Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416944 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetes ja seksi/ seksuaalisuus  (Luettu 22528 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Diabetes ja seksi/ seksuaalisuus
« : Huhtikuu 24, 2013, 12:09:51 ip »

Aattelin siis alottaa uuden asiallisen keskustelun, joka varmasti koskee jossain elämänaiheessa kaikkia diabeetikkoja(kin).

Hieman omaa avautumista: mulle siksuaalisuus ja seksi on iloinen asia, jota harrastaisin mielelläni enemmän mikäli kroppa ja sokrut sen sallis. Seksiin on mulla kaks todella ärsyttävää/haittaavaa estettä: sokerit laskee usein aivan hurjasti sen aikana, ja mulle tulee seksistä JOKA KERTA auttamattomasti virtsatietulehdus :o :o >:( Meitin taloudessa ei siis seksiä harrasteta ku "jouluna"..... ei kiva!
"omakätisen kivaan" en näe tarvetta tai tyydytystä, koska siitä puuttuu toisen ihmisen läheisyys ja hellyys/välittäminen.
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Diabetes ja seksi/ seksuaalisuus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2013, 12:26:28 ip »

Onko sulle kukaan kertonut, että on mahdollista saada estolääkitys virtsiitille niin, että otat pillerin vain tarvittaessa esim. seksin jälkeen? Kaikki muut konstit olet varmasti jo käyttänyt ja hyödyttömiksi todennut kuten karpalomehun, pesut ennen ja jälkeen, liukkarit...?

Mua ei läheskään aina huvita seksitouhut, mutta olen asennoitunut niin että se on yksi tärkeä osa suhdetta ja välien säilymistä läheisinä. Niinpä kaikesta huolimatta kömmin ukkokullan viereen viekkaudet mielessä aika usein ja tottahan se on, että seksi rentouttaa ja tuo hyvän olon ja jopa vie päänsärynkin mennessään!  :) ;) Enkä nyt mitään megatason migreeniä tarkoita, se on eri juttu.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2013, 12:33:41 ip »

Joo kiitti Toukkis tuosta estolääkevinkistä. Todellakin mulle siitä kertoi "oma luottolääkäriystäväni", mutta vasta aivan äskettäin kun jouduin häneen turvautumaan "hätätilanteessa" :-[ Mulla onkin nyt gyneaika omalle venemestarille tulossa, jolta aion tuota estolääkitystä pyytää. Aika on kuukauden päästä, mutteihän me nyt olla jäniksen selässä ;D ;)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2013, 13:45:13 ip »

Seksi = mitä se on ? ???
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Santtu79

• Intoilija
« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2013, 14:06:20 ip »

Mulla oli kans toi virtsis vaiva. Ja siitä vaivasta pääsin eroon tolla antibiootti x 2 tarvittaessa -reseptillä  ;) ja tietty noi toukkiksen mainitsemat pisut ja pesut ennen ja jälkeen kuuluu myös toimenkuvaan...
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Huhtikuu 24, 2013, 16:05:29 ip »

Joo, virtsistä on tullut seksin jälkeen lähinnä silloin, kun ei ole pitkään aikaan harrastanut. Sitten kun on ollut vakisuhteessa ja touhunnut aamuin/illoin, ei ole virtsistäkään tullut. Eli elimistä (myös sokerit) tykkää säännöllisyydestä tässäkin asiassa  ;) Ja nykyisestä nunnailusta ei myöskään tule virtsistä  ;D
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2013, 22:26:21 ip »

Onhan se aika kuukauden päästä paljonkin ennen joulua! (Saahan tässäkin ketjussa vähän vitsailla...?)

Tuota, voi kai kumppaninkin kanssa tehdä muutakin, sellaista mistä ei tuu virtsistä..? Sellaista mitä yksinkin. Tästä varmasti esim. erektiohäiriöisillä olisi paljonkin kokemusta. Hypoihin ei varmaan auta...

Mutta joo, parisuhteen liimahan seksi muodossa tai toisessa on.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 29, 2013, 22:24:46 ip »

Meillä vaimo, vaikka onkin terve, kärsi jossain vaiheessa virtsatietulehduksista ja sit meillä oli sitkee hiivakierre. Noi vaivat helpotti kyllä lähes kokonaan molemmilla, kun aloitettiin D-vitsku molemmilla ja sit maitohappolisä elimistön flooran tasapainottamiseen (suun kautta).
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #8 : Huhtikuu 30, 2013, 17:28:32 ip »

Tärkeä aihe. Itselläni on melko vilkas seksielämä, vaiheittain jotain 2-8 krt viikossa yhdyntöjä ja muutoinkin on kovin herkkua! Mua on aina vaivannut taipumus kuivuuteen, mutta en usko sen johtuvan deestä. Vaikka voisi johtuakin. Kun kuitenkin olen aivan huippukostea sopivassa tilanteessa; uskon että arki vain joskus vähän jäähdyttää. Tarviihan (terve) mieskin lämmittelynsä.

