Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hoitovälinejakelu eri kaupungeissa  (Luettu 17406 kertaa)

JR

• Vieras
Hoitovälinejakelu eri kaupungeissa
« : Helmikuu 28, 2006, 20:22:31 ip »

Muutamien kaupunkien hoitotarvikejakelusta onkin jo keskustelu. Mutta mitenkä muut kaupungit tai kunnat? Saatteko riittävän määrän liuskoja?

Aloitan omalta osaltani: Kuopiosta hyvät kokemukset. YTHS:n lääkäriltä vein lapun pari vuotta sitten ja olen saanut n. 6 liuskaa/päivä. Ainakin Ascensian kiekkoa (jota käytän) ja jotain muuta saman firman liuskaa näyttäisi olevan varastossa, varmaan muitakin. Neuloja ei saa joka pistoskerralle erikseen, tosin ei siihen taida olla todellista tarvettakaan.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: Hoitovälinejakelu eri kaupungeissa
« Vastaus #1 : Helmikuu 28, 2006, 20:50:40 ip »

Kuusankoskella saa kivasti liuskoja ja muitakin tarvikkeita. Kun vaihdoin Levemiriin, asiasta tarvitsi vain mainita hoitovälinejakelussa ja sain 10 (kymmenen) laatikollista liuskoja ja kehoituksen hakea lisää, jos loppuvat ennen aikojaan!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Helmikuu 28, 2006, 22:39:42 ip »

Lahdessa monipistoshoidossa oleva diabeetikko saa pääsääntöisesti 1200 liuskaa vuodessa (3,3 liuskaa/vrk!). Erityistapauksissa saa enemmän lääkärin lähetteellä. Muita välineitä ei ainakaan minun kohdallani ole koskaan rajoitettu.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2006, 12:44:48 ip »

Toukkis: onko Kuusankoskella halvat asunnot ja työpaikkoja?

Keiju - keräilee jo kamojaan kasaa muuttoa varten
Kirjattu

Miepä vaan

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 01, 2006, 12:46:09 ip »

Pöytyälläkin on ainakin toistaiseksi saanut liuskoja aina kun niitä on mennyt hakemaan  . Tosin itselläni vs. heittelee, joten on pakko mittaillakin paljon ja on hyvä selitys, miksi liuskoja menee myös paljon...
Kirjattu

Tanssikenkä

• Jäsen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 01, 2006, 12:59:35 ip »

Pohjois-Suomessa pienessä kunnassa tyypin 2 diabeetikko tablettihoidolla saa 50 liuskaa/vuosi, ruokavaliohoidolla ei yhtään. En muista muista muuta, kuin että lapset saivat rajattomasti.
Kirjattu
Tanssikenkä

- Aikaa se vain, sitä tulee kellosta joka sekunti lisää - (Reijo Mäki)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 01, 2006, 14:23:44 ip »

Meillä tyhjenee huoneita lähivuosina kun nuoriso lähtee opiskelemaan!  
Ja kyllä minä sulle työpaikankin saan puhuttua jos tarvetta ilmenee...  
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 01, 2006, 14:28:21 ip »

Okei, kiitos tarjouksesta. Käyn vilkasemassa paikkoja kun menen seuraavan kerran mökille. Siinähän se on melkein matkan varrella Mäntyharjulle mennessä.  

Siinä sitä olisikin, kun kaksi diabetes-akkaa samassa huushollissa hypoissa tai muuten vain kiukkuisena!  
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Maaliskuu 01, 2006, 17:20:12 ip »

Lainaus:

Siinä sitä olisikin, kun kaksi diabetes-akkaa samassa huushollissa hypoissa tai muuten vain kiukkuisena!  

Been there, done that!  

Olin ystäväni kanssa diabetes-vkonloppuleirillä joskus murrosiässä. Sunnuntaina iski huoneessa iltapäivästä sitten kauhea tappelutahto molemmille samalla hetkellä, aiheena oli - mikäs muukaan kuin - lankapuhelimen paikka, siis se, pitikö puhelimen olla puhelinluettelopaperin päällä vai vieressä. Kävimme tosi tiukkaa vääntöä asiasta jonkin aikaa, kunnes toinen totesi: lähdetäänkö syömään?  

Ruokalassa nauratti jo aika lailla vakavamielinen, mutta täysin hypoperusteinen vääntö aivan yhdentekevästä asiasta
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 01, 2006, 18:49:25 ip »

Ei se kait Kyöpelinvuorta kummemmalta kuulostaisi!  
Vieläkö Mäntyharjun keskustassa on se pikkuinen ravintola, josta saa mielettömän hyviä paistettuja muikkuja? Pitää kesällä tulla herkuttelemaan...
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
OT; Muikut ja Mäntyharju
« Vastaus #10 : Maaliskuu 01, 2006, 20:20:42 ip »

Menee nyt tosiaan ohi aiheen, mutta menköön. En tiedä, mitä ravintolaa tarkoitat ja muikutkin jää valitettavasti syömättä kun olen kalalle allerginen.  

Mäntyharjun diabetesneuvolasta siellä terveyskeskuksessa voin sanoa kokemuksesta, että on tosi syvältä. Erään kerran liuskat loppui ja kävin sieltä pyytämässä lainaksi lisään henkkareiden kanssa. Juu, ei käynyt. Ei edes ylilääkärin kanssa juteltuani.
Mies meni sinne terveysasemalle juhannuksena käsi poikki hakemaan apua, päivällä ja selvinpäin, niin ekana kuului lääkärin ääni, kun sanottiin että olisi hesalainen potilas; onks sillä rahaa...?   Siis täh?
Juu, Mikkeliin siitä sitten mentiin kipsattavaksi.

Joten Mäntyharjun liuskajakelu on varmaan ainakin tarkkaa. Rahasta siinä liuskojen eväämisestäkin oli kysymys.
Joten saatiinhan tässä vielä yksi paikkakunta lisää tähän keskusteluun.  

Tervetuloa Toukkis kaffelle, jos olet tulossa sinnepäin.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Maaliskuu 01, 2006, 20:42:16 ip »

Toukkis,
minä kävin ainakin viime kesänä syömässä todella mahtavat paistetut muikut Mäntyharjulla. En tiedä miten tarkemmin kuvailisin paikkaa, mutta oli Orilammen Majoilta päin ajellessa siellä kauppojen kohdalla oikealla puolella, vähän piilossa (ei siis ihan läpimenokadun varrella). Niin enkä tietenkään muista nimeä  

Mutta muikut oli mahtavia kunnon muusin kera
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: OT; Muikut ja Mäntyharju
« Vastaus #12 : Maaliskuu 01, 2006, 20:48:33 ip »

Ai niin, ne kalat. Enpäs muistanu tuota!  
Olisikohan niitä liuskoja saanut "hesalaisten" rahoilla? Aika kummalliselta touhulta kuulostaa.
Itse olen kyllä saanut hyvää palvelua lomareissujenkin aikana, mm. Jyväskylässä. Mutta se onkin taas toinen juttu...
Kesä lähestyy ja pidän kutsun mielessä jos matka käy sinnepäin, kiitos!  
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Maaliskuu 01, 2006, 20:50:58 ip »

Olisko ollut Rosmariini? Näpsäkät naiset töissä, alkukeitot ja kaikki ja jälkiruokaakin oli. Jotakin vanukkaan sorttista ja lapset tyhjensi koko kipon!   Jaksoivat vielä jättimuikkuannosten jälkeen. Mutta kyllä ne muikut oli hyviä vaikkei liuskoja oltukaan hakemassa!  
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Maaliskuu 01, 2006, 20:55:30 ip »

Joo, Rosmariini sen täytyy olla. Siellä mekin ollaan käyty syömässä ja ruoka on ollut hyvää. On kesäisin vain niin täynnä kun on niin pieni paikka. En ole tiennytkään että siellä on maankuuluja muikkuja.  

Niin ja Toukkis, nähdään vaikka siellä!  
Voih kun olis jo kesä... tai ainakin pääsiäinen.. tai edes järvi jäässä ja aurinko paistais ja vois mennä vaikka pilkille... huoh..
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59