Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: hermo-ongelma sormenpäässä  (Luettu 6753 kertaa)

zebra1

• Lentävä kynä
hermo-ongelma sormenpäässä
« : Lokakuu 25, 2006, 13:22:37 ip »

Onko kellään kokemusta tällaisesta:

Otin verinäytettä nimettömän sivusta noin kaksi viikkoa sitten. Lansetti jysähti tosi kovalla voimalla sormeen, mutta yhtään ei tullut verta. Samalla koko käsi sai sähköiskumaisen sätkyn. Lansetti oli vaihdettu edellisenä päivänä ja samalla lansetilla tuli verta toisesta sormesta, eli ei se täysin tylsä ollut.

Sama kohta oli ensin tosi kipeä, ihan kuin olisi ollut ihonalainen verenvuoto. Mutta kun se hävisi, sormeen jäi hermokivun kaltainen kipu. (Tiedän miltä se tuntuu, koska olen vahingossa katkaissut yhden hermon veitsellä peukalosta kuusi vuotta sitten. Kun hermonpäät kasvoivat yhteen, kipu oli kamala.)

Vielä viime viikonloppuna sain niitä sähköiskuja, kun se kohta vain hipaisikin kovaa pintaa, esim. pöydänreunaa. Muuten siinä ei ollut mitään kipua. Mies sanoi, että jousisoittajilla, kitaristeilla ja basisteilla voi olla sellaisia hermokipuja sormissa, mutta ne menevät ohi ajan kanssa.

Nyt näyttää siltä, että sormi on paranemassa: kipualue on pienentynyt ihan pistemäiseksi, mutta on edelleen kahden viikon jälkeen olemassa. Pieni kammo tästä episodista jäi.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Hese

• Lentävä kynä
Re: hermo-ongelma sormenpäässä
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2006, 20:41:44 ip »

Aika kummallinen reaktio - en ole koskaan kuullut. Minä olen soitellut pienen ikäni myös kitaraa ja bassoa, eikä ole tullut tuollaista vastaan itsellä, eikä soittokavereilla/tuttavilla.

Toivotaan, että paranee.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2006, 21:02:55 ip »

Mulle tuli vähän samanlainen kipu viime kesänä, kun ampiainen pisti sormeen.

Eetu
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2006, 11:15:07 ap »

Mies on työkseen tekemisissä ammattisoittajien kanssa, ehkä niillä se sormenpäiden hermojen rasitus on niin kovaa että tuollaista tulee.

Itse asiassa tänään en edes löydä kipeätä kohtaa, eli taitaa olla vaara ohi. Ajattelin jo, että jos paranee yhtä hitaasti kuin tuo itse operoimani peukalo, niin ei hyvä heilu. Peukalon kanssa meni pari vuotta ennen kuin yliherkkyys hävisi, eikä tunto ole vieläkään ihan kohdallaan.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Linkkejä