Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hoitovälinejakelu eri kaupungeissa  (Luettu 17180 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Hoitovälinejakelu eri kaupungeissa
« Vastaus #15 : Maaliskuu 01, 2006, 20:59:20 ip »

No nyt kun joku nimen esille toi, niin kyllä - siis Rosmariini oli   Muisti palautui hetkessä
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Xenia

• Intoilija
« Vastaus #16 : Maaliskuu 03, 2006, 13:49:20 ip »

Kirjoitin juuri tuonne toiseen keskusteluun, mutta laitan vielä tähänkin. Eli Turusta saa 1-tyypin diabeetikko 10 liuskaa/vko. Päätöksen tekijät eivät varmaan kehtaisi istua palleillaan, jos tietäisivät kuinka surkuhupaisan päätöksen ovat ihan vakavalla naamalla tehneet  . Lääkärin lapulla täällä kuitenkin saa 25 liuskaa/vko (pumppulaiset saavat automaattisesti). Jos tätä suurempaan määrään on tarvetta tarvitaan oman lääkärin lappu, jonka käsittelee sitten vielä joku ylilääkäri. Itse sain tuolta myönteisen päätöksen, mutta en tiedä voiko sieltä saada myös kielteisen. Suurempi ongelma on saada oma lääkäri vakuuttuneeksi siitä, että liuskoja tarvitaan. Tai ehkä he vielä tietävät, että liuskoja tarvitaan, mutta heille on tietenkin annettu ohjeeksi, ettei liuska lappuja ole hyvä jaella "tarpeettomasti" (?). Lapsen saavat täällä vissiin sen verran liuskoja kuin tarvitsevat. "-tyyppiläiset ovat tietääkseni aivan heitteillä.

Naantalista, jonka liuskoja isäni käyttää, tiedän, ettei ole koskaan ollut ongelmia välinejakelussa. Isäni tosin mittaa vähemmän kuin minä, mutta kuitenkin 3-5 kertaa päivässä (hba1c silti alle 7 %). Joskus isälleni oli sanottu, että ei saa liuskoja enää ellei käy ensin lääkärissä. Hän kun ei pariin vuoteen käynyt lääkärissä, kun ei malttanut olla töistä pois  . Tuo oli mielestäni ihan hyvä veto, sillä nyt hän on taas käynyt säntillisesti lääkärin pakeilla .
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

JR

• Vieras
« Vastaus #17 : Maaliskuu 25, 2006, 21:11:20 ip »

Mahtaako joku tietää, joko suutarin lapsella on kengät, eli mikä on Diabetesliiton kotikaupungin Tampereen tilanne nykyään?
Kirjattu

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Maaliskuu 25, 2006, 23:03:29 ip »

Olen asunut muutamillakin paikkakunnilla diabeetikkona, mm. muutaman vuoden tampereellakin ja muutin sieltä noin 1,5 vuotta sitten pois. Täytyy sanoa, että Tampereella oli asiat järjestetty todella hyvin! Itse saa tilata aikoja lääkärille ja hoitajalle tarpeen mukaan ja aikoja sai hyvin. Tarvikejakelu, lääkärit, ja hoitajat kaikki samassa talossa. Taisipa silmälääkäripalvelutkin olla samassa korttelissa. Välineitä sai ihan riittävästi ainakin lääkärin todistuksella. Mulla on ainoastaan positiivisia kokemuksia. Ja hyvänä plussana myös se, että labrassa on jatkuva lähete, joten voit aina ennen lääkäriä käydä millä tahansa kaupungin monista labroista ottamassa verikokeet. ja labraan saa tilata ajan vaikka netin kautta. Kaikki oli niin vaivatonta. Verrattuna Lahteen, jossa nyt asun...

Joku varmaan osaa kertoa täysin tämän päivän tilanteen, mutta en usko, että kovasti huonompaan suuntaan on puolentoista vuoden aikana menty!
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

Tuulitukka

• Aktiivinen
  • 1-tyyppi v. 2005, Levemir+Novorapid
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2006, 18:41:10 ip »

Hämeenlinnassa 1-tyyppiläinen saa 2,3 liuskaa/päivä. On aivan naurettavan vähän. Pyysin lääkäriltä todistusta, että saisin niitä enemmän, mutta ei suostunut kirjoittamaan. Joten itse pitää ostaa. Mittaan 5 kertaa päivässä.  
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 06, 2006, 18:56:03 ip »

Meirän kaupunkis siirryttiin jokin aika sitten semmoiseen systeemiin, että kun ennen sai vehjeensä hakea omalta terveysasemalta, niin nykyään ne pitää tilata puhelimitse tai sähköpostilla kirkonkylän keskusvarastosta - edes sieltä niitä ei voi hölökohtaisesti hakea. Jakelu tuo välineet sitten parin päivän sisällä omalle terveysasemalle, josta ne voi hakea. Koviin akuuttia hätää siis ei kannata kärsiä välineiden kanssa.

Eipä tuo hirveitä ongelmia ole aiheuttanut aikaisemmin, mutta nyt alkoi systeemin hienous paljastua. Tilasin itselleni laatikkokaupalla vs-liuskoja, kun alkoivat olla melko lopussa. Sähköpostiini sain ystävällisen vastauksen, että liuskeet saapi noutaa silloin ja silloin. Jolloin minä purjehdin terveysaseman vahtimestarin puheille. Vaan olivat hyväkkäät kelvottomat laittaneet vääriä liuskoja - aivan jotain muuta kuin mitä olin tilannut! Sanoin asiasta vaksille, jonka reaktio oli niin virkamiesmäinen kuin se voi ikinä olla "no voi kuule, mä en sille mitään voi" - just, minähän olinkin asiasta juuri häntä synkeästi ja kovalla äänellä syytellyt... Kysäisin siis vienosti, voisiko ne palauttaa viestin kera, että toisenlaisia haluaisin.

Siinä se seppä sitten etsi paperia ja kirjekuorta varmaan minuuttitolkulla, että sain viestin väsättyä ja väärät liuskat kuoreen. Sitten vielä varmemmaksi vakuudeksi Asiakaspalvelun Kunkku evästi minua, että HÄN ei voi sitten tietää, milloin ne liuskat tulee. Sitä jotkut ottaa tuon asiakaspalvelun oikein sydämen asiakseen   - ja siis oikein käsi sydämellä ja aikuisten oikeasti minä käyttäydyin koko episodin ajan siivosti ja ystävällisesti!

Tästä draamasta on viikko aikaa - voi olla, että ehkä oikeat liuskat tulevat huomisessa kuormassa. Ja me muuten eletään ruuhkaisessa Etelä-Suomessa, välimatkaa kirkolta meidän kylälle on kymmenisen kilometriä ja siinä välissä on asfaltoitu tie. Kyllä palvelu pelaa!
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 07, 2006, 09:42:35 ap »

Lainaus:

Tästä draamasta on viikko aikaa - voi olla, että ehkä oikeat liuskat tulevat huomisessa kuormassa. Ja me muuten eletään ruuhkaisessa Etelä-Suomessa, välimatkaa kirkolta meidän kylälle on kymmenisen kilometriä ja siinä välissä on asfaltoitu tie. Kyllä palvelu pelaa!

Mitähän tapahtuisi jos kerran järjstäisit kunnon kohtauksen hakureissulla..? Nopeuttaisiko palvelua? Voi olla että varastonhoitaja itse henk.koht. pitäisi huolen liuskojen saatavuudesta vastaisuudessa Tiedä vaikka kysyisi vielä saako olla muutakin

p.s. Kerropa meidän muidenkin iloksi ja riemuksi mikä kunta näin hyvin palvelee veronmaksajiaan? Että katsos tiedetään vastaisuudessakin kiertää ko tienpätkä kaukaa...
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

RAR

• Lentävä kynä
Espoon ja Vantaan välinejakelu?
« Vastaus #22 : Huhtikuu 07, 2006, 12:34:56 ip »

Lainaus:

p.s. Kerropa meidän muidenkin iloksi ja riemuksi mikä kunta näin hyvin palvelee veronmaksajiaan? Että katsos tiedetään vastaisuudessakin kiertää ko tienpätkä kaukaa...

Joo, olisi kiva tietää, koska olemme katselemassa sitä uutta asuntoa täältä ympäristöstä. Ensisijaisesti kyllä Espoo - Vantaa -akselilta, joten olisi kiva kuulla niiden liuskajakelu politiikastaan. On varmaan jossain viestiketjusskin ollut mutta en nyt jaksa kaivaa.
Kirjattu

Mariina

• Vieras
« Vastaus #23 : Huhtikuu 07, 2006, 13:50:25 ip »

Mökkiläisenä käytän myös Mäntyharjun palveluja, Havu Apteekissa on hyvä palvelu.Heillä ei ollut insuliinia varastossa kolmen kuukauden satsia, joten he soittivat kotiapteekkiini Helsinkiin, josta hain loput insuliinit myöhemmin.Silmätulehdukseen sain ensiavun sairaalassa sekä lähetteen silmäklinikalle.Onpa hyvä tietää että välinejakelu ei pelaa mökkiläisille, tuommehan kuitenkin rahaa yrittäjille.Ravintola on varmaankin Rosmariini, Reissutie 4.

