Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Matalat!  (Luettu 2079 kertaa)

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
Matalat!
« : Maaliskuu 14, 2006, 19:18:42 ip »

Siis mä olen "kärsinyt" matalista pitkään, mutta nyt lyö yli. Mä lyön itsekin yli välillä, mutta tää on jotain muuta.

Alkuraskaudessahan on varoiteltu niistä matalista, jotka saattaa yllättää. No plussannut en vielä ole, mutta nyt taas on menty niin pohjalla ja olo on kamala. Tosin eilen kävelin 12 km ja illan lepäsin. Aamulla nukuin pitkään ja söin hyvin. Aloitin siivouksen klo 14... Ja se on edelleen kesken. Voi mikä työ edessä.

Äsken havahduin istumasta makuuhuoneen kynnykseltä, ja älysin mennä jääkaapille syömään. Vieressäni oli tyhjä siripiri paperi, eli olin ainakin ne jossain vaiheessa syönyt. Ja kyynärpäihin saakka kumiset taloushanskat kädessä (olisipa kiva nähdä tuo jälkeenpäin). Ja matot ulkona, keittiön hyllyt tyhjennetty pöydälle, olohuone aivan sekaisin... Ja makuuhuone vielä luuttuamatta. Mä saan varmaan "hullun" maineen, kun näitä tänne kirjoitan. Mutta olenkohan mä raskaana? Nyt on menty niin matalilla... Vaikka basaali taas 85% pienemmällä ollut. Kyllä tuo siivouskin aika rankkaa on. Näyttää siltä...
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

anna-mari

• Vanha tekijä
Re: Matalat!
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2006, 19:37:52 ip »

Oletko yrittänyt raskautua? Mikä kiertopäivä nyt on menossa, onko menkat jo myöhässä? Monet on täällä kirjoittaneet oudoista oireista, nimenomaan vs-suhteen, hyvin pian raskautumisen jälkeen...
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2006, 22:04:07 ip »

Voit ollakin!

Toisaalta tasapainon parantuminen lisää inskaherkkyyttä ja toisaalta myös pillerien (tai muun hormonaalisen ehkäisyn) poisjättö voi vaikuttaa insuliinintarpeeseen.
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #3 : Maaliskuu 14, 2006, 22:30:02 ip »

Ei oo menkat myöhässä (vielä). Kohtahan niiden pitäisi alkaa. Saa nähdä.

Muistu vaan mieleen, kun lääkäri viimeeksi varoitteli, että raskauden eka merkki saattaa olla huomattavat matalat. Ja kyllä ne nyt on lisääntynyt. En laita kaikkia itseni ja liikunnan piikkiin!
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

MariR

• Matkailija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 15, 2006, 01:01:03 ap »

Hih !

Ollaan mun miehen kanssa vähän naureskeltu, kun multa menee vähintään joka toinen kerta siivotessa sokerit liian alas, että kyllä se rankkaa puuhaa on !
Kirjattu
MariR
D1+keliakia+hypotyreoosi
Paradigm sensoripumppu + novorapid
Tyttönen 2004 ja Pojankoltiainen 2006

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2006, 08:36:31 ap »

Kyllä siivoaminen on sen verran rankkaa puuhaa, että minä olen joka kerta hypoilla (enkä todellakaan ole raskaana).

Varsinkin, jos on liikkunut ennen siivoussessiota (edellisenä iltana lentopalloa, parin tunnin sauvakävelylenkki tms.), niin siivoamisen ja pitkäkestoisen liikunnan rasitus tehostavat/parantavat insuliininvaikutusta ja lopputuloksena saattaa olla monen päivän hypoputki ennenkuin elimistö ymmärtää vähäisemmän inskamäärän.

Sama tapahtuu, kun käy monena päivänä peräkkäin harrastamassa kestävyysliikuntaa. Toisinaan tuntuu, että pumpun voisi tuolloin ottaa kokonaan pois päältä.

Pidellään peukkuja kuitenkin sille plussalle, jos se kerran toiveissa siintää  .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

Linkkejä