Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ihan viimeisin verensokru tulos  (Luettu 484031 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Ihan viimeisin verensokru tulos
« Vastaus #1110 : Helmikuu 12, 2013, 09:49:23 ap »

Aamuarvo 13,4 >:(  No, arvasin kun yöllä nukutti niin surkeesti. Piti neljän aikaan kattoo jopa netistä tämän päivän salkkarit 8) että sai sitten taas unta palloon.....eiköhän se lounaalle ole taas hyvissä lukemissa.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #1111 : Helmikuu 12, 2013, 10:26:49 ap »

Pakelle ja muillekin voimia taistoon!  :)

Mulla oli nukkumaanmenoarvo 8,2, aamuyöllä 4.30 tasan 8 ja aamulla 5,2. Aamupalan ja tunnin metsäkävelyn jälkeen sokerit 5,1.

Kuulostaa aika optimaaliselta mutta tää on kotiviikko ja meno on tasaista. Koulu/työ ym. sotkee pakan ihan täysin.

Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #1112 : Helmikuu 12, 2013, 10:34:15 ap »

Kuulostaa aika optimaaliselta mutta tää on kotiviikko ja meno on tasaista.
Iloitkaamme siitäkin  ;)

Omat arvot:
Eilen illalla: 9,2 mmol/l
Aamuarvo: 4,6 mmol/l

...ja täällähän sitä "sorvin ääressä"...

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #1113 : Helmikuu 12, 2013, 10:36:01 ap »

Oli 16,8

Mikähän meni metsään?
Oliskon taikaruis voileipä savulohi päällisillä ja pari salmiakki karamellia puolenyön aikaan tai piilohypo?

Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

aazie

• Aktiivinen
« Vastaus #1114 : Helmikuu 12, 2013, 11:34:11 ap »

Aamulla herätessä 11.6. Johtui varmaan yösyönnistä, jota en yleensä harrasta. Nyt 7.3.
Kirjattu
Veni Vidi Vici

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #1115 : Helmikuu 12, 2013, 12:51:46 ip »

Aamun ensimmäinen mittaus. 6,2
Olen itkeä pillittänyt kaksi tuntia, joten odotin paljon korkeampaa...
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Pipsa

• Aloittelija
« Vastaus #1116 : Helmikuu 12, 2013, 13:23:48 ip »

5,8 8) And I'm feeling great!
Kirjattu
Don't let your mind bully your body.

Hula1

• Veteraani
« Vastaus #1117 : Helmikuu 12, 2013, 14:17:36 ip »

Dadda, noinhan se pitäisi ajatella. Turha kai tästä on mitään paineita ottaa. Se vain aiheuttaa paineita, että jotkut löytävät oikean basaalin tyyliin viikoissa-kuukaudessa... Minulla säätämistä takana jo yli kolme kuukautta. Aika hävettävä ja pelottavakin ajatus, mutta alan olla jo hieman kateellinen / katkera näille, joilla basaali löytyy helposti  :-[ :-[ :-\ :-\

Pake, itse löysin mielestäni basaalit kohtuullisen helposti ehkä n. viikon säädöllä, mutta en olekaan pyrkinyt tuollaiseen tarkkuuteen kuin sinä! Mulle riittää, että suunnilleen tiedän, missä mennään ja sitten lennossa säädän jos säätämistä on (ja sitähän lähes aina on). Eli moni olisi aivan supertyytyväinen tuollaiseen basaalin toimivuuteen, joka sulla jo on. Toki jos säädät mielelläsi, niin anna palaa! Muutkin hyötyvät ja saavat uusia ajatuksia, kun joku jaksaa tehdä perusteellista työtä. Tsemppiä edelleen! :)

Ai niin, mun viimeisin arvo taisi olla lounaan jälkeen 8,2.
Kirjattu
Paradigm 515 ja Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #1118 : Helmikuu 12, 2013, 14:55:19 ip »

Kävelylenkiltä tullessa 8,0.

Äskoo, tuo on niin totta että pitäisi oppia katsomaan yksittäisen arvon sijaan sitä, kuinka suuri OSA tuloksista on tavoitteissa. Mun combon annosoppaassa on tällainen tilastotoiminto, ja varsinkin väripiirakasta näkee miten suuri osa kuitenkin on tavoitteiden sisällä. Ja kun elämäsitä vaatii, niinkuin nyt pienen lapsen kanssa, muutetaan annosoppaan asetuksista tavoitteita väljemmiksi, jataas näyttää piirakka ihan kivalta :) siitä näkee tilanteen viimeisen viikon ajalta, 2 viikon, kuukauden, 2 kuukauden ja 3 kuukauden, niin näkee onko menossa parempaan vai huonompaan suuntaan.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #1119 : Helmikuu 12, 2013, 15:33:21 ip »

Miten iso osa mittarin tai muun vehkeen tuloksista teillä sitten yleensä on tavoitteen sisällä? Ja vertailun ymmärrettävyydeksi tietysti olisi kiva tietää, mikä tavoiteväli teillä on. Entäpä mittarin keskiarvo? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Verensokerituloksiin palatakseni, nyt ihan jees tunnin välein tehdyt edelliset 6,8; 6,6 ja 7,4. Sitä ennen taas mennyt ihan päin seiniä jo monta päivää, parinkympin arvoja joka toinen vaikka normaalisti niitä ei näe koskaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2013, 15:35:09 ip kirjoittanut vokaali »
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #1120 : Helmikuu 12, 2013, 15:54:44 ip »

7,6. Sitä ennen hypo mutta ei muuta kuin taas hieman lisää basaalin pienennöstä :) D1-nainen, oliko sulla 0,2 ky / h? Mulla on ja todennäköisesti pienenee 0,15 ky ::)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #1121 : Helmikuu 12, 2013, 17:25:23 ip »

Miten iso osa mittarin tai muun vehkeen tuloksista teillä sitten yleensä on tavoitteen sisällä? Ja vertailun ymmärrettävyydeksi tietysti olisi kiva tietää, mikä tavoiteväli teillä on. Entäpä mittarin keskiarvo? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Mulla on tavoitearvoina 3,8-8,0 ja mittarin tuloksista vain 50%-65% tavoitteen sisällä, kun mittaan vain päivällä ja päivät ovat aikamoista siksakkia. Sensorin mukaan kuitenkin noin 80%, kun yöt pääsääntöisesti välillä 5-7.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #1122 : Helmikuu 12, 2013, 17:32:16 ip »

Tämän innoittamana purin pitkästä aikaa mittarini tiedot. Tavoitevälinä mulla on 4,0-10.0 mmol/l. Nyt raskaana ollessani todellinen tavoitevälini on vähän tiukempi (päänsisäisenä ylärajana mulla on 9,0 tai jopa 8,0 ;)), mutta en halua muuttaa sitä mittarin tietoihin. Niitä korkeampiakin kuitenkin tulee ja jokainen mittarin varoituspiippaus harmittaa (mittarini huomauttaa, kun tulos on tavoitteen ulkopuolella). Eli vähän itsensä huijaamistakin kenties, mutta ei haittaa. ;D

1 vko (keskiarvo 6,8) --> tavoitteessa 77 %, yli tavoitteen 9 %, alle tavoitteen 14 %
2 vko (ka. 7,2) --> tavoitteessa 77 %, yli 13 %, alle 10 %
1 kk (ka. 7,2) --> tavoitteessa 80 %, yli 12 %, alle 8 %
2 kk (ka. 7,5) --> tavoitteessa 77 %, yli 16 %, alle 7 %
3 kk (ka. 7,6) --> tavoitteessa 76 %, yli 16 %, alle 8 %

Tuloksia hieman vääristää se, että lähes aina tarkistusmittaan yli tavoitteen menevät arvot, ainakin reilusti ylimenevät. Ilman tarkistusmittauksia ylimenevien prosentuaalinen osuus olisi vähän pienempi.

Viimeisin sokerini oli 8,2. Tämä oli ennen ruokailua mitattu arvo, joten en ollut siihen tyytyväinen. Korjausta siis kehiin. Aamulla oli 3,1 >:( ja ennen lounasta 5,9. :) Lounaan jälkeen en mitannutkaan ja se näköjään sitten kostautuikin pikkuisen turhan korkeana arvona ennen seuraavaa syömistä.

Se vain aiheuttaa paineita, että jotkut löytävät oikean basaalin tyyliin viikoissa-kuukaudessa... Minulla säätämistä takana jo yli kolme kuukautta. Aika hävettävä ja pelottavakin ajatus, mutta alan olla jo hieman kateellinen / katkera näille, joilla basaali löytyy helposti  :-[ :-[ :-\ :-\
Toivottavasti edes vähän lohduttaa tieto, että mulla basaalin etsimiseen meni noin vuosi. Tosin en ole koskaan tehnyt yhtä tarkkaa hienosäätöä ja etsintää kuin mitä sinä teet. tai oikeastaan tuo vuosi ei edes riitä, sillä se säätö jatkuu nyt viidettä vuotta. ;) Tietty tää raskausaika on aivan oma lukunsa näiden säätöjen kanssa, mutta tarkoitan, että ei mun basaali pysynyt vakiona ennen raskauttakaan. Omalla kohdallani pidänkin aivan utopistisena ajatuksena, että voisin löytää kaikkina päivinä toimivan basaalin. Mittarin mukaan minä elän ja pumpulla hoidan. Joskus valinnat osuvat nappiin ja joskus taas eivät, tarvittaessa sitten korjataan. Basaaliin en kylläkään kovin herkästi koske. Vasta sitten kosken, jos samat ongelmakohdat toistuvat USEIN. Tuntuu, että jos jatkuvasti tekisin lyhyen aikavälin muutoksia basaaliin, katoaisi tietty hallittavuus perustasosta kokonaan. Mutta tsemppiä pake, varo ettet kuitenkaan (hoito)väsytä itseäsi liikaa! :)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Sahara

• Matkailija
« Vastaus #1123 : Helmikuu 12, 2013, 17:38:06 ip »

4,3 mmol/l. Vähän turhan matala minun makuuni. Tuo vaati jo ylimääräistä tankkausta, kun ruokakin viivästyi.
Kirjattu
D1 vuodesta 1995, Lantus & Humalog
Kilpparin vajaatoiminta 1/2014, Thyroxin

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #1124 : Helmikuu 12, 2013, 17:49:26 ip »

Joo, niihin tuloksiin suhtautuu erilailla, kun tietää että onko vielä laskemassa, kuinka pian on ruoka jne.

Pake, insuliinintarve voi myös muuttua ihan vain pumppuun siirtymisen takia. Pelkästään ei siis tule erilailla esiