Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: "Hölmöilyä"OTU-purkin kanssa  (Luettu 3619 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
"Hölmöilyä"OTU-purkin kanssa
« : Toukokuu 08, 2006, 13:00:38 ip »

Olen lukenut palstalla,että jotkut käyttävät tyhjää OTU-purkkia glukoositablettien säilytykseen,Hyvä idea!

Olin pari päivää sitten äkkilähdöllä Espanjassa,rantakohde josta menin junalla Barcelonaan kolmeksi päiväksi.Reppuun pakkasin tarvitsemaani mukaan.Myös luiskoja.Kaikki meni hienosti,BCN on tuttu paikka.Eräänä aamuna olin mittaamassa,mutta OTU-purkissa vain gluk.tabuja!!!MIERDA,olin vahingossa pakannut niitä mukaan.
Lähin apteekki myi ky.liuskoja,mutta hintahan oli valtava,Sympaattinen apt.myyjä neuvoi lähimpään sairaalaan,jossa pyysin 10 luiskaa,sillä tarve oli 1 vrk.eli seuraavaan iltaan.Lääkintävahtimestari otti asiasta selvää,mutta oli pahoilaan,asia ei järjestynyt.
Apteekkiin takas ja hampaita kiristäen ostin paketin liuskoja hintaan  43,09€ .TYHMYYDESTÄ SAKOTETAAN!Oma moka eli opettavainen tarina,tarkistakaa aina sisältö ja kaikesta
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

zebra1

• Lentävä kynä
Re: "Hölmöilyä"OTU-purkin kanssa
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2006, 13:59:39 ip »

Joo, no mä lähdin Tampereelle Kohtauspaikan tapaamiseen oikein kahden OTU:n kanssa, joissa molemmissa oli oma liuskapurkkinsa. Ajattelin, että kyllä mä nyt yhden vuorokauden näillä pärjään. Olisi pitänyt tarkistaa liuskojen määrä purkeissa... Toisessa oli muutama ja toisessa kokonaiset yksi kappale. Onneksi sain lisää liuskoja yhdeltä ystävälliseltä sielulta. Selvisin sitten sen sunnuntain. Kiitos vielä! Opetus: matkusta vain diabeetikoiden seurassa.  
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Viikatepipari

• Jäsen
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2006, 14:08:15 ip »

No, ajattele PateT positiivisesti, olisi voinut olla ettei siellä olisi ollut edes sitä apteekkia :-).. No, hyvä että kuitenkin sait ne liuskat!
Mutta aatelkaa, että yks liuskapaketti suomessakin voi maksaa n.50 euroa, enemmän kuin mittarit..
Kirjattu
Come to the dark side, we have coocies!

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2006, 16:29:36 ip »

Aivan,kysehän ei ollut muuta kuin rahasta,ei mistään vakavammasta.Mutta periaatteessa vain potutti oma tyhmyys.
Ja olinhan sivistyksen parissa,jossa joka apteekissa oli luiskoja,eri asia olisis ollut keskellä "viidakkoa"tai tiettömien taipaleiden takana
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2006, 20:12:51 ip »

Jaa, minäkin hölmöilin tänään OTU-purkin kanssa

Mulla oli tänään töissä päivä, jolloin ruokailut oli vähän miten sattui. Aamulla katsoin, että onpas tuo OTU-purkki jo tyhjä, vain kaksi liuskaa jäljellä. Koska tiesin, että päivään liittyi ylimääräisiä synttärikakkuja ym.ym., päätin fiksuna napata OTU-rasiasta (siis siitä pahvipakkauksesta, joka jopa sattui olemaan keittiön pöydällä valmiina ja jossa sattui olemaan juuri yksi purkki sisälläkin) uuden purkin matkaan.

Vähän sitten ennen lounasta hölmistyin, kun olin ottamassa purkista liuskaa mittaukseen: purkki olikin tyhjä. No sinä sitten meni lounas, iltapäivän alkupalahedelmät ja kahvit cocktail-palojen ja täytekakkupalan kera ilman mittauksia.

Toki yritin hyvin tarkkaan arvioida hiilarit eikä sokerit nyt ihan hunningolle ehtineet, mutta kuitenkin aamun arvosta 5,7 mmol/l oli päädytty kotiinpaluun arvoon 11,1 mmol/l Ja eniten minua kiukutti se, etten ollut aamulla tajunnut kurkata purkin sisälle - tyhmä minä ja se, miksi yleensäkin olin laittanut tyhjän purkin takaisin pahvikoteloon ja vieläpä kotelon kauniisti muiden d-välineiden joukkoon tyylikkäässä d-välinekorissani
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2006, 20:53:21 ip »

Mulla sattui jokin aika sitten pieni töppäys OTU-liuskojen kanssa. Olin ottanut uuden purkin käyttöön ja huomasin, kun se alkoi olla melkein tyhjä, että en ollut muistanut vaihtaa mittariin koodia, joka oli purkissa eri kuin mittarissa.

Olin vähän ihmetellytkin, että arvot olivat ihmeellisen hyviä olleet koko ajan: 4-5 välillä. Pähkäilin, miten saan korjattua ne. Etsin sellaisen tyhjän purkin (säästelen niitä muuhun käyttöön), jossa oli sama koodi kuin mittarissa. Kummassakin purkissa oli tarkistusliuoksen rajat. Laskin kummastakin geometrisen keskiarvon, jonka päättelin edustavan keskimääräistä mittaustulosta liuskalle. Jaoin keskiarvot keskenään. Tällä suhdeluvulla korjasin mittausvihossa olleet virheelliset arvot niin monesta tuoreimmasta mittauksesta kuin uudesta purkista oli mennyt liuskoja. Mittaustulokset korjaantuivat noin pykälällä ylöspäin, mikä vaikutti jopa oikeantuntuiselta.
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54