Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hej alla svensktalande!  (Luettu 50758 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Re: Hej alla svensktalande!
« Vastaus #15 : Joulukuu 05, 2006, 16:50:55 ip »

Lycka till med nya jobbet Habazo! Visst kunde ju första jobbdagen gått sämre; du kunde ju ha försåvit dej  och fåttt hypo på vägen till jobbet varpå du kommit till arbetsplatsen svettig och svammlig o helt konstig . "Always look at the bright side!" som det heter .... Hoppas du trivs på din nya arbetsplats. Glad självständighetsdag imorgon till er alla, MiniMi
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Joulukuu 05, 2006, 18:27:15 ip »

Grattis till nya jobbet! Vill du berätta vad du gör där?
Glad självständighetsdag till alla!  
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

seaman

• Vieras
« Vastaus #17 : Joulukuu 06, 2006, 16:04:27 ip »

Jag önskar dig lycka till med de Langerhanska öarna! Jag trodde att chansen att få vara med om en sådan transplantation låg på samma nivå som att få huvudvinsten på lotto. Kanske är det så?

I övrigt var det någon som skrev på de finska sidorna om att hon väntade på något nytt på D-fronten som kunde hjälpa henne att hålla upp motivationen. Just så känner jag också, det var roligt dethär med lantus och levemir, men nu känns det som om det var dags med någon nytt och spännande igen

Ha det så gott, alla!
Kirjattu

Habazo

• Intoilija
« Vastaus #18 : Joulukuu 07, 2006, 20:32:55 ip »

Nya jobbet verkar bra, so far so good! O visst kan jag berätta, började alltså som försäljare hos en importör av diverse av-apparater (videoprojektorer, OH-projektorer o.dyl). Kunderna består av företag och institutioner, av finlands 100 största företag är ca 80 nuvarande kunder...Verkar som om jag klarat första veckan då jag idag fick egen namnskyllt på dörren till mitt kontor Tack för gratulationerna!
Kirjattu
"...and to bodly go, where no diabetic has gone before..."

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Joulukuu 15, 2006, 00:53:31 ap »

Jag vet inte är jag svenska talande men man måste försöka Jag har fått några svenska språkiga kunder och därför att måste jag träna mycket...
Kirjattu

rosa

• Matkailija
« Vastaus #20 : Joulukuu 15, 2006, 09:16:56 ap »

Hej.

Skulle verkligen vara roligt med några fler svenskspråkiga här på diskussionsforumet. Jag tror att det är just så att de flesta kan finska så de läser dessa sidor på finska och hänger med i deras diskussioner. ( alltså precis som ni andra tror ) Och många gåner är det tyvärr så att diskussionerna på finska är mer intressanta och fler frågor och funderingar ställs. Så som det verkar och ser ut just nu får vi väl fortsätta och följa med på finska. För samma svårigheter och problem har vi nog med diabetes.
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Joulukuu 15, 2006, 13:47:53 ip »

Vad roligt att du Misty övar dej på svenska språket genom denhär spalten också!
Jag har förresten hittat på hur jag bäst hänger med just på svenskspråkiga sidan. Jag har nämligen satt denna diskussion bland favoriterna (alltså "lisää suosikeihin") o på så sätt ser jag altid om det kommit nå't nytt meddelande sen jag sist varit. (etta kan ju vara helt klart för er andra, men det var en ny upfinning för mej )
Nu ska jag äta lunch o gå ut med hunden på lång promenad. Imorgon skall jag flyga till Sverige med julklappar o -hälsningar till syrran med familj .
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #22 : Joulukuu 22, 2006, 20:12:18 ip »

jaa, jag skulle kunna joina er här också.. samtidigt som jag vill öva upp finskan... besöker inte heller sidorna kp varje dag... jag är ju periodare  
Kirjattu
D1 1974, N.
Pumppu ja Humalog vuodesta 2001.
Animas Vibe.
(Dexcom 4: maksoin vuoden käyttääkseni 2013-2014. Sain Toukokuu 2015 CGM Dexcom, asun Ruotsissa.)

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Joulukuu 22, 2006, 20:59:29 ip »

Hejsan Minimi!
Hälsa också syrran min och hennes familj,jag snackade just med henne och  bestämde att i januari skall jag flyga(utan julklappar  ) och stanna några dagar i STO.Jag besöker ofta där,men alltid det är så bråttom och Stockholm är så häftig stad;också på vintertiden.
Ha det så bra och god jul!!!!!!
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Konrad

• Vieras
« Vastaus #24 : Joulukuu 22, 2006, 22:31:44 ip »

Hei!

Ja har tänkt nästä gång (troligtvis i Januar) jag besöker Tallinn att resa därifrån till Stockholm och vara där 2-3 dar och sen till Helsingfors. Inga planer i förhand. Ingenting att göra med diabetes. Jag vill se Stockholm efter mänga år.

Eller skulle jag först resa till Stockholm och därifrån till Tallinn? Ja, så är det bättre! Ni förstår, tror jag.
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Joulukuu 22, 2006, 23:12:51 ip »

Hejsan Konrad!
Det skulle vara intresant att gå via Stockholm till Tallinn,att resa med svensk folk dit.Jag "reser"ju ganska ofta mellan Hel och Sto,men stannar där bara några timmar.Nuförtiden svenskorna går gärna till Tallinn som vi finskor också.Men resan HEL-STO-TLL låter som rundresan.Bra ide´!
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #26 : Joulukuu 23, 2006, 13:15:02 ip »

PateT o Konrad m fl...

Om ni skulle komma till Stockholm några timmar, då skulle jag kanske kunna "visa runt" lite.. I och för sig så brukar man inte kunna "sin" hemstad ur turistens synvinkel.. Dock lekte jag, syrran och brorsdottern turister i Stockholm för en helg för några år sedan. Tanken var att vi skulle turista alla grannländers huvudstäder för en helg. Vi hann med Sthlm och Köpenhamn. Projektet rann sedan ut i sanden...
Kirjattu
D1 1974, N.
Animas Vibe.
(Dexcom 4: maksoin vuoden käyttääkseni 2013-2014. Sain Toukokuu 2015 CGM Dexcom, asun Ruotsissa.)

rosa

• Matkailija
« Vastaus #27 : Tammikuu 17, 2007, 19:48:39 ip »

Hej.

Använder någon här dataprogrammet DIABASS för freestyle mini blodsockermätare? I såfall, är ni nöjda med det?
Kirjattu

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #28 : Tammikuu 17, 2007, 23:28:20 ip »

Hej, jag använder Diabass, men inte freestyle mini. använder One touch (och ultra), Precision exceed och har även använt Dex. Är mer än nöjd. Jag har inte haft några som helst problem än så länge.
Kirjattu
D1 1974, N.
Animas Vibe.

rosa

• Matkailija
« Vastaus #29 : Tammikuu 18, 2007, 14:54:07 ip »

Hej Kian.

Låter som det fungerar bra för dig. För mig strular det bara till sig och inga värden kommer fram. Måste ta o kolla om jag gjort ngt fel då det inte fungerar.
Får du in det på svenska eller är det bara engelska som gäller ?
Kirjattu

Linkkejä