaaleanpunaisilla spiraalikuvioilla  
että onneksi mahtuu taskuun ja on sininen  
Kirjattu
Tyhmyys työllistää

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #38 : Marraskuu 01, 2006, 16:34:23 ip »

no kyllä näkisin tolla ampulliasialla olevan HIEMAN enemmän merkitystä kuin pumpun värillä mutta joo, ymmärrän pointin
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 02, 2006, 09:02:56 ap »

Lainaus:

no kyllä näkisin tolla ampulliasialla olevan HIEMAN enemmän merkitystä kuin pumpun värillä mutta joo, ymmärrän pointin

Minä taisin ensimmäisenä vetää väripatruunan asiassa esiin, ja se oli kyllä ihan vitsi. Lähinnä minua on aina huvittanut Minimedien värivalikoima, on se niin hianoo...   Jotenkin minuun on täysillä kolahtanut sen värivalikoiman epätärkeys pumpun toiminnan kannalta - siksi jaksan AINA korostaa sitä, kuinka tärkeää on, että pumppuni on SININEN.

Mutta asiaan tartuttiin, ja tässähän nähtiin kuinka monta makua ihmisillä on. On minun makuni ja sitten se vähän huonompi  
Kirjattu

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #40 : Marraskuu 02, 2006, 09:25:45 ap »

Joka kerran olen ymmärtänyt väripointtisi ja joka kerran se jaksaa naurattaa, että pumppusi on sininen . No oletpa verbaalisesti tavattoman lahjakas muutenkin ja saat sen ehdottoman hienosti tuotua kirjoittamallakin esiin .

Minä siihen väriin taisin enemmän tarttua, kun olen olen ollut onnellisessa asemassa ja saanut Paradigmin. Ja voi pojat, miten hieno laite se on . Ja, kun värinkin sai vielä valita .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Marraskuu 02, 2006, 10:24:50 ap »

Tokihan väri on äärimmäisen tärkeä      
Varsinkin kun mulla ei pumppu edes näy mihinkään vaatteiden alta...
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

Terhhhu

• Aloittelija
« Vastaus #42 : Marraskuu 02, 2006, 21:11:23 ip »

minulla aivan LOISTAVAN värinen paradigm, vaaleanharmaa! Sinistä ajattelin ensin, mutta se valinnan hetki tuli niin äkkiä että päätin siinä sitten tämän, ja hyvä niin! Väri on tärkein!  
Kirjattu
DM 1, Pumppu paradigm 515, novorapid

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Marraskuu 03, 2006, 20:15:56 ip »

On hienoa tunnustaa VÄRIÄ   jos se on sininen...  
Kirjattu

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #44 : Marraskuu 04, 2006, 19:48:48 ip »

Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54