Mariina
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 07, 2006, 14:39:24 ip »

Apteekista olenkin saanut parhaimman palvelun. Muuten mielestäni ko. paikkakunnan ihmiset ovat melko ykstotisia. Nykyisin tosin voi saada hymynkin jostain, mutta yleensä paikalliset ovat sellaisia totisia torvensoittajia. Huumori ei kuulu lainkaan heidän luonteenlaatuunsa.  

Voi olla, että liuskojen saaminen voi nykyisin olla helpompaa, mutta en ole kokeillut muutamaan vuoteen, kun ei onneksi tarvinnut. Mies kun tuossa mennessä vielä Kehällä kyselee, että onko ihan varmasti liuskat, mittari ja inskakynät mukana!?  

Siellä Rosmariinissa on muuten ystävällisiä ihmisiä.. onkohan ne tulleet jostain muualta sinne..?  
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 07, 2006, 19:20:11 ip »

Tämä suursiti on aikaisemmin hyvistä sosiaalipalveluistaan tunnettu Erittäin Paljon Parempien ja Aika Kuuluisienkin sekä Hyvin Toimeentulevien Ihmisten Tuusula. Vaan on se porvarikomento ja arkitodellisuus tullut tännekin - kaikkia palveluita ajetaan oikein vauhdilla alas "koska muissakaan Uudenmaan kunnissa ei tällaista ole" erään ökyrikkaan maanomistajan (omistaa sukuineen vissiin puolet Hyrylän maista) ja valtuutetun johdolla. Ei vaan, on täällä ihan kiva muuten ainakin vielä asua - tuo juttu vaan alkoi korpeamaan kunnolla. Aion kyllä laittaa Erittäin Kipakan Palautteen kunnan eemeliin asiasta.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 11, 2006, 18:20:24 ip »

Hei!

Positiivista minun "liuska-asiassa".

Sain nyt hoitavalta lääkäriltä todistuksen hoidossani tavittavista liuskoista ja olen tyytyväinen kun sain diabetesliiton lääkärineuvoston suosituksen mukaisen määrän vähän yli vuodeksi 5 liuskaa/vrk.

Missähän viipyy kaupungin päätös hoitoväline-asian kuntoon saattamis aloitteesta kun ei ole kuulunut mitään?

Taitaa olla kaupungille arka-asia kun viivyttelevät päätöksen kanssa ja "jossakin" suunnittelevat sos- ja terveyspuolen supistuksia että tulevaisuudessa joutuisimme itse maksamaan hoitovälineemme.

Liiton pitää puuttua kovalla kädellä tällaisiin suunnitelmiiin mitkä todennäköisesti aiheuttavat monen diabeetikon ennen aikaisen kuoleman.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Lina

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Huhtikuu 24, 2006, 14:02:43 ip »

"Vieläkö Mäntyharjun keskustassa on se pikkuinen ravintola, josta saa mielettömän hyviä paistettuja muikkuja? Pitää kesällä tulla herkuttelemaan..."

Rosmariini? Siellä K-kaupan takana? On olemassa. Siellä on muutenkin mainiota kotiruokaa.

Liuskoista ja muista välineistä vielä, että Mäntyharjulla sai ihan ok välineitä, samoin täällä eteläisessä Keski-Suomessa.

Kirjattu
Lina

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 24, 2006, 15:22:32 ip »

Ihanko ne oikeasti suunnittelee, että diabeetikot maksaisivat hoitovälineensä itse???
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

TuomoSetä

• Vieras
« Vastaus #29 : Huhtikuu 24, 2006, 20:28:28 ip »

Täytyy todeta että minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia liuskojen eikä muiden tarvikkeiden kanssa, niin helsingissä 20v.v64-86 kuin nyt järvenpäässä 20v. viimevuonna 1210kpl liuskaa edellisinä vuosina enemmänkin, eli Palvelu todella erinomaista on järjestynyt jopa viikon loppuna kun olin asennushommissa, kunhan ei jätä viimeiseen päivään eli torstai, sattui viimeksi viikonloppu kun huomasin että nyt loppuu, eikä täältä ainakaan saanut apteekista eikä instrumentariumista liuskoja OTU:n
Kirjattu

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14