Kohtauspaikka

Kohtauspaikka => Diabetes ja raskaus => Aiheen aloitti: Chaiga - Kesäkuu 19, 2007, 13:43:04 ip

Otsikko: Käytännön ohjeita
Kirjoitti: Chaiga - Kesäkuu 19, 2007, 13:43:04 ip
Tervehdys kaikille!
Täällä esittäytyy raskausdiabeetikko. Meneillään on kolmas raskaus ja odotankin nyt kaksosia. Aiemmissa raskauksissa olen pärjännyt hyvin ruokavaliohoidolla, mutta nyt tuntuu et lukemat heittelee.. Mittailen arvoja kotona.

Eli kertokaa esimerkkejä ruoistanne ja välipaloistanne, jotka pitävät sokerit kurissa ilman insuliineja.. En viittis kuitenkaan täs odotustilassa syödä pelkkää salaattia koko aikaa.. Leivät on jo ruista ja maitoa vähennetty jne. Ateriavälinä yritän pitää max 3h.

Jos jaksatte kommentoida niin olisin kiitollinen

t: Chaiga
Otsikko: Re: Käytännön ohjeita
Kirjoitti: marjukka - Kesäkuu 20, 2007, 10:32:36 ap
hiilarittomia välipaloja onkin vaikea keksiä!  Vesimelonia, hmm.. menee vihannesosastolle kaikki mitä keksin. Ruokana sitten taas kana-, kala- ja lihaisat salaatit (ilman makaroneja) ovat hyvä vaihtoehto.

Vähähiilarisista tulee mieleen vaikka omenat, appelsiinit yms. Niitä ei pysty montaa syömään ja per kpl niissä on suht vähän hiilareita kuitenkin. Makeuttamattomat maitotuotteet ovat myös vähähiilarisia (viilit, maustamattomat jugurtit ja jos niihin laittaa jotain marjaa niin saa makuakin kohtuuhiilareilla)

Ja minähän en ole sitten D2 asiantuntija lainkaan