Virtsiksiä on ollut ja mennyt. Niitten kanssa olen kovin epävarma: sain puoli vuotta sitten virtsislääkkeet vaikkei ollut edes tuntemuksia, ne tulivat vain varmuuden vuoksi kun olin kuumeessa ilman muita oireita. En syönyt lääkkeitä, mutta ajoittain se epäilyttää: tuntuu outoa hajua pissiessä.

Mutta ainakin juuri otetut munuaiskokeet yms. ovat ok, joten ei kai siitä sen kummempaa. Jonkun mukaan D altistaa virtsiksille (kuten kaikelle), mutta toisaalta voi olla myös altistamatta. Mulla on ollut tapana sellainenkin, että jos lemmiskelyn jälkeen tuntuu arkuutta paikoissa, laitan Bepanthen R- voidetta koko alueelle illalla. Eikä aamulla tunnu mitään. Siis kyse on ollut vain limakalvoärsytyksestä.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 30, 2013, 17:46:45 ip »

Bebe, mulla myös ajoittain käytössä Bepanthen.  ;)

Virtsatietulehdus voi olla oireetonkin. Jos virtsassa on bakteereita, mutta ne eivät aiheuta oireita, vaivan voi jättää hoitamattakin. Tarkkana tietysti pitää olla ja mennä heti lääkäriin mikäli kiusallisia oireita alkaa tulla. Ja esim. mullahan ei edes oireetonta virtsiittiä katsella, koska käytän biologista reumalääkettä joka alentaa vastustuskykyä.

Ja kyllä täytyy iloiten myöntää, että elämään on tullut mukavasti uutta kipinää nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa!  ;) Siihen omaan mieheen kun on niin ihanaa rakastua uudestaan!  :)
Kirjattu

Sankilpe

• Matkailija
« Vastaus #10 : Toukokuu 02, 2013, 17:54:08 ip »

Mulla on mielessä ollut tähän seksiasiaan liittyvä kysymys, joten änkeän sen tähän ketjuun kun en uuttakaan kehtaa alottaa "tilan viemiseksi". Miten pumpun käyttö rakastelutilanteessa käytännössä onnistuu, pitääkö irrottaa kokonaan? Tuntuis ettei kauhean rennosti pystyisi olemaan letkun kanssa, irtoamisvaara ja siihen sotkeentuminen (?).
Kaikkea sitä ihminen miettiikin, kun hoidosta on kyse :D.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2013, 18:12:36 ip »

Mulla on mielessä ollut tähän seksiasiaan liittyvä kysymys, joten änkeän sen tähän ketjuun kun en uuttakaan kehtaa alottaa "tilan viemiseksi". Miten pumpun käyttö rakastelutilanteessa käytännössä onnistuu, pitääkö irrottaa kokonaan? Tuntuis ettei kauhean rennosti pystyisi olemaan letkun kanssa, irtoamisvaara ja siihen sotkeentuminen (?).

Riippuu seksin "aktiivisuudesta". Pumpun voi huoleti irrottaa noin tunniksi, mutta palstalla on kerrottu, että kaikki eivät sitäkään tee.
Fyysisesti aktiivinen rakastelu kompensoi hyvin pumpun irtiolon, aivan kuten liikunta muutenkin.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2013, 21:59:19 ip »

Mulla on kyllä koko ajan pumppu kiinni kun eihän sitä koskaan tiedä kuinka pitkään "jumpataan".  ;)

Pumppu ei ole touhuja häirinnyt, sitä vaan siirretään sivummalle ja mieskin on hyvin huomaavainen ja huolehtivainen katetrin ym. suhteen.

Hypoon asti en ole koskaan tässä hommassa onneksi joutunut enkä toivottavasti joudukaan. Mieluummin nappaan lasillisen mehua tms. tarvittaessa ennen tai jälkeen...
Kirjattu

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Toukokuu 03, 2013, 10:40:35 ap »

Mä heitän pumpun yleensä sivuun siinä vaiheessa kun muutenkin vaatteita vähennetään. Joskus harvoin käy niin, että ei 'kerkee' ottaa pumppua irti :)
Seksi on kuitenkin elämää ja elämää tulee elää pumpusta tai hoidosta huolimatta. Mä yritän pitää mielessä itselläni ainakin sen, että hoidetaan elämän takia, eikä eletä hoidon takia :)
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Sankilpe

• Matkailija
« Vastaus #14 : Toukokuu 03, 2013, 18:39:57 ip »

Tattista hogan :). Ihailen tollasta elämänasennetta, antaa pirskettä pessimistillekin!
Kirjattu

Linkkejä