Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416775 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kaipailen tarkempaa tietoa D:n puhkeamisesta...  (Luettu 2785 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Kaipailen tarkempaa tietoa D:n puhkeamisesta...
« : Huhtikuu 03, 2006, 09:55:05 ap »

Luin tuota Riina K: aloittamaa keskustelua alempana, ja minulle jäi epäselväksi, onko se janon tunne aivan välttämätön oire kun diabetes puhkeaa? Vai onko tapauksia, missä esim. pelkkä pissaaminen on ollut jatkuvaa... Pojallani 4v. on nyt 1½ viikkoa ollut jatkuvaa pissaamista. Hän ei niinkään juo sen enempää kuin tavallisesti. On mielestäni väsyneempi ja jotenkin kalpean oloinen. Pissalla hän käy siis 2h sisään viisi kertaa, vaikkei olisi juonutkaan juuri mitään. Nyt hän on ruvennut heräilemään myös öisin pissalle. Mietin myös virtsatieinfektion mahdollisuutta, mutta hänellä ei ole kuumetta, kirvelyä tms... Olen varmaan hakoteillä, mutta diabetes pomppasi mieleeni... Kauan odottelen oireitten jatkumista, mitä minun kannattaisi tehdä?

Kiitos.
Kirjattu

Marru

• Jäsen
    • www.veidols.com
Re: Kaipailen tarkempaa tietoa D:n puhkeamisesta...
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2006, 10:02:59 ap »

Ilman muuta käytte heti vaikka lastenneuvolassa tutkituttamassa pissanäytteen. Todennäköisempi vaihtoehto mun mielestä on kyllä virtsatulehdus, mutta hoitaa sekin pitää nopeasti, ettei tulehdus leviä munuaisiin. Ei siihen aina liity kirvelyä tai kipua. Soita vaikka omaan lastenneuvolaasi tai käy terveyskeskuksen päivystyksessä niin asia hoituu!  
Kirjattu

sara8

• Jäsen
Re: Kaipailen tarkempaa tietoa D:n puhkeamisesta...
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2006, 10:46:47 ap »

Hei! Älä enää odottele, vaan vie poika vaikka neuvolaan tai edes pissanäyte terveys keskukseen. Meillä oli myös ainoa oire jatkuva pissalla käyminen, viimeisenä yönä ennen seuraavan päivän sairaalaan lähtöä, tyttö kävi n.puolen tunnin välein pissalla, aina ei edes ehtinyt vessaan asti. Minä tietysti epäilin vaan jotain "pissa tulehdusta", ja vein pissanäytteen aamulla terv.keskukseen. ja tyttö lähti normaalisti kerhoon   Päivällä sitten terv.keskuksesta soitettiin että tulkaahan käymään, siellä mitattiin sokerit, tulos: high, saman tien ambulanssilla sairaalaan, ja siintä alkoi meidän uusi elämä diabeteksen kanssa   Mutta sitten kun jälkeenpäin ajattelin niin tyttö kyllä muutaman kerran sanoi että suuta kuivaa mutta kun ei itsellä silloin ollut minkäänlaista tietoa diabeteksesta, niin en osannut edes epäillä sellaista vaihtoehtoa. Onneksi kuitenkin suht ajoissa huomattiin ettei tyttö päässyt kovin huonoon kuntoon menemään!
Kirjattu

Linkkejä