Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Rasvaprosentti  (Luettu 3979 kertaa)

liisukka

• Veteraani
Rasvaprosentti
« : Kesäkuu 10, 2006, 14:14:17 ip »

Kokeilinpa tuolla torilla rasvaprosenttimittaria. Näyttipä hirmuista lukemaa! Herbalifetuotetta kaupusteli kaunokainen.

Mitäs luulette - kuinka hyvin tuollainen mittari näyttää suuntaa siihen, mikä on se oikea arvo? Katselin vanhoja viestejä ko. asiasta enkä sieltä oikein vastausta löytänyt...

()_()
*(..)* liisukka-possukka
^^
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Rasvaprosentti
« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2006, 14:35:06 ip »

Jaa, eipä ole tullut koskaan noita "torirasvaprosenttimittauksia" kokeiltua.

Itselläni on tietoa vain kahdesta FinDiane-tutkimuksen yhteydessä tehdystä mittauksesta, joista aiempi kertoi rasvaprosentin olevan jotain 23,x ja muutama vuosi myöhemmin jotain 14,x.

Ekalla kerralla mulle sanottiin, että tuo 23,x on naisille ihan hyvä, että yleensä kaikki alle 30 arvot ovat.

Ja tuolla ekalla mittauksella mun BMI oli noin 23 ja tuolla viimeisellä kerralla jotain 19,5 eli painoa oli välissä hukkunut kohtuullisesti ja ilmeisesti se sitten on ollut nimenomaan rasvaa  

Joku on todella kovasti epäillyt tuota mun viimeistä lukemaa, koska se kuulemma on liian hyvä henkilölle, joka ei aktiivisesti urheile. Verrattiin jopa tähän Tiia Piiliin (aerobicin maailmanmestari), jolla kuulemma rasvaprosentti on sellaiset 14,5. Ja kyllä itsekin vähän epäilen, vaikka mittauspaikka tuntuukin luotettavalta (eli HUS, Meilahti).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

fillari

• Veteraani
« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2006, 14:44:43 ip »

Olin viimevuonna myös kaupassa, jossa nainen mittasi rasvaprosenttiani ja niillä oli myös se Herbalife tuote lähinnä kuitenkin kysymyksessä, mitä ihmisille yrittivät myydä:

Oma kirjoitus allaolevasta linkistä:

"Huvittavinta oli sen jälkeen, kun kävin kaupassa samana vkonloppuna, niin siellä oli pari rouvaa, jotka mittasivat rasvaprosenttia, tällä Omron mittarilla, mittari käteen ja kädet suorina, antoi mulle arvon 22,3%.
Kerroin näille rouville, että olin Hyksissä mittauksessa ja sanoi, että tällä tarkalla mittausmenetelmällä, arvoni oli 14,7%:a.

Jolloin toinen rouvista sanoi minulle, että olen ollut tiputuksessa, kun se noin alhainen on"  

Tässä on jotain keskustelua:
http://www.diabetes.fi/ubbthreads/showfl...part=1&vc=1

fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 10, 2006, 18:19:31 ip »

Muistaakseni juuri hyksin mittaus antoi minulle arvon 28 %, kun taas rasvan mittaava vaaka antoi arvon 35 %, herbalife-rouvien mittari 23 % ja pihtimittaus taas 14 %. Pitäisin itse tuota hyksin mittausta lähimpänä oikeata, koska minulla on ylipainoa ja myös läskiä melkoisesti. Pihtimittaus antaa noin matalan tuloksen, koska minulla ei ole läskiä niissä kohdissa, joista mittaus tehdään (eli selässä, käsivarressa ja ylävatsassa).
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Iniot

• Intoilija
« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2006, 19:52:07 ip »

Suurta huijausta koko Herbalife! En uskois edes niiden lämpömittareihin. Vieläkö ne yrittää huijata ihmisiä?!
Kirjattu
On elettävä kun kerran henkiin jäin.

