Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416567 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: lasten diabetologi helsingistä???  (Luettu 2629 kertaa)

juselius

• Jäsen
lasten diabetologi helsingistä???
« : Elokuu 03, 2006, 13:53:59 ip »

Heippa!
Puoli vuotta olen taustalla lukenut viestejänne ja imenyt tietoa itseeni. Meidän lokakuussa 3v täyttävällä tytöllä todettiin diabetes joulukuussa. Olemme olleet ekan osastoviikon jälkeen db-polin toimintaan (Lastenklinikalla) tosi tyytymättömiä ja nyt koitan etsiä yksityistä lääkäriä, vaan ei löydy. Tietääkö kukaan siis pääkaupunkiseudulta lasten endokrinologia joka olisi erikoistunut diabetekseen?! ALkaa kyllästyttää tämä hoidosta yksin vastaaminen ja voimat loppuu. Kiitos kaikista vinkeistä!

db-tytön äityli
Kirjattu

deetyttö

• Vieras
Re: lasten diabetologi helsingistä???
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2006, 21:25:27 ip »

Kävimme lapsemme kanssa diabeteksen alkuvuosina yksityisvastaanotolla Eero Kapriolla,lasten ja nuortensairaalassa ihan mannerheimintien lähellä(maalainen muistelee). Olimme tyytyväisiä. Hänellähän itsellään on diabeetikkolapsi(nyt jo aikuinen) ja hän on ollut mukana diabeteskirjan tekemisessä. Me olimme tyytyväisiä. Olen käynyt myös kuuntelemassa hänen luentoaan diabeteksen tulevaisuudesta.Suosittelen. Asiaansa paneutunut!!
Kirjattu

hipsu

• Matkailija
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2006, 12:46:58 ip »

Heippa,

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, että miksi olette olleet tyytymättömiä Lastenklinikan D-polin toimintaan?
Itsekin käymme siellä ja meillä ollut toistaiseksi ihan positiivisia kokemuksia.
Hipsu
Kirjattu

jasmine87

• Jäsen
« Vastaus #3 : Elokuu 07, 2006, 15:20:09 ip »

Mäkin olen käynyt sielä kaikkina d vuosinani ja kohta pitäs sairaalaa vaihtaa kunhan kirurgia puolikin on kunnossa.
Mä oon tosi tyytyväinen tohon paikkaan. hoitajatkin on tosi mukavia. "Ainakin oma!"
Mua pelottaa siirtyä aikuisten puolelle kun aikasemmat kokemukset meikussa ei ole ollut hyviä.  
Kirjattu
Tunnen pelon vyöryvän aaltojen lailla.
Valtaansa kahliten kokonaan.
Voimaton oon......

juselius

• Jäsen
« Vastaus #4 : Elokuu 07, 2006, 22:32:34 ip »

Me ollaan oltu tyytymättömiä Lastenklinikan Diabetespoliin monestakin syystä. EHkä on kyse kemioista, mutta koemme miehen kanssa molemamt, että meidän diabeteshoitaja ei paneudu asioihimme eikä ainakaan tue vanhempia. Kysymykset käydessä on tosi ylimalkaisia ja lapseen kontaktin ottaminen kömpelöä. Myös lääkärin vaihtuminen joka kerta sapettaa. Joka kerralla saa itse selittää alusta asti koko homman , sitten sairaalalääkäri kurkkaa pikaisesti mittarista puretut arvot, harvemmin omaseurantavihon edes, ja avot sillä selvä. Soittaessa polille tulee joka kerta olo että mitäs tyhmä tänne soitat, tukea ei saa, korkeintaan kysymyksiin jonkun lonkalta heitetyn vastauksen. Muutaman kerran ollaan saatu ihan päin seiniä olevia ohjeita insuliinien määrien muuttamiseen ja ollaan luojan kiitos uskottu itseämme eikä toteltu ohjeita.

Alkuvuodesta meille sattui peräkanaa 2 aivan upeaa sairaalalääkäriä ja silloin polikäynnit todella kannatti. Sen jälkeen ei olla saatu käynneistä kuin paha mieli ja siksi nyt etsitään lääkäriä joka DB:n seurannan lisäksi osaisi tukea myös vanhempia sen hoidossa.

