Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Näkövamma ja pumppu?  (Luettu 1238 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Näkövamma ja pumppu?
« : Helmikuu 27, 2006, 10:48:39 ap »

Onko kenellääkään teistä jolla on pumppu , niin näkövammaa tai niin että on heikentynyt näkö?
  Minulla on nyt näöstä kiinni saanko minä pumpun vaiko en.Tällähetkellä tarvin pistäessä laseja, että otan oikean määrän yksiköitä. Silmistäni on kaihi leikattu.  Lisäksi minun silmäni ei kestä häikäsiyä.Pystyn katsomaan tvtäilman laseja, lukiessa tarvin laseja.
Ai, että että ottaa taas päähän.......
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Näkövamma ja pumppu?
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2006, 11:13:50 ap »

Minulla ei ole näkövammaa eikä juurikaan ongelmia näön kanssa (ellei ajoittaisia ulkonäköongelmia lasketa   ), mutta pumppua hankkiessani törmäsin useampaankin kertaan ukaasiin, että näkövammainen ei voi pumppua käyttää, koska pumpun tiedotteet täytyy pystyä lukemaan. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään, kuinka vakava näkövamma pumpun käytölle on este. Ei kai nyt pelkästään silmälasien tarve...
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2006, 21:55:13 ip »

mun pumpussa kuitenkin on näkövammatoimintoja, kuten näppäinten löytämistä helpottavat sormenpaikat, ja piippaus josta tietää paljonko inskaa laittaa?? vai onko ne pimeässä käyttöä varten?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 28, 2006, 11:15:45 ap »

Heeiii, sehän voi sitten olla, että on myös pumppuja, jotka on varta vasten suunniteltu näkövammaisia varten! Tässä minun vehjeessä on piippaukset ja tärinät, mutta esimerkiksi pattereiden tai insuliinin loppumisen hälytykset eivät mitenkään poikkea muista hälytyksistä, joten ne tekstit pitää kyetä näytöltä lukemaan. Sen takia tämä malli ainakaan ei käy näkövammaisille. Ja siitä sitä jaksettiin muistuttaa moneen otteeseen ja vielä kertauksen vuoksi... Mutta se on hieno juttu, jos on semmoisiakin, joissa näköongelmat on huomioitu!
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Linkkejä