Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418058 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Yökyöpelit  (Luettu 21258 kertaa)

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
Re: Yökyöpelit
« Vastaus #15 : Tammikuu 27, 2006, 23:27:04 ip »

Sehän on selvä, että ne ajattelee. Mutta kuka meissä ajattelee, kun ajatukset tulevat silloin, kun haluavat eivät silloin, kun me haluamme? Meitä eletään...
Eetu
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Tammikuu 27, 2006, 23:36:49 ip »

Tällä minua elävällä skynetillä ainakin tuntuu olevan ilmiömäinen huumorintaju - etten sanoisi suorastaan fellinimäinen. Pysyn kutakuinkin kelkassa mukana, kunhan en ota itseäni liian vakavasti.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

uglysnake

• Matkailija
« Vastaus #17 : Tammikuu 27, 2006, 23:40:28 ip »

jep....taas tarttis valvoo ainaki kolmeen asti,jotta saa rytmit kohilleen...onneks on leffoja mitä kattella
Kirjattu

Edward

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 27, 2006, 23:54:12 ip »

Mikä on elävä skynet?
Eetu
Kirjattu

Edward

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 27, 2006, 23:56:21 ip »

Minkälaisia leffoja sä katot. Minusta maailman paras elokuva on Fellinin La Strada:) Itken aina, kun katson sen.

Eetu
Kirjattu

uglysnake

• Matkailija
« Vastaus #20 : Tammikuu 28, 2006, 00:04:52 ap »

Mä katon pääasiassa näitä kaupallisia sekasikiöhollywoodmäiskeitä...nyt on Cinderella man ja Maailman ympäri 80 päivässä (uudelleen lämmitetty versio klassikosta,joka tietty on väännetty toiminta/komedia muotoon)
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 28, 2006, 00:07:43 ap »

Mitä pidät Almodovarin leffoista?
Ensimmäiseni oli kait "Matador" ja itkin,siinä oli NIIN vahvaa tunnelatausta.Mun ehdottomia suosikkeja on espanjalaiset.Nojaa tietysti italialaisetkin kuten Fellinin "Amarcord",sen olen pystynyt näkemään tusinan kertaa ja aina löytyy uutta ja ihanaa.
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Edward

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Tammikuu 28, 2006, 00:12:34 ap »

Tylsää, että nykyisin ei tehdä enää oikein mitään hyviä elokuvia. Kaikki on yhtä ja samaa roisketta ja räiskettä ja amerikkalaista unelmaa jossain muodossa. Tai sitten mä en vaan näe niitä. Hyviä.
Eetu
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 28, 2006, 00:12:50 ap »

Almodovar on kyllä hyvää. Samoin Lars von Trier. Minä en noista tunneasioista oikein ymmärrä, parhaiten kolahtaa sellaiset leffat, joissa huumori on pikimustaa, kauhu psykologista ja seksi perverssiä. En ole koskaan itkenyt elokuvissa.
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Tammikuu 28, 2006, 00:29:18 ap »

No en mene Nessu-paketin kanssa leffaan;yleensä;silloin vain kolahti kovasti,tais olla jokin pervo tilanne valkokankaalla?Siis D1nainen tarkoitatko jotain David Lynch tyylistä,oliko se "Yö on sininen(sinisempi)" niitä mustia ja salaperäisiä filmejä.
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #25 : Tammikuu 28, 2006, 03:37:47 ap »

Almodovarin paras on Kaikki äidistäni, sanon mie. Puhu hänelle ja  sen jälkeen taas pettymyksiä.

tällä kertaa yökyöpelinä siksi, että tulin vasta kotiin bileistä; baariin menon itsekurini sentään onnistui välttämään (mutta vain koska olen menossa huomena ).

Samalla voisin jakaa kanssanne seuraava; bileissä tapaamani kaveri viittasi kertomassaan jutussa ystäväänsä (joka oli päässyt jostain kroonisesta  sairaudestaan tms. johtuen meidän paikallisessa keskussairaalassa erityisen nopeasti johonkin hoitoon) "meistä fyysisesti poikkeavana henkilönä"!! Enkä edes jatellut kysyä, mikä mahtoi olla vaiva. Miten kauniisti sanottu terveeltä ihmiseltä, vai mitä?? Noin muhunkin sais viitata!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Edward

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 28, 2006, 07:37:23 ap »

Se Kaikki äidistäni oli hieno elokuva. Sen olen nähnyt kahteen kertaan. Samoin Lars von Trierin Dogville ja muu tuotanto myös.

