Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418367 viestiä  •  20017 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sukupuoliasiat eivät sovi keskustelun aiheeksi.  (Luettu 23431 kertaa)

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
Sukupuoliasiat eivät sovi keskustelun aiheeksi.
« : Maaliskuu 22, 2013, 13:50:42 ip »

Olen sitä mieltä, ettei tällaisella julkisella ja arvostetun Diabeteliiton keskustelupalstalla tule käsitellä henkilökohtaisuuksiin meneviä sukupuoliasioita. Esim. Tällä hetkellä keskustelussa yleisessä keskustelussa: "Jos ei enää jäykisty."  Miten se liittyy diabetekseen?

Minusta tällainen aihe menee jo intimejä asioita käsittelevälle alueelle. Varsinkin, kun pääosa keskustelijoista näyttäisi olevan naishenkilöitä. Ihmettelen miksi keskustelun valvoja hyväksyy tällaisen aiheen jatkuvan pyörittämisen.
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
Vs: Sukupuoliasiat eivät sovi keskustelun aiheeksi.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2013, 13:52:58 ip »

Kyllähän tuo diabetekseen voi liittyä. Mutta jos jotain (nais)henkilöä häiritsee, luulisi hänen sanoneen sen.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2013, 13:56:57 ip »

Vaikka oonkin nainen, oon ollut käsityksessä että erektiohäiriöt voivat valitettavasti tulla osaksi miesdiabeetikon arkea. Eikö se silloin ole ihan käypä aihe diabetes-palstalle? Kenenkään ei toki tarvitse ottaa osaa keskusteluun, ellei halua...en vain ymmärrä, että miten jokin aihe voi loukata, jos koko keskusteluun ei edes osallistu...eihän siinä ole silloin mitään henkilökohtaistakaan. :o
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 22, 2013, 15:07:30 ip »

Vaikka oonkin nainen, oon ollut käsityksessä että erektiohäiriöt voivat valitettavasti tulla osaksi miesdiabeetikon arkea. Eikö se silloin ole ihan käypä aihe diabetes-palstalle? Kenenkään ei toki tarvitse ottaa osaa keskusteluun, ellei halua...en vain ymmärrä, että miten jokin aihe voi loukata, jos koko keskusteluun ei edes osallistu...eihän siinä ole silloin mitään henkilökohtaistakaan. :o

Voidaanko vastaava keskustelu avata naisten sukupuolielimen ongelmista (kuivat paikat) Sopiiko miesten lähteä arvioimaan tätä ongelmaa? Naisethan ovat nyt miehisen erektiohäiriön kimpussa asiantuntijoina.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2013, 15:21:43 ip »

Voidaanko vastaava keskustelu avata naisten sukupuolielimen ongelmista (kuivat paikat) Sopiiko miesten lähteä arvioimaan tätä ongelmaa? Naisethan ovat nyt miehisen erektiohäiriön kimpussa asiantuntijoina.
Ainakin minun puolestani kaikin mokomin! Anna palaa! ;D ;D ;D
Kyllähän kyseinen naisten ongelma koskee miehiäkin, siinä vain tuo "hoitokeino" on usein melkoisesti helpompi kuin tässä kyseisessä miesten ongelmassa...liukkaria, liukkaria vain ja johan taas luistaa. ;) Mutta toki siitä saa ketjun avata, jos näkee siihen tarvetta. 8) Eikä sukupuolellakaan ole merkitystä.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2013, 15:25:46 ip »

Voidaanko vastaava keskustelu avata naisten sukupuolielimen ongelmista (kuivat paikat)
Siitä vaan...

Sopiiko miesten lähteä arvioimaan tätä ongelmaa?
Riippuu miehestä.

Naisethan ovat nyt miehisen erektiohäiriön kimpussa asiantuntijoina.
Eiköhän näistä erektio- ja kuivuusasioista voi keskustella ihan vapaasti, kunhan ei nyt ihan hakoteille mennä (esim. sienikeskusteluun). Ainakin niin kauan sopii keskustella, kun on syytä epäillä näiden ilmiöiden liittyvän jollain tavalla diabetekseen, kuten ainakin erektiohäiriöiden on jo kauan tiedetty liittyvän.

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 22, 2013, 15:28:00 ip »

Sopii minulle.  ;)

Asiahan on erittäin tärkeä molemmille osapuolille ja jos hyviä vinkkejä tulee niin ne laitetaan kyllä korvan taakse. Asiaa on sivuttu täälläkin ja on keskusteltu myös mm. virtsatietulehduksesta ja hiivasienestä.

En ymmärrä, miksi KP:llä pitäisi puhua vain verensokereista tai ruokavaliosta. Me ihmisethän ollaan kuitenkin kokonaisuuksia vikoinemme kaikkinemme ja jos apua ongelmiin löytyy keskustelupalstalta niin antaa palaa.

Valitettavasti vain usein on niin, että naisten on helpompi näistä asioista keskustella. Miehiset mielipiteet ovat enemmän kuin tervetulleita ja minä henk.kohtaisesti arvostan miestä joka uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2013, 16:05:54 ip »

Valitettavaa, mutta totta on se, että diabeteksen jatkuessa pidempään erektiohäiriöt (sekä miehillä että naisilla) saattavat lisääntyä. Täällä on myös usein keskusteltu naisten sukupuolielämään liittyvistä asioista: alkaen diabeetikoilla yleisestä hiivaongelmasta insuliinipumpun häiritsevyyteen seksielämässä. En ole lainkaan kiinnittänyt huomiota siihen, että ovatko miehet ottaneet asiaan kantaa, kun se ei minua häiritse.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2013, 16:37:04 ip »

Tuntuu kovin rajoittuneelta määritellä jotkut asiat epäsopiviksi. Minusta kaikki, joka elämään kuuluu, kuuluu myös elämään diabeteksen kanssa ja on siten sopivaa tämän palstan materiaaliksi. "Sukupuoliasiat", kuivuudet, märkyydet, seisokit ja paukut, sekä nallit ovat mun mielestä elävää keskustelua oikeasta asiasta. Henkilökohtaisuuksiin ei tietty tule mennä ja minuakin varjeltakoon sellaisten kirjoittamiselta.

Ajattelisin, että tässäkin asiassa voi jättää jutut lukematta jos tuntuu liian ronskilta. Ei asiat ja ongelmat, ilot tai surut häviä mihinkään sillä, että niitä kieltäydytään tai kielletään ajattelemasta tai niistä puhumasta.

Muistuu mieleen hauska tarina puolitutun terapeutin asiakkaasta, joka oli geneerisen musteläiskäkuvan nähtyään sanonut "Tuollaisia asioita minä en ajattele koskaan!".
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 22, 2013, 17:21:31 ip »

Minäkin kuulisin erittäin mielelläni miesten mielipiteitä kuivuusongelmasta, liukuvoiteiden käytöstä, hiivatulehduksista jne. Me naisethan olemme näitä jo täällä aika paljon jutelleetkin  8) Että anna palaa vaan, millimooli, miltä se tuntuu, kun nainen on kuiva kuin sahara? Ja jos voitatti ei kelpaa liukuvoiteeksi, niin mikä sitten?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2013, 17:24:23 ip kirjoittanut d1-nainen »
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2013, 19:51:34 ip »

Sukupuoliasiat sopivat tälle keskustelupalstalle erinomaisesti, koska ongelmat ovat  diabeetikolla erilaisia ja vakavampia kuin terveellä.
Naisena sanon, että jo verensokerin lasku on otettava huomioon, ehkä miehellä on samoin.
En ymmärrä aloittajan näkökantaa.
Ei ole pakko lukea, jos pitää sopimattomana.
Otsikko useimmiten kertoo, mistä keskustellaan.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Maaliskuu 22, 2013, 19:56:05 ip »

Minäkin kuulisin erittäin mielelläni miesten mielipiteitä kuivuusongelmasta, liukuvoiteiden käytöstä, hiivatulehduksista jne. Me naisethan olemme näitä jo täällä aika paljon jutelleetkin  8) Että anna palaa vaan, millimooli, miltä se tuntuu, kun nainen on kuiva kuin sahara? Ja jos voitatti ei kelpaa liukuvoiteeksi, niin mikä sitten?

Yritin eillen avata keskustelua naisten alapään kosteusongelmista.  (Yleinen diabetes-keskustelu)
Valvoja poisti avaukseni ja siksi tämän ketjun avaus. Onko se edelleen niin, että "Mikä sopii jupiterille, ei sovi härälle." Eli miehet eivät saa keskustella naisten alapäänasioista, mutta naiset kyllä miesten erektioasioista. Selvyyden vuoksi: Ei minulla ole mitään naisten erektiokekustelua vastaan. Kunpahan kokeilin kepillä jäätä.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Maaliskuu 22, 2013, 20:06:46 ip »

Mulle ei ole selvinnyt oletko "millimooli" mies? Ilmeisesti olet.

Jos mies aloittaa keskustelun naisen alapään ongelmista, niin siinä on tietysti eroa siihen jos mies aloittaa keskustelun kyvyttömyydestään? En tiedä, ehkä tässä on se syy miksi aikaisempaa keskustelunaloitustasi ei hyväksytty.

Minua ao keskustelu ei olisi haitannut. Parempi se että puhutaan kuin hiljaa kärsitään.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Maaliskuu 22, 2013, 21:01:22 ip »

Ahaa, siis ylläpito on poistanut. Enpä tiedä miksi, mielestäni ihan asiallinen aihe ja varmasti kiinnostaa monia.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #14 : Maaliskuu 22, 2013, 23:07:28 ip »

Niin, poistettua aloitusta näkemättä on vaikea sanoa.

Onko niin että sitä jäykkyys-ketjua ei niinkään pidetä sopimattomana vaan naisten välillä hieman liiankin humoristiseksi mennyttä kommentointia siihen, miehille varmaan erittäin arkaan aiheeseen..? Naisen nauru nyt on pahinta mitä siihen vaivaan voi kohdata..

Ja musta liukkari ei auta välttämättä mitään, ainakaan siihen nautintoon tai laukeamiseen tai muuhun, mahdollistaa vain penetraation jos on ongelma muussakin kuin yleisessä diabeettisessa pintakuivuudessa, johon estrogeenivoide tai ehkäisyrengas auttaa. Eli tosiaan "erektiohäiriötä" voi olla naisillakin..
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä