Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Oletteko ottaneet 40% verovähennyksen?  (Luettu 37957 kertaa)

Rouva -77

• Vanha tekijä
Re: Oletteko ottaneet 40% verovähennyksen?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 01, 2006, 15:41:02 ip »

Sepä siinä juuri, kun omassa todistuksessani ei ollut mainintaa sairastumisvuodesta...jonka sitten tajusin liian myöhään...kun ei aina tiedä kaikkea...ja todella, olisin voinut tuota verovähennystä hyödyntää viimeiset kymmenen vuotta, mutta kun en ole tiennyt koko asiasta mitään!  
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

Panny

• Jäsen
« Vastaus #16 : Kesäkuu 01, 2006, 16:16:51 ip »

Ai, mäkin luulin sitä jotenkin automaattiseksi käytännöksi kun sain sen sairastuttuani silloin joskus...
Näiden työvuosien kokemuksella siitä ei ole ollut ainakaan haittaa ja onhan se pienikin vähennys aina kotiin päin. Ja tosiaankin se on vain minun ja verottajan välinen asia - ei sitä vähennystä palkkanauhassa näy.
Kirjattu

anli

• Vieras
« Vastaus #17 : Kesäkuu 01, 2006, 16:28:00 ip »

Mä en oo koskaan edes kuullut tollasesta asiasta. Marssin äsken (luettuani tän keskustelun) suoraan verotoimistoon ja kysyin asiasta ja samalla soitin työterveyslääkäriltä ajan, jos se suostuis kirjottamaan mulle sen todistuksen. Hitsi kun olis jo aiemmin tienny tosta, niin olis ollu kyllä hyvä juttu, muutenki joutunu kituuttaan suurella veroprosentilla.. Melkein ärsyttää, kun kukaan ei tiedota asiasta mitään, ei edes diabeteslääkäri tai -hoitaja. Ainakaan täälläpäin.. Tai ainakaan mulle oo tiedottanu  
Kirjattu
---====O====---

Brandon

• Matkailija
« Vastaus #18 : Kesäkuu 01, 2006, 18:22:13 ip »

Ei ne minullekkaan tiedottanut mitään, olinkin ihan yllättynyt, että noinkin moni teistä ei tiennyt siitä mitään..ja minä luulin et oon ainoo..=D

Onni onnettomuudessa,että sitä saa takautuvasti!

hmm.. olipa hyvä että otin tämän asia puheeksi! tästä olikin apua monille
Kirjattu

Brandon

• Matkailija
« Vastaus #19 : Kesäkuu 01, 2006, 18:25:00 ip »

Rouva-77, ei onneksi hätää... minun lääkäri sanoi,että se tulee automaattisesti sairastumisvuodesta lähtien- vaikka siitä olis aikaakin!

Aatteles, kohta mätkähtää jotain kivaa verottjalta kerrankin  
jee jee! pääsee ostamaan, tai säästämään!..hmm..mitähän sitä tekis niillä rahoilla
Kirjattu

muru

• Aktiivinen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 01, 2006, 19:38:57 ip »

ja kauankohan se verottaja "käsittelee" hakemusta...
Kirjattu
Tyhmyys työllistää

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Kesäkuu 01, 2006, 20:36:14 ip »

Hei!

Kyllä sieltä verottajalta ei aina kivaa kaikille tule.
Tulkitsevat verolainsäädäntöä mielivaltaisesti ja rikkovat Euroopan Neuvoston ihmisoikeussopimuksia ja EU-lainsäädäntöä.

Uudistivat verotuksessa tietokoneohjelmia ja kävi monessa verotuskunnassa siten että invalidivähennys tuli vuoden 1982 prosentin mukaan vuoden 2005 ansioita verotettaessa.

Minulla eivät vaatimuksestani piittaamatta suostuneet virhettä korjaamaan koska olivat tietokannoistaan hävittäneet vuoden 1982 jälkeen toimittamani todistuksen tiedot invalidivähennyksen määrästä joka oli vuosikausia 60% diabeteskomplikaatioiden johdosta ennen täydelle työkyvyttömyyseläkkeelle jouduttuani. Vaativat uutta lääkärin todistusta haitta-asteesta.