Minä tarkoitin, että nykyisin ei ole oikein sellaisia suuria mestareita kuin Bunuel, Tarkovski, Fellini, Bertolucci, Kieslowski, Waida... Elokuvia määräävät liiaksi rahoittajat, jotka vaativat esimerkiksi, että elokuvissa pitää polttaa paljon. Juonen kulut ovat usein mitäänsanomattomattomat ja ideologinen piilovaikuttaminen niin näkyvää, että hävettää. Viimeisimmän elokuvansa Woody Allen on tehnyt Euroopassa ja se on arvostelijoiden mukaan jälleen vanhaa kunnon Allenia, koska siinä ei rahoittajan kädenjälki näy.

Aki Kaurismäki on hyvä. Odotan hänen uutta elokuvaansa.
Pirjo Honkasalo myös on hyvä. Uusia  hyviä on tulossa.

Hyviä on tietysti vaikka kuinka paljon, mutta ei niitä kaikkia kerralla muista eikä edes tiedä. Tästä lähinnä kai ilmenee minkälaisista elokuvista pidän. Joulutraditiooni kuuluu katsoa aattoyönä Hohto.

Monet itkevät siksi, että maailma on paha. Minä en itke koskaan siksi. Minua itkettää aina kun joku on hyvä. Liikutun siitä ja tulee sellaiset Pieni talo preerialla -fiilikset.

Eetu
Kirjattu

Edward

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2006, 07:51:16 ap »

Mukavaa, että oli kivaa. Se näkyy myös tästä viestistä, jonka loppua en ymmärrä. Olen maalta ja yksinkertainen.

Anteeksi! Olin vissiin unenpöpperössä, kun luin viestisi ensimmäisen kerran. Juttuhan on täysin selvä.
Alan käyttää tuota ilmaisua itsekin:)

Eetu
Kirjattu

zenonah

• Aktiivinen
« Vastaus #28 : Tammikuu 28, 2006, 09:16:56 ap »

Itken, jos tuntuu voimattomalta, että perseelleen menee enkä voi asialle mitään. Tekee kipeää sopeutua. Ja aina kun kirjassa tai elokuvassa eläimiä kuolee. Tosin tuntuu, että viime vuosina sitäkin on vedätetty ihan liikaa, olen alkanut vältellä sellasia.

Siipan kanssa välillä osutaan katsomaan töllöstä vanhempia elokuvia ja joka kerta tuntuu, että ah niitä aikoja! Samoin pidän Almodovarista ja Kieslowskista, muuten tuntuu menevän ihan viihteen puolelle. Ei viihteessäkään pahaa ole, mutta kaipaan kyllä enemmän leffoja, jotka olis elämyksiä.

Tuli sitten viime yönä simsattua puoli kolmeen, sit oli pakko luovuttaa kone siipalle, joka pelasi vuorostaan aamu kahdeksaan. Heräilin itse kans tossa kasin aikaan, mutta ihan vaan tukkoseen nenään ja tässä nyt kukutaan. Epäilen päiväunien olevan vielä edessä. Tsekkailen taas mailit ja takas simsien pariin. Mutta luen itseni tälläkin hetkellä yökyöpeliks, eihän nyt kukaan vapaaehtoisesti vapaapäivänään vielä tähän aikaan aamuyöstä ole hereillä!

Kehitetäänkö salaliittoteorioita? Eikös tämä nykyinen Skype ole epäilyttävän samankuuloinen kuin Skynet siinä Terminatorissa..? *pamppa dam pam PAA!*
Kirjattu
<i>Veni, vidi, visa - tulin, näin, shoppailin.</i>

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Tammikuu 28, 2006, 09:25:39 ap »

PateT, sitäkin leffaa, mutta myös mm. näitä:
"Crash", "Erämaa syö miestä", "Damage", "Existenz", "Being John Malkovich" ja onhan niitä vaikka kuinka. Leffateatterissa osun jostain syystä yleensä sellaisiin näytöksiin, joissa on n 5-10 ihmistä.
Kirjattu

Linkkejä