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2006, 13:50:16 ip »

tässäpä taas yksi kiva linkki: http://www.fitness.fi/testit/laskurit/rasvaprosentti/

Tuolla laskien rasvaprosentti sama kuin "mittarilla" eli mittaskohan se oikeesti mitään? Olen myös ihannepainossa eli kaikki ihan ok.

Miksiköhän tässä maailmassa pitää olla niin paljon sellaistakin mainontaa joka tekee ihmiselle epämukavan olon? On se nyt kumma kuinka meitä aivopestään kiinnittämään epämiellyttäviin tuoksuihimme, tuli ne sitten suusta, pyllystä tai varpaista, maailma kaatuu jos hiukset hapsottavat ja auta armias jos vielä näytät väsyneeltä!

Lähden lenkille - metsän eläimet ei välitä, vaikka vähän hikisenä polulla pompottelen ja vaikka pöräyttäisin viikon luontoäänen.  
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2006, 15:25:04 ip »

Rasvaprosentin pystyy  mittaamaan tarkkaan vain kuolleelta ihmiseltä.
Eli, jos haluatte tarkan tuloksen, niin eikuin kuolemaan vaan. Tosin sen jälkeen ei ole paljoa iloa siitä että sai oikean lukeman.
Tottapuhuen en ymmärrä tätä rasvaprosenttikoohkausta. Kyllä jokainen aika hyvin itsestään tunnistaa, onko siellä nahan alla läskiä vai lihasta. Ja jos on läskiä enemmän kuin itsestä tuntuu hyvältä, ei sitä mikään mittari muuksi muuta.
Herbalifesta olen samaa mieltä kuin Iniot: huijausta koko juttu. Olettekos lukeneet Herbalifen tuotteiden tuoteselosteita? Suurin osa puristeista on sokeria jossain muodossa. Sitten on joitakin vitamiineja ja hivenaineita nimeksi mukana ja loput täyteaineita. Herbalife on kuin ravintouskonto: on joko uskottava siihen ja käytettävä kaikki varansa ja elämänsä Herbalifen ylivoimaisuuden ylistämiseen tai sitten olet ulkona yhteisöstä.
Olen montakin kertaa väitellyt myyjien kanssa heidän tuotteittensa sisällöstä ja loppukädessä eivät itsekään tiedä mitä ovat myymässä.
Lisäksi oikeudessa on ollut monia tuotevastuukysymyksiä kun heidän tuotteensa ovat aiheuttaneet ihmisille ongelmia. Näistä vaan myyjät yrittävät "viisaasti" vaieta.
Minä pidän Herbalifesta näppini irti ja jos joku niitä alkaa minulle tyrkyttää, saa varautua aika kipakkaan vastalauseeseen. Samoin mitkään kevyet argumentit eivät minulla mene läpi.
Herbalife neuvoo myös miten onnistunut värväystilaisuus järjestetään. Heidän mukaansa ei tarvitse edes mitään puhujanlahjoja, on vain sanottava että kaikki on helppoa, hauskaa ja vapaata! Linkki ohjeisiin on  tässä .
No, tulipa päästettyä höyryjä ulos....
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Kiivi

• Jäsen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2006, 17:28:24 ip »

Peili on varsin hyvä rasvaprosenttimittari. Se myös kertoo, onko ns. "laiha läski".
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 11, 2006, 22:50:53 ip »

omaa en tiedä, mutta velipoika pyrki arvoon 2 % ennen maratoneja

= päivittäin 20 kilsan lenkki juosten ja sen päälle tunti kuntopyörää että saisi rasvaprosentin laskettua neljästä tuohon kahteen

Arvio omasta 24 kilsaa liikaa painoa (ja n 28 kg enemmänkuin saman pituisella  veljellä)

rasvaa siis noin 30 % painosta (HUI)
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 11, 2006, 23:16:17 ip »

Kyllä maratoneja voi juosta, vaikka rasva% olisi isompikin. Meikälläkin hipoo 30%:ia ja puolikas on jo juostu ja kokonaista varten treenataan. Ja rasvaprossa ei tule varmaan tippumaan yhtään kuten ei painokaan. Mutta ei haittaa menoa...
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä