Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Glucocard X-Meter  (Luettu 21878 kertaa)

tumi

• Aktiivinen
Re: Glucocard X-Meter
« Vastaus #30 : Kesäkuu 01, 2006, 21:37:35 ip »

Ne on jaettu jo!Ainakin melkein.
Kyllä se näyttää ihan kohtuulisen tarkasti.Ainakin mun mittari.Vertailin sitä aikani vanhaan mittariin.Tuloksista voi sanoa,että useammin tulee korjattua alaspäin.Hypot ei oo ainakaan lisääntyny.Pakko tyytyä .....ei voi mitään....
Kirjattu

Pirpana

• Intoilija
« Vastaus #31 : Kesäkuu 11, 2006, 13:23:02 ip »

Kuten aiemmin tässä ketjuissa kerroinkin, mittari näytti eräänä iltana 30 ja hetken kuluttua 15. Onneksi en pistänyt lisää pikainsuliinia... Oltais oltu hetken päästä hypoilla.

Tänään aamulla mittari näytti 2,8 ja aloin tuputtamaan pojalle (3v) syötävää saman tien.
Epäilys kalvoi.. yö oli kuitenkin menty liian korkeilla sokruilla enkä voinut käsittää mistä näin alhainen arvo johtuisi kun olin odottanut tilanteen olevan päinvastoin.
Uusi mittaus antoi tulokseksi 12,7 !!!!
Miten voi päiväkodissakaan tädit luottaa mittaustuloksiin ja tehdä oikeita päätöksiä ruoka-aikoihin ???

Kyllä nyt lähtee viestiä Tamrolle ja mittari lentää !!!
Valitettavasti se varamittarikin on samaa merkkiä !
Kirjattu
D1 pojan äityli (2/2003, diab.7/2004)

sahku

• Vieras
« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2006, 17:45:47 ip »

Tota en ole tiennytkään ! Ei ihme, että mulla on noi sokerit vähän menny miten sattuu :/ Mitä mittaria suosittelisitte kaveriksi, joka näyttäisi kohtuullisen tarkkoja arvoja eli josta voisi tarkistaa arvot ?
Kirjattu
D1, lantus, novorapid

Raikke

• Aktiivinen
    • www.rsaarela.com
« Vastaus #33 : Kesäkuu 17, 2006, 19:24:29 ip »

Lainaus:

Tota en ole tiennytkään ! Ei ihme, että mulla on noi sokerit vähän menny miten sattuu :/ Mitä mittaria suosittelisitte kaveriksi, joka näyttäisi kohtuullisen tarkkoja arvoja eli josta voisi tarkistaa arvot ?

Sellainen mihin saat liuskoja ilmaiseksi.
Muitahan ei voi edes harkita. On ne luiskat niin törkyhinnoissa.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Kesäkuu 26, 2006, 23:49:26 ip »

Toi mittari on vienyt mun hoito motivaation.
Enään ei tiedä millä sokerilla uskaltaa lähteä mihinkäkin.
6.5 ja 10 minuutin päästä hypo.

Diabetes neuvolasta kauppasivat vihkoa mihin voi merkitä tuloksia.
En ottanut onhan mulla ruutu vihko.
Kaipaan vanhaa mittariani kone kun näytti keski arvon.
Kaipaan tietokone käyriä.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

InkeriR

• Jäsen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2006, 14:42:24 ip »

Mä olen valitellut mittarista hoitavalle lääkärille/hoitajalle; kirjoittivat todistuksen OTUS:n liuskoihin. Ei kelvannut, koska VAIN dialyysipotilaat saavat ko liuskoja. Eivät tee poikkeuksia.. AJattelin että rupeanko dialyysipotilaaksi..

Minun mittari näyttää kanssa puutaheinää, samasta pisarasta otettu näyte saattaa näyttää jopa 3 yksikön eron.. Ovat kuulemma TAYS:ssa labrassa mittauttaneet että on luotettava mittari! Sairaala ymmärtää mittarintarpeeni, mutta tk:ssa pyöritellään silmiä ja peukaloita ja voivotellaan. Ärsyttää koko homma.

Sairaalan hoitaja kehotti valittamaan kuntaan; sinne kuulemma saa valittaa mistä vaan. Aion ensin soittaa D-liittoon ja sitten teen valituksen. Olen hoitajani kanssa samaa mieltä siitä että jos mittaa useamman kerran päivässä, ei ole sama millä mittarilla mittaa, kuin jos mittaisin vain muutaman kerran viikossa koeluontoisesti...

Taitaa taas mennä matalalle kun ajatus tökkii. Mittasin puolituntia sitten 13,9 ja korjasin 2yks pikaa.. Kaiken järjen ja kaavion mukaan sen ei pitäisin laskea kuin max 8:aan. Niinpä.

Vihainen Iipi
Kirjattu
InkeriR -pumppaa pumppaa-

InkeriR

• Jäsen
« Vastaus #36 : Kesäkuu 27, 2006, 14:44:16 ip »

Ainiin; kerroin juuri vastaanotolla rupeavani hoitolakkoon mittarin vuoksi kun ei huvita enää mittailla, muttaa lääkäri vaan naurahteli... Ei ottanut minua tosissaan mutta kohtapa ottavat.

Iipi taas
Kirjattu
InkeriR -pumppaa pumppaa-

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Kesäkuu 27, 2006, 18:20:50 ip »

Samat oireet kun vanhalla mittarilla alkoivat 4.2.
ALKAVAT JO 5.9.
Eipä olisi ennen tullut mieleen alkaa hypoa korjata.
Oli taas omalaatuinen olo pää ihmeen pökkelö ja haukotutti hypohan sielä kolkutteli sokeri vaan oli normaali.
Ei paljoo huvittais mittailla,kun ei saa varmaa vastausta.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Pirpana

• Intoilija
« Vastaus #38 : Kesäkuu 27, 2006, 20:46:31 ip »

Ainakin Ylöjärven TK:ssa on käynyt asiakkaita kalibroimassa ko mittareitaan.
Valitin mittarista Tamrolle ja liittoon. Tamro ei ole palannut asiaan. Liitto toimitti kritiikkini eteenpäin ja TAYS apteekkarikin soitti ja tarjosi mahdollisuutta mittarin testaamiseen (?).
Koska diabeetikkomme on vasta 3v, olin jo hommannut uuden mittarin käyttöömme sillä en uskaltanut X-meteriä enää kerta kaikkiaan käyttää. Lapsille voivat perustellusti (todistus hoitavalta lääkäriltä) antaa jonkun toisenkin mittarin, mikäli ko kunnasta sellaista löytyy.
Antakaa palautetta liittoon ja maahantuojalle ja kuntaan ja sairaanhoitopiiriin ja.... ! (Tästä mittarista on kai tehty 2 vuoden hankintasopimus.)
Kirjattu
D1 pojan äityli (2/2003, diab.7/2004)

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Kesäkuu 28, 2006, 15:17:27 ip »

Itsekin huomasin outoutta arvoissa kun mittarin sain. Nyt sitten testailin ja samasta pisarasta 2,5 mmol heitto! (Ei toistu joka kerta.) Vein laitteen takaisin jossa verrattiin toiseen laitteeseen (toden näk. kunnossa). Ero minun ja toisen laitteen tuloksessa oli 5 mmol !!! samasta veripisarasta.

Sain uuden laitteen saman tien. Oli kuulemma muitakin mennyt vaihtoon.
Kirjattu

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #40 : Kesäkuu 29, 2006, 18:56:11 ip »

GlucocardX-meter 15.9 ja vanhalla mittarilla johon luotan 6.5 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Kirjattu

Juke72

• Vieras
« Vastaus #41 : Heinäkuu 08, 2006, 09:05:32 ap »

Nyt on aikaa kulunut ja testejä tehty. Voisiko pormestarivaaleja siirtää vaikkapa vaan viidellä vuodella eteenpäin ja hommata uusia luotettavampia mittareita?
Kirjattu

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #42 : Heinäkuu 08, 2006, 17:08:40 ip »

Olen kirjannut vertailevia tuloksia jonkin aikaa X:n ja nykyisen mittarini kanssa.
En aio luopua nykyisestä mittaristani! Aion saada toteuttaa toiveeni itse mittarin suhteen.Vaviskoot viranhaltijat!!
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #43 : Heinäkuu 12, 2006, 12:23:08 ip »

Sain tosiaan uuden Glucocard X-Meterin d-hoitajalta ja tuo tuntuu nyt kyllä olevan toista maata, eli tulokset on käytännössä samoja esimerkiksi eri kädestä otettujen näytteiden osalta. Muutenkin pitkälti vastaa tuntemuksia sen antamat arvot.
Kirjattu

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #44 : Elokuu 18, 2006, 21:15:36 ip »

Viimeiset liuskat menossa vanhan mittarin kanssa.X.n kanssa pakko oppia tuleen toimeen.Lukemat täytyy opetella uudestaan.X näyttää aina 2-3 pykälää enemmän.
Saas nähdä kuin käy....
Kirjattu

Linkkejä