En halua tuomita LKL:n polia, hienoa jos sieltä olette saaneet hyvää palvelua. Näin vain meillä. Todettakoon vielä että K2 osastoon ollaan oltu ERITTÄIN tyytyväisiä koko ajan ja sinne soittelen mielelläni jos on ongelmia iltaisin.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2006, 23:17:43 ip »

Lainaus:

Alkuvuodesta meille sattui peräkanaa 2 aivan upeaa sairaalalääkäriä ja silloin polikäynnit todella kannatti.

Tuota, oletteko vahingossakaan tsekanneet (netistä/yksityisiltä lastenlääkäriasemilta), ottavatko nämä kumpikaan tapaamaanne ykstyisesti potilaita vastaan jossain?

Ikävän tuttua tuo lääkärien vaihtuminen, samat tarinat juurta jaksain aina uudelle tyypille, jne. Samaisesta syystä omat vanhempani hakeutuivat LKL:ltä yksityiselle l. tutun & pätevän lääkärin, jolla oli vielä ihmistuntemuskin hanskassa, vastaanotolle. Valitettavasti tuo briljantti oma lääkärini (jolla kävin 8-vuotiaasta aina 25-vuotiaaksi asti) jäi eläkkeelle jo, joten en voi siitä syystä suositella. Loistavasta psykologisesta silmästä kertoo mielestäni jo se, että heti eka kerrasta lähtien lääkäri puhui minulle suoraan, eikä ylitseni vanhemmille (kuten lapsille edelleenkin erittäin yleisesti tehdään) ja jopa komensi vanhemmat aina käynnin päätteeksi ulos huoneesa, jotta sovimme kahdestaan lääkärin kanssa, miten asiat hoidetaan.

Toisaalta, hyvä jos tyytyväisiäkin kävijöitä löytyy, kai sielläkin on jotain onnistuttu oppimaan  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

hipsu

• Matkailija
« Vastaus #6 : Elokuu 08, 2006, 11:18:45 ap »

Meillä oma hoitaja on ollut tosi pätevä ja aina ollut myös sama miellyttävä asioihin kunnolla perehtynyt lääkäri. Kai nämä asiat on tosi paljon myös tuurista kiinni.
Sillon, kun meidän poika sairastui talvella, niin jo sairaalassa lääkäri sanoi, että ei mene kauaakaan, kun huomaamme sen, että me vanhemmat olemme oman lapsemme sairauden asiantuntijoita ja lääkärit saattavat kysellä meiltä asioita, eikä toisin päin. Onhan asia tietysti näinkin, mutta pitäisihän asiantuntemuksen ja tuen tulla ennen kaikkea D-polilta vanhemmille. Olen kuullut kuitenkin usein juttuja, että hoitajat ja lääkärit ovat ihan pihalla asioista ja vanhemmat joutuvat selvittämään heille, että missä mennään. Myös sen olen huomannut, että eri ihmisiltä saa aina eri ohjeita, jotka toinen hoitaja/lääkäri kumoaa. Se on välillä aika turhauttavaa. Esim. poikamme ollessa flunssassa ja sokerien taivaissa, soitin lastenklinikan päivystykseen ja sieltä pyysivät tulemaan osastolle. Seuraavalla kerralla d-polilla hoitaja oli ihan ihmeissään, että "kuka kumma teidät flunssan takia sairaalaan käski?"
Hipsu
Kirjattu

Sofia

• Matkailija
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2006, 13:16:10 ip »

Moi,

me emme myöskään ole aina olleet tyytyväisiä lastenklinikan toimintaan, nimenomaan kontakti lapseen on mielestämme ollut heikko, lasta kohdellaan välillä kuin koe-eläintä.

Tästä syystä olemme käyneet myös vieraissa, ei oppi ojaan kaada ja niin edelleen.

Olemme olleet tyytyväisiä Ilkka Sipilään joka ottaa vastaan Lääkäriasema Ruusulassa.

Huomasin tuossa juuri, että meillä on melkein saman ikäinen tyttö kun teillä. Meillä on diabetesta takana kaksi vuotta ja muistan kyllä hyvin miten vaikeaa alussa oli. Jos teitä kiinnostaa kuulla, kerron mielelläni miten meillä on elämä edennyt ja millaisia käytännön ongelmia / ratkaisuja meille on tullut vastaan.
Kirjattu
Vastarinta on luvallista. Jopa suotavaa.

Linkkejä