Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418025 viestiä  •  19984 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetestunnukset  (Luettu 22064 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Re: Diabetestunnukset
« Vastaus #45 : Marraskuu 05, 2006, 22:24:34 ip »

POTE =POHJANMAALTA TERVEISIÄ
Tilanne tiedotus Kivitipusta;talossa hiljaista kuin huopatossutehtaalla,istuskelen ja naputtelen tässä hämärässä aulassa konetta,kukaan ei kulje käytävillä,melkein aavemainen tunnelma,herää kysymys et mikä mesta tää on,hei haloo ???

Täällä Lappajärvi,Kivitippu SPA(jossa poreallas menee huomenna kuukauden remonttiin) varsinainen SPA
Pate
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Marraskuu 05, 2006, 22:31:23 ip »

Älä masennu, PateT, kyllä se voi vielä iloksi muuttua!   Ehkä sunnuntai-illat ovat niitä viikon hiljaisimpia.

Toisaalta, jos minun 83-vuotiaitten anoppini ja appeni mielestä Kivitippu on "mainio paikka", ei se ehkä olekaan mikään menomesta...  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Marraskuu 06, 2006, 08:04:23 ap »

Ja hurjan paljon riippuu siitä millaisia porukoita sattuu samaan aikaan olemaan. Mun kaveri on käynyt useammankin kerran tuontyyppisillä "kuntoviikoilla" (kerran Kivitipussakin) ja viikkoihin on mahtunut niin huopatossutehdasta kuin toistakin laitaa - kuten myös huonekavereihin, taisipa jollain olla matkakassi vaatteiden asemesta täynnä tuota kilisevää täytettäkin
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Marraskuu 06, 2006, 08:39:47 ap »

Voih, ehkä se paikka siitä piristyy. Systeri ainakin tykkäsi olla siellä lapsensa kanssa sopeutumisvalmennuskurssilla. No, tänne "meillehän" kivitipusta ei ole kuin kivenheiton verran Että saattoivat poiketa välillä kotosallakin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

MiikaIR

• Vieras
« Vastaus #49 : Helmikuu 06, 2007, 18:06:11 ip »

Voipihan sitä aina tehdä itse tunnuksen. askartelee paskartelee vaikka keraamisen tunnuksen, tai muuta. kyllähän se dtunnus on ihan tunnistettava vaikka ketju metallia olisikaan
Kirjattu

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #50 : Maaliskuu 07, 2007, 18:48:33 ip »

Voipihan sitä. Mutta ensihoitajat etsivät aina ensin sitä "virallista" tunnusta, joten itse askarrellut vekottimet saattavat helposti jäädä tarkistamatta.

Ehdottamasi keraaminen tunnus ei varmaankaan ole se kestävin 24/7-käytössä (diabeetikko kun harvoin ottaa tunnustaan pois), joten metallinen tunnus on käytännössä paras.

Millainen tunnus sinulla on?
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

memmu_tti

• Aloittelija
« Vastaus #51 : Maaliskuu 08, 2007, 16:31:37 ip »

Itselläni on hopeinen figaro ranneketju. Tykkään kovasti, kädet on tarpeeks isot, ettei pääse koru tippuun matkasta. Tilatessani tunnusta kyselin ensin panssariketjua. Täti puhelimen toisessa päässä huokaisi syvään ja sanoi "mutta kun se on niin kovin raskas..". Oli aikas koominen tilanne jostain syystä.. Raskas minä itsekkin olen, miksei siis koruni voisi sitä olla..?   Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan tämän figaro-ketjun. Se oli myyjätädin mielestä ilmeisesti vähemmän raskas, kun ei siitä tullut mitään sanomista.  
Kirjattu
memmu_tti
D2 vuodesta 2006 ja muut mystiset viat.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Maaliskuu 08, 2007, 18:04:33 ip »

Mä oon nyt taipunut käyttämään tunnusta silloin, kun en ole miehen kanssa liikkeellä. Ärsyttää ja tuntuu ihan yhtä epämukavalta kuin ennenkin, mutta pidän sitä silti.

Pitäis vaan hankkia joku muu kuin tää perlonranneke, joka on vissiin ihan siitä epäkäytännöllisimmästä päästä.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Tarutski

• Jäsen
« Vastaus #53 : Maaliskuu 10, 2007, 13:57:18 ip »

Mä taas olen henkilökohtaisesti tykännyt tästä lasten perlonrannekkeisesta. Mulla on sen verran pienet kädet kuitenkin, että noi aikuisten mallit on ihan liian isoja. Pitkäänhän olin kyllä ilman koruakin, varsinkin kun jostain lehdestä luin juttua, että ei sitä enää nykyään tarkisteta, kuten ennen. Syksyllä sitten hankin kuitenkin tämän uuden korun, kun oltiin lähdössä matkustelemaan ja tuntui jotenkin turvallisemmalta olla jotain todistusta ranteessakin. Lisäksi tämä on ihan rauhoittamisjuttuna kumppanilleni, hän kun pelkää, että minulle käy jotain yksin liikkuessani..
Kirjattu
Diabeetikko vuodesta 1986.
Humalog ja Levemir.

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Maaliskuu 10, 2007, 14:20:30 ip »

Mä ostin lasten rannekkeen, koska mullakin on pieni käsi ja ranne.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #55 : Maaliskuu 12, 2007, 16:38:10 ip »

Kapeat kädet ja ranteet on mullakin. Ehkä pitäis mennä katselemaan lasten rannekkeita yhdistyksen myymälään.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29