Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6923 jäsentä  •  417252 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MikeSix, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sokerit nousussa.  (Luettu 737 kertaa)

hurlei

• Vieras
Sokerit nousussa.
« : Marraskuu 06, 2019, 11:32:27 ap »

Olen sairastanut diabetesta n. 10 vuotta ja tablettilääkityksellä pärjännyt aika hyvin. Nyt käytössä jentadueto aamuin illoin ja forxiga aamulla. Olen laihtunut 14 kiloa mutta tällä ei ole vuosien varrella ollut vaikutusta sokereihin, kun pikkuhiljaa on pitänyt lääkitystä lisätä. Käytin glukosamiinia nivelvaivoihin jonkin aikaa kokeeksi. Tästä olikin nivelvaivoihin apua mutta pitkäsokeri oli pompannut yli 7. Olin tietoinen glukosamiinin mahdollisesta vaikutuksesta sokereihin ja olenkin nyt lopettanut sen käytön muutama päivä sitten. Voikohan tuo sekoittaa kertakaikkiaan sokerit totaalisesti? Nyt on paastoarvot olleet joka aamu yli 10 ja muutenkin huonot arvot. Kauankohan tuon vaikutus kestää elimistössä? Mikään muu ei sinänsä ole muuttunut. Olen myös pohtinut, voiko minulla olla helikobakteeri (äidilläni on ollut) epämääräisten ylävatsaoireilun vuoksi. Kuinkahan tuo mahdollisesti nostaa sokereita? Onko kokemusta apteekin helikobakteeritestistä? Mulla on aamuarvot aina olleet huonot, onko vinkkejä lääkityksen "rukkaamiseen"? Mahdollisuus lisätä vielä metforemia.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
Vs: Sokerit nousussa.
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2019, 13:55:10 ip »

Suosittelen lukemaan tämän päivän (13.11.) Iltasanomien juttuun: Ohjeet tyypin 2 diabeteksen torjuntaan - jopa puhjenneesta sairaudesta voi joissakin tapauksissa päästä eroon.

Hyvää asiaa typin 2 diabeteksen hoitoon. Olen itse todennut käytännössä, että jutun neuvoista on ollut hyötyä.
Mutta vielä on paljon parannettavaa. Eniten minua puhuttelee se, että lääkityksellä ei ratkaista tyypin 2 diabeteksen hoitoa.
Kirjattu

röllipetteri

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2019, 19:38:49 ip »

Biohitillä on useita gi testejä joita myydään apteekeissa ja webissä. On vielä kotimainen.

D2 helpottaa jo useimmiten jos laiduttaa eli siirtyy alikaloreille. Helpoiten se onnistuu vähähiilarisella jolloin ei ole niin kova näläntunne joka monesti tuntuvampi kasvispohjasissa korkeehiilarisissa. Mut laihdutusta peliin niin helpottaa ja vähähiilarinen myös laskee kohonnutta insuliinitarvetta joka on yhteydessä moniin tulehduksiin ja varsinkin rasvan varastointiin.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2019, 21:43:08 ip »

Kakkonen on vaikea sen takia, ettei sen lääkkeillä saada haluttua tulosta. On vähän kuin haulikolla ampuisi, sinne päin. Eli tulee mieleen insuliini tässä vaiheessa. Hba1c 7 on melkoisen korkea lukema. Yksi mahdollinen selitys aamun korkeille lukemille voi olla gastropareesis, mahalaukun myöhästynyt tyhjeneminen. Sen aiheuttaa vuosia kestänyt korkea veren sokeriarvo (hermovaurio). Hankala todentaa.
Kirjattu

röllipetteri

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2019, 20:19:45 ip »

D2 tulee kun keho ei enää kestä insuliiniresistenssiä eli korkeita insuliinitasoja vaan sokerit alkaa nousta ja insuliinitaso tippuu. En lähtisi tuota lisäinsuliinilla korjaamaan vaan vähentämään  sokerirasitusta joka sen alunperinkin vuosikymmenien aikana aiheutti. Lääkärit jos inskaa ehdottavat niin toimivatko nykytietämyksen vai valmistumisajan tietojen mukaan? Oon tota bikmania jo monesti mainostanut ja on erittäin selkokielinen ja tutkii vain insuliinia yliopistorahoituksella.
Kirjattu

MKo

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2019, 03:53:59 ap »

Kakkostyypin diabetekseen vaikuttaa moni ruoansulatushormoni insuliinin lisäksi. Ei ole mitenkään tavatonta että kakkosta sairastavan pitää käyttää metformiinin tai jonkun muun insuliiniresistenssiä korjaavan lääkkeen lisäksi insuliinia. Itsekin tarvitsen perusinsuliinia metforemin lisänä.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Marraskuu 09, 2019, 10:44:26 ap »

Gastropareesista lisäisin jutun Bernsteinilta. Samoin tyyppi 2 koskien.
Kun kuuntelette tai luette, niin tulee mustaa, että B haluaa sokeritason normaaliksi eli alle 5 (5,3...), joka palauttaa joitakin sokerin vahinkoja, eikä tuo niitä lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=MwKLwpYsJbw&list=PLs_TA02I6IvV6-1s2pL4BPhvMo0Ck_lcY&index=26&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=LFfKlVATQ7s
Kirjattu

Linkkejä