Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416243 viestiä  •  19880 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Joutuuko itse maksamaan??  (Luettu 3704 kertaa)

3v Katin äiti

• Vieras
Joutuuko itse maksamaan??
« : Helmikuu 21, 2006, 09:58:18 ap »

Olemme menossa hiihtolomaksi osastolle koska Kati siirtyy monipistoshoitoon..osaako kukaan sanoa korvaako kela sairaalamaksun vai tuleeko se itselle maksettavaksi?
Meille siis tulee lantus ja pikainsuliinit aterioille.tähän asti on siedetty aamun korkeita ja välillä yön hypoja....
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
Re: Joutuuko itse maksamaan??
« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2006, 10:24:43 ap »

Tuota, geneerisesti katsottuna sairaalassa taitaa olla vakioitu hoitopäivämaksu ja jos/kun omavastuuosuus tulee kasaan, on hoito ilmaista.

Näin kokemukseni joulukuulta HYKSistä, jossa olin itse sisällä synnytyksen vuoksi ja vauvani puolestaan Lastenklinikalla tehohoidossa - molemmilta meni maksu per hoitopäivä, mutta vauvan osalta maksu poistui muistaakseni kun 7 päivää tuli täyteen. Eli veikkaanpa, että viikon oleilu sairaalassa maksaa teille hoitopäivien osalta, olettaen, että tyttö ei ole ehtinyt olla jo sairaalassa tämän vuoden puolella..?

Kannattaa tsekata potilasmaksut netistä, esim. HYKS: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1731 (Oulun yliopistollisen sairaalan tai Oulaskankaan sivuilta, jonka ajattelin olevan teidän lähin hoitopaikka (?) ei ihan näin yksityiskohtaista tietoa löytynyt?)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2006, 11:01:20 ap »

Joo, lapsilta maksua peritään max. 7 vrk/ vuosi. Jälleen hieno kädenojennus valtiolta pikkupotilaille!

Tässä vanhemman lapsen varttuessa olenkin alkanut miettimään, millainen romahdus mahtaa hoitojuttuihin tulla sitten kun täyttää maagisen 15 v. Hoitopaikka ainakin vaihtuu, mutta alkaako tiukempi tappelu myös välineiden ym. kanssa?

...astrakania mietityttää...
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

lapin tyttö

• Jäsen
« Vastaus #3 : Helmikuu 21, 2006, 11:31:41 ap »

Ei tarvi maksaa jos on yli 7 vrk:tta osastolla ainakaan meillä täällä päin. Kun tyttö siirtyi pumppuun olin itse samassa huoneessa ja minusta ei peritty yhtään mitään.
Kirjattu
Lapin Tyttö
DM1,Levermir+NovoRapid+Diformin
Tyttö DM1, pumppuhoito
-elä elämäsi hymyillen,hymyile läpi kyynelten-

Marru

• Jäsen
    • www.veidols.com
« Vastaus #4 : Helmikuu 21, 2006, 12:20:00 ip »

Astrakan: meillä tyttö täyttää 15 parin kk:n kuluttua eikä hoitopaikka vaihdu vielä pariin vuoteen. Vaihto on kuulemma liukuva, ja otetaan omaakin mielipidettä huomioon (ja kypsyyttä muutenkin). Myöskään välineistä ei ole tarvinnut tapella vaan edelleen kaikkea on saatu kun on kyseessä lapsi/nuori.
Kirjattu

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Helmikuu 21, 2006, 14:14:45 ip »

Marru: Täällä lapsoset käyvät 15-vuotiaaksi keskussairaalan polilla, jonka jälkeen käsittääkseni hoito jatkuu omalla paikkakunnalle.
Ja kehitys ei meidän terkkarissa kovin hyvältä näytä, noin niinku diabeetikon näkövinkkelistä...
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Tuutikki

• Matkailija
« Vastaus #6 : Helmikuu 21, 2006, 15:28:49 ip »

Me olimme kolme viikkoa sitten vaihtamassa 3-pistoshoitoa minipistoshoitoon. Olimme päiväosastolla 3päivää ja kyllä meille lasku postiluukusta rapsahti.
Kirjattu

Lilja

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Helmikuu 21, 2006, 21:22:47 ip »

Tällä seudulla lapset siirtyvät 15-vuotisesta alkaen aikuisten puolelle ja hoito jatkuu edelleen keskussairaalan poliklinikalla. Myös aikuiset 1-tyypin diabeetikot käyvät sairaalan polilla.
2-tyyppiläiset sen sijaan ovat perusterveydenhuollon kontrolleissa.
Lapsilta menee hoitomaksua osastohoidossa 7vrk/v, minkä jälkeen ei tarvitse itse maksaa.
Kirjattu
"Löydän tien tai teen sen itse"

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Helmikuu 21, 2006, 22:57:42 ip »

Lilja missä päin asuit? Kysyn vain sillä että on harvinaista (ja tosi hienoa! ) että aikuiset d1 hoidetaan sairaalassa eikä tk:ssa
Kirjattu

jasmine87

• Jäsen
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2006, 08:23:10 ap »

Mä oon kaheksantoista ja vielä hoidossa hk:n lasten klinikalla. Mä en kyllä ole siirtynyt sieltä minnekkään kun on kaikki kirurgiset hoidot vielä kesken.
Mutta ennen kun mä täytin 18 niin oli vielä se 7 vrk maksu systeemi. Mä olin juuri ennen 18:sta vuotis synttäreitä osastolla hoidossa kolme viikkoa. Joten hyvinpä sattu.
Vaikka on "ns.aikuisellakin" vuodessa sairaala maksuissa tietty summa jonka ylittää niin loppu vuoden hoidot on ilmasia itselleen ja ala ikäselle perheen jäsenelle. Näin mulle sanottiin.
On se aika outoo olla osastolla jossa suurin osa potilaista on semmosia pikku naperoita.
Mutta semmoset on todellisia sydän ystäviä ja ihanaa seuraa kun itse on huonossa kunnossa  
Kirjattu
Tunnen pelon vyöryvän aaltojen lailla.
Valtaansa kahliten kokonaan.
Voimaton oon......

Linkkejä