Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6763 jäsentä  •  415230 viestiä  •  19782 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi diabeetikko37, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Minkä pumpun otit jos sait valita  (Luettu 865 kertaa)

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Medtronic pumppu 07/2011
Minkä pumpun otit jos sait valita
« : Toukokuu 15, 2018, 17:09:56 ip »

Jos olet käyttänyt pumppua jo pidemmän ajan:
Valitsitko saman firman pumpun vai ei ?

Itsellä vaihto edessä,mutta kokemusta vain Paradigm Veo 554.

Lääkäri sanoi,että voi itse vaikuttaa valintaan,mutta jos ottaa sensoroivan pumpun,libreä ei saa käyttöön. Millainen bn sitten esim. Medtronicin pumppu,joka ei sensoroiva?
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Minkä pumpun otit jos sait valita
« Vastaus #1 : Toukokuu 15, 2018, 21:02:01 ip »

Lääkäri sanoi,että voi itse vaikuttaa valintaan,mutta jos ottaa sensoroivan pumpun,libreä ei saa käyttöön. Millainen bn sitten esim. Medtronicin pumppu,joka ei sensoroiva?
Kaikissa Medtronicin nykyisin myynnissä olevissa pumpuissa on mahdollisuus sensorointiin.
Ilmeisesti lääkäri tarkoittaa sitä että joko otat Medtronicin pumpun ilman sen omia sensoreita välinejakelusta mutta
saat Libren jota käytät erillään pumpusta. Taikka sitten käytät sen Medtronicin pumpun omia sensoreita.

Itse jos saisin valita niin ottaisin Medtronicin 640G:n ja sen omat sensorit.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Medtronic pumppu 07/2011
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2018, 12:35:03 ip »

Hoitaja esitteli pikaisesti muutaman pumppumallin,siis paperilta. Siinä oli Medtronicin joku malli,johon sanoi,ettei voi sensoria liittää.
Itsellä nykyään suuri ongelma sormenpäät,siksi sen libren haluaisin. Täällä ei ainakaan jatkuvaan käyttöön saa Enlite sensoreita,siksi sormenpäät kovilla.
Jotenkin tuli sellainen olo,että onko mulla niin enää väliä,kun olen saanut tämän taudin kanssa jo elää suht hyvää elämää 50 vuotta  :(
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 17, 2018, 09:39:23 ap »

Hoitaja esitteli pikaisesti muutaman pumppumallin,siis paperilta. Siinä oli Medtronicin joku malli,johon sanoi,ettei voi sensoria liittää.
Kuullostaa oudolta koska se sinun nykyinenkin pumppu noin 8 vuoden takaa (Veo) pystyy käyttämään sensoreita ja
myös Veon edeltäjä joka siis vielä vanhempi pystyy sensoreita käyttämään. Medtronicilta tuli Euroopassa käyttöön Veon jäljeen nelisen vuotta sitten 640G ja se hyödyntää sensoreita vielä enemmän.

Mutta joka tapauksessa jos siellä päin ei Medtronicin sensoreita saa pysyvään käyttöön ja suosivat Libren käyttöä niin
kait se on sitten se Libre otettava ja pumpun valinta ei siihen vaikuta kun siihen ei kuitenkaan pysyvästi sensorointia saa.
Jos ne rajaavat sen vielä niin tiukasti että jos Libre niin pumppu ei saa edes tukea sensorointia niin ota sitten jokin muu kuin joku ikivanha Medtronic. Pumppujen valikoima on tällä hetkellä vähän sekava Suomessa kun Animas Vibe on poistumassa. Accu-Chek Combo tai niiden uusin malli Insight on ehkä paras niistä pumpuista joissa ei ole sensoroinnin tukea.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012

Linkkejä

Ehdota vuoden 2018 diabetestekoa!

Julkaistu 08.08.2018 | 14:56