Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pura huolesi, jaa ilosi!  (Luettu 89147 kertaa)

nulla

• Vanha tekijä
Pura huolesi, jaa ilosi!
« : Syyskuu 14, 2006, 13:05:42 ip »

Nytpä aloitan uuden ketjun, kun se vanha "Mitä sinulle kuuluu?" -ketju on kaukana...

Pura huolesi, jaa ilosi  

Huolena on nyt se, että työhommat ei mene putkeen. Asiat eivät menekään, niinkuin olin suunnitellut. Toisin sanoen yhtä artikkelia ei hyväksytty lehteen, vaikka se oli minun mielestä ihan hyvä juttu.

Iloista on se, että saan tänään olla kotona   Joutaa kirjoittamaan tännekin.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Pura huolesi, jaa ilosi!
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2006, 13:11:20 ip »

Töissä on kivaa (makunsa mukaan lukija voi sijoittaa sen ilojen tai "huolestuttavien asioiden" puolelle  )

Käsi leikataan pian (no niin, taas...)

Lapset ja ukko-rukka ovat kaikki terveitä

Minäkin olen periaatteessa terve (tästä voi viritä monenlaista keskustelua ja mielipidettä  )

Ehdinköhän saada lopputyön valmiiksi ennen leikkausta (jumalaton kiire tulee ainakin - saisi edes sen verran, että ei jäisi kuin pientä viilausta)

Heräänköhän minä siitä nukutuksesta ja paraneeko käsi kuitenkaan...

Eiköhän tässä ollut alkuunsa jotain.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2006, 13:17:09 ip »

Varsinaisia huolia en pahemmin nyt tunne olevan. Kuitenkin yksi on ehkä se, että viikon päästä loppuu tämä 3 kuukauden sairasloma ja vähän epäilen, ettei tämä mun normaalia matalampi/tasaisempi verensokeritaso tule ihan pysymään työelämän koukeroissa. Onneksi saan nyt koetulokset, niin voin verrata sitten tulevia "työarvoja" näihin "sairasloma-arvoihin".

Ja vähän huolissani olen ollut noista työjutuistakin, mutta onneksi tänään sain tietää ettei mitään isompia hankaluuksia ole odotettavissa, kun töihin palaan.

Iloinen olen tästä upeasta ilmasta Lyhyt aamulenkki tuli tehdyksi ja kohta lähden vähän pidemmän reitin kautta kauppaan eli ensin kävelyä jokimaisemissa, sittten ruokaostoksille ja lopulta suoraan kotiin kilsan matka

Iloinen olen myös siitä, että tänään loppui yksi ranteeni rajoitus eli nyt saan alkaa jumppaamaan kyynärvarren kiertoliikellä (joka tosin ekoilla varovaisilla kokeiluilla tuntui melko häijyltä).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2006, 13:23:04 ip »

Just sepustin Lantuksen käytostäni tonne toiseen ketjuun, kun tajuntaani iski ajatus: Muistinko pistää Lantuksen tänä aamuna????   Olin jotenkin tavallista enemmän omissa ajatuksissani ja puuhailin kaikkea muuta tänä aamuna, ja pistos on niin rutiininomainen liike, että mulla ei oo oikeesti hajuakaan, pistinko vai en. Voi kettu. Ja tietenkään mulla ei oo mittaria mukana toissä, joten arvoitus selvinnee  vasta kun meen kuuden aikaan kotiin... katotaan, ollaanko jossain 20 lukemissa silloin, sittenpä sen tietää...  
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2006, 13:29:22 ip »

Minä olenkin inissyt täällä murheita ja huolia koko kesän, joten jos nyt kertoisin jotain positiivista kun tuo olokin alkaa normalisoitua.
- Levemir sopii minulle kuin nenä päähän! Ei tarvitse paljoakaan nähdä itse vaivaa, niin sokerit ovat kohdallaan.
- Verenpaineet ovat myös asettuneet
- lääkärin mukaan labratulokset eivät nyt IHAN pahat..
- koti alkaa tuntua jo omalta, eikä vieraan ihmisen asunnolta
- huomenna on perjantai!  
- aurinko paistaa vaikka konttoriin sitä ei paljon näy
- paino on pudonnut kolme kiloa
- olo on hyvä pitkästä aikaa!
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2006, 13:34:47 ip »

Risoo ihan älyttömästi, että "sattuneesta syystä" mulla on nyt ilmaantunut enemmän aamunkoittoilmiötä kuin aiemmin. Ei riitä kaksinkertainen pika-annos tosi pienelle (10 g hh) aamupalalle, silti vs nousee --> 13. Tarvitsi vielä 2 ky lisäpikaa, jotta laski kutosen paikkeille.

Jos ylimääräiset pikamäärät lasketaan yhteen, mun pitäisi vissiin pistää 10 g hh varten 3 ky pikaa. Normaalisti on aamulla vain puolen yksikön ylimääräinen tarve per 25 g hh.

Tai mikä se normaalikaan mun tapauksessa on. Mä haluan sellaisen kivan pikku diabeteksen, jossa pistetään yksi Lantus-piikki aina samankokoisena annoksena, vähän katsotaan mitä suuhun pistetään ja vaivaudutaan pistämään pikat ajallaan. Ja sitten kaikki sujuu niin hyvin. Argh.

Just nyt ei ole positiivisia ajatuksia. Sorry.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2006, 13:36:16 ip »

Huolestuttaa se, että olen muutaman viikon kärsinyt kovista vatsa- ja nivelkivuista. Tänään otettiin monta putkiloa verta/virtsaa/ulostetta erilaisia tutkimuksia varten. Onneksi otetaan kaikki yersinia, borrelioosi- ja reumakokeetkin, että tulisi jotakin tolkkua elämään. Huomisaamuinen gastroskopia (Primaspanin aiheuttamat vatsavaivat) suorastaan pelottaa.  

Ilostuttaa kaunis syyspäivä, hyvä omenasaalis ja tänään varattu matka Haagiin tytärtä katsomaan 2 viikon päästä.  

P.S. nulla, joko olet tehnyt sen suuren päätöksesi työasioiden suhteen?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2006, 13:44:44 ip »

Lainaus:

Mä haluan sellaisen kivan pikku diabeteksen, jossa pistetään yksi Lantus-piikki aina samankokoisena annoksena, vähän katsotaan mitä suuhun pistetään ja vaivaudutaan pistämään pikat ajallaan. Ja sitten kaikki sujuu niin hyvin. Argh.

Sellaisen mäkin haluaisin! Mistähän niitä sais hankittua..?

Mutta tuosta aamunkoitosta. Laskin ja punnitsin tuon minun aamupalan parina aamuna, ja kyllä se nyt niin on, ettei siinä ole 15g HH enempää, nyt kun Reissumieskin on jostain syystä pienentänyt kokoa (onko kukaan muu huomannut että viipaleet ovat pienempiä?). Ja siihen on pistettävä kolme yksikköä ja mitään muuta ei saa suuhun laittaa, jos haluaa, että sokerit ovat alle 10 aamupäivällä.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2006, 13:54:47 ip »

[quote Ja siihen on pistettävä kolme yksikköä ja mitään muuta ei saa suuhun laittaa, jos haluaa, että sokerit ovat alle 10 aamupäivällä.

Kai se on uskottava. Mutta kun vielä viime viikolla riitti vähempi, eikä voi tietää milloin tämä ilmiö loppuu ja olen tuolla metsätiellä taju kankaalla. Yölläkin mittasin, kaikki ok, että ei pitäisi olla reaktiivinen korkea. Reissumiehestä söin sen pienemmän puolikkaan, joka on tosiaan nykyään hyvin pieni ja ohut. Illalla en syönyt mitään rasva-proteiinipommeja tms. yllätyksiä aiheuttavaa.

Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon takapuolessa, koska ennen kuin siihen tottuu, se on jo sulanut. Mitäs sitten kun tarjolla on aina uusi jääpuikko???
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

nulla

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2006, 14:13:10 ip »

Kiitos kysymästä, äskoo  

Asia ratkeaa ensi viikolla (tällä erää), mutta veikkaus on, että jään näihin entisiin hommiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa päädyn (pääsen) siihen yrittäjävaihtoehtoon.

