Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6973 jäsentä  •  418235 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hanttapoika, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mansettien yhteensopivuus?  (Luettu 420 kertaa)

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Mansettien yhteensopivuus?
« : Maaliskuu 24, 2020, 21:33:38 ip »

Minulla on käytössä Omronin M2 -verenpainemittari, jota on käytetty jo 1990-luvulla. Itse kone on täysin toimintakuntoinen, mutta mansetin tarra-tartuntapinta on sen verran kulunut, että sitä on hankalampi saada pysymään kiinni kun kone pukkaa painetta.

Tähän ratkaisuna on tietysti ostaa uusi verenpainemittari. Toiminnallisuudeltaan samanlaisia on myytävänä 40,- euron hintaan. Mutta huomasin, että yhdessä verkkookaupassa on myytävänä kiinalaisia mansetteja 2 - 4 €.

Kysymys: Ovatko mansetit sillä tavalla samanlaisia, että verenpaineen mittalaite näyttää samankaltaisia lukemia erilaisilla manseteilla? Jos ei ole, niin miksi noissa manseteissa ei ole merkintää, minkälaisiin laitteisiin ne sopivat? Ilmeisesti letkun liitin on samankokoinen kaikissa? Kaupan sivulla oli merkintä, että liittimen ulkohalkaisija on 4,5 mm.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2020, 21:37:17 ip kirjoittanut Pläski »
Kirjattu

MKo

• Matkailija
Vs: Mansettien yhteensopivuus?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2020, 10:52:15 ap »

Itse luulen että mansetin koolla tai valmistajalla ei ole väliä, kunhan liitin sopii mittariin. Itselläni on 90-luvulta peräisin oleva AEG:n mittari jonka mukana on sekä aikuisten että lasten kokoa oleva mansetti. Itselläni käsivarret ovat sen verran ohuet että kumpikin mansetti sopii ja samoja lukemia näyttää mittari.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2020, 11:42:36 ap »

Nyt se vanha mansetti on ollut ok käytössä. Välillä on aikoja, jolloin tuntuu, että tarrapinta ei ota millään kiinni. Aasialaiset tuotteet eivät aina ole yhtä laadukkaita kuin eurooppalaiset. Tämä kävi selville kun tilasin teräverkkoja ja leikkausteriä partakoneeseen. Kestivät noin viikon. Toinen juttu on, että postituskulut ovat joissakin manseteissa kaksinkertaiset tuotteeseen nähden.
Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 26, 2020, 11:44:08 ap »

En lähtisi suoraan yhdistelemään mansetteja eri valmistajien mittareiden kohdalla ennen pientä vertailua.
Voi olla erillaiset asetukset.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #4 : Maaliskuu 26, 2020, 11:49:39 ap »

Tuolla aasialaisessa verkkokaupassa on noin 10 eri mansettia pelkkänä mansettina. Kun pohdiskelin tuota yhteensopivuutta, niin mieleen tuli, että ei ne paineiden erot ehkä ole kiinni mansetin rakenteesta. Eli voisi toimia. Hyvä olla kuitenkin varovainen noissa asioissa.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 27, 2020, 19:33:53 ip »

Itse luulen että mansetin koolla tai valmistajalla ei ole väliä, kunhan liitin sopii mittariin.

Valitettavasti eri valmistajien käyttämien mansettien välillä voi olla yllättävän isoja eroja mansetin itse mittariin yhdistävässä liittimessä   :(
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14