Verolainsäädännön mukaan täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä olevan invalidivähennys on 100% ilman mitään todistuksia kaikille sekä kunnallis- että valtionverotuksessa.

Viljo on vihainen verottajalle ja kelalle kun vievät sairauskorvaukseni jolla kuvittelin pystyväni ostamaan hyvän hoidon diabeteskompikaatioihin jota kunta tai Suomen valtio ei "rahapulassa" anna.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Kesäkuu 01, 2006, 21:56:02 ip »

Mulla lääkäri taas aikoinaan huolehti koko hommasta. Kiikutin vaan todistuksen verotoimistoon.
Ja nyt aikuisena on ollut monta vuotta niin, että olen siirtänyt invalidivähennyksen miehelleni, koska hän tienaa huomattavasti enemmän kuin minä.  

Ai niin Viljo,  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Tuulitukka

• Aktiivinen
  • 1-tyyppi v. 2005, Levemir+Novorapid
« Vastaus #23 : Kesäkuu 01, 2006, 22:37:21 ip »

Mulle jo sairaalassa heti sairastuttua neuvottiin hakemaan se vähennys. Sosiaalitytsy tuli pitään mulle luentoa, mitä pitää tehdä kun pääsee pois sairaalasta ja sanoi, että lääkäriltä pitää heti pyytää b-lausunto verottajalle. Tulee lähemmäs 200 e hyvitystä / vuosi. Tai voi se olla enemmänkin, kun viime vudesta tuli 180 e ja sairastuin vasta viime kesäkuussa. Mulla on 40 %:n vähennys.
Kirjattu

Myson

• Aloittelija
« Vastaus #24 : Kesäkuu 02, 2006, 09:22:23 ap »

Huomasin ite koko asian vasta vuosi sitten.Takautuvasti sai viimeiseltä 5 vuodelta.Mut mulla ei juuri vaikutusta ole,kun opiskelijan tulot ovat niin pienet.Mut periaatteessahan kaikki vähennykset kannattaa ottaa huomioon,kun kerran niitä veroja joutuu maksamaan.(sentään jotain hyötyä sairaudesta...)
Kirjattu

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #25 : Kesäkuu 02, 2006, 09:23:56 ap »

Jotkut asiat hoidetaan täällä hämeessä tosi hyvin!
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

D1-77

• Aloittelija
« Vastaus #26 : Kesäkuu 03, 2006, 10:38:46 ap »

Hei,
Olen diabettikko vuodesta -87 lähtien ja työelämässä vuodesta -99 täyspäiväisesti. En ole koskaan kuullut mistään verovähennyksistä diabeetikoille. Voisiko joku täsmentää mistä on kysymys. Kiinnostaa varsinkin nyt, kun olen opintovapaalla, jos saisin takautuvasti verovähnnyksiä!!! Mistä saa lisää tietoa?
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #27 : Kesäkuu 03, 2006, 11:02:11 ap »

Kirjattu

pkm_80

• Matkailija
« Vastaus #28 : Kesäkuu 04, 2006, 21:02:25 ip »

lääkäriltä varaat ajan ja pyydät lausunnon verottajalle diabeteksestä. maksaa jonkunverran, mutta saa verotuksesta sen 40 %. oiskohan se maksu ollut parikymppiä...ehkä. en muista kun ite kävin muutama vuos sitten. maksavat muistaakseni takautuvasti neljältä vuodelta sitä "invalidivähennystä" sillä nimellä taitaa olla verotietoloissa
Kirjattu

Mari

• Matkailija
« Vastaus #29 : Kesäkuu 07, 2006, 21:44:49 ip »

Mäkään en ole tiennyt koko asiasta!! Loistavaa että tuli puheeksi, koska aion heti huomenna hoitaa asian! Oliskin tosi hauskaa jos saisi viideltä vuodelta takautuvasti...  
Mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa...  
Kirjattu

Linkkejä