Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hej alla svensktalande!  (Luettu 46192 kertaa)

Pihla

• Intoilija
Re: Hej alla svensktalande!
« Vastaus #45 : Elokuu 21, 2009, 09:17:49 ap »

Lainaus:

Känns nu lite synd att pladdra på för sej själv , men tänkte nu ändå berätta om operationen lite ifall denna spalt läses av några som inte själv deltar i diskussionen men ändå är intresserad av att höra(?) (Alternativet är ju att ni inte alls är intresserade om hur det gått för mej o mina nyta öar )

Jag är nog intresserad så skriv gärna hur det går för dig och öarna.

Måste man ta mediciner som som förhindrar frånstötning av de langerhanska öarna då man fått dylikt transplantat?

Jag hoppas verkligen att allt går väl för dig och önskar dig all lycka.
Kirjattu
Paradigm sensoripumppu, silloin tällöin itse maksettu sensori
Prinsessa s. 2004
Prinssi s. 2006
Poikanen s. 2009

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Elokuu 21, 2009, 11:40:15 ap »

Vad roligt att min transplantation väckt intresse även på denna svenskspråkiga sida. Var på onsdagen på min första koll efter transplantationen (som alltså skedde för 9 dagar sen och hem fick jag fara från Kirran på lördag morgon). Allt såg jättebra ut och blodvärdena var prima. Insulinmängden har redan minskat med 1/3 och läkarna sade att det kan vara fullt möjligt att jag slipper ta insulin helt (min nuvarande dos rör sej omkring 7 enheter/dygn). Själv märkte jag igår en konstig sak: mitt socker var 5,2 före maten. Sedan åt jag en stor tallrik mannagrynsgröt med socker o kanel (o smör) på o tog på prov inget insulin. Om 1½ timme hade sockret endast stigit till 7,8 och två timmar därpå var det igen 5,2!!!! Så nog funkar nåntig nog!
Nu ska jag fara till Åbo med syrrorna, men berättar igen hur det ter sej.
ps. Jo, mna måste ta avstötningsmedicin hela tiden efter transplantation av Langerhanska öar. Dom är ju främmande levande organ i din kropp som du annars skulle döda på momangen
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

päivikki

• Aktiivinen
« Vastaus #47 : Elokuu 21, 2009, 13:39:44 ip »

Jättefint MiniMi, att det har gått så bra meg dig. Det är roligt at höra, att det har börjat fungera med öarna. Fint vad man kan göra!!
Kirjattu

Linkkejä