Olen kuitenkin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Just nyt en kuitenkaan haluaisi vaihtaa. Mullahan jatkuu tämä väliaikainen pesti vielä ensi vuoden loppuun, ja sen haluan nyt katsoa loppuun asti.

Töissä on kyllä mielenkiintoista ja haastavaa  
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #10 : Syyskuu 14, 2006, 14:23:21 ip »

Huoli:
Mitä tuloksia tulee niistä koepaloista, jotka otettiin jokin aika sitten.
Olen selvitellyt syövän riskiä ja se on melkomoinen.
Yritän pitää sitä poissa ajatuksista.
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2006, 14:25:31 ip »

Harmittaa tämä flunssa.
Harmittaa, kun mä en saa sokruja kuntoon.
Harmittaa kun koko ajan joku paikka breikkaa, ensin selkä ja nyt taas räkis. Tuntuu, ettei tässä enää tervettä päivää nää (hirtehishuumoria). Saikkua vielä pari viikkoa ja sitten - mitä?

Ihanaa on se kun muksuilla on kaikki asiat suht kohdallaan eikä niistä tarvitse murhetta kantaa - vaikka kekimmäisen haluaisin nähdä ihan livenäkin välillä
Ihanaa kun aurinko jaksaa paistaa ja että on ystäviä ja syksyllä ilmestyy aina uusia kirjoja!

Tässä ei ollut mitään toivomuspuolta mutta toivon, että kaikki asiat järjestyisivät parhaimmalla mahdollisella tavalla ja että oppisin olemaan kantamatta turhia murheita. Toivon myös, että löytäisin sen "entisen itseni" joka jaksoi koko ajan ideoida ja toimia.
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2006, 14:34:15 ip »

Tuosta liisukan mainitsemasta syksyn uusista kirjoista tuli mieleeni hyvä piristyskirja, jota jaksaa lukea ja nauraa vedet silmissä: Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja.   Helppoa lukemista, kun ei jaksa keskittyä mihinkään vakavampaan.
Siis jos nyt sattuu pitämään sellaisesta rapajuopon hörhöilytarinoista...  

Itse olen vasta sen aloittanut, kun työkaveri toi sen minulle lainaksi. Ja olen nauranut niin, että vatsa on ihan kipeänä. Joskus aikoinaan Bill COsbyn kirjat saivat yhtä hyvälle tuulelle, kun makasin kotona jalka paketissa.

Tuota Vuorista ei kai vieläkään varsinaisesti edes tunnusteta miksikään kirjailijaksi tietyissä piireissä, mutta tuo päiväkirja on varsinainen legenda.

http://www.diktaattori.fi/vuorinen2.php
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2006, 14:53:49 ip »

Mä odotan kärsimättömänä tietoa siitä, onko koiranpentumme jo syntynyt, syntyykö tänään, huomenna, milloin? Laskettu aika oli jo 9.9.
Samoin odotan Anna-Leena Härkösen uusinta kirjaa Juhannusvieras. Olen koukussa naisen kirjoihin...

Myös työtilanne huolettaa, tyhjästä kun on paha nyhjästä.  

Mutta se perhe ja ystävät, he ovat tässä ja nyt!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Mörri

• Intoilija
« Vastaus #14 : Syyskuu 14, 2006, 15:07:13 ip »

Mä niin tykkään tällaisista viesteistä! Musta on ihanaa lukea, että mitä ihmisille kuuluu. Tietysti aina toivoo, että kaikilla olisi kaikki mahdollisimman hienosti.
Musta on kiva, että mulla on kaksi päivää vapaata, huomenna menen erään ystäväni kanssa hakemaan teatteriliput. Mua huvittaa, ihan kuin olisin joku keski-ikäinen, kun nämä ovat jo toiset teatteriliput lyhyellä ajalla.    
Huolena on, että jos pitkäaikainen on noussut edellisestä, kun olin tuossa flunssassa ja nyt on muutamana päivänä ote vähän lipsunut mittailujen ja NovoRapidien suhteen  . Heti, kun olen lusmuillut sokereiden kanssa ja olen itselleni sitten vihainen, sitten mä ajattelen, että kyllä diabeetikollakin täytyy olla muutakin elämää, kuin itsensä kyttääminen. Mutta tässä mennään...  
Kirjattu

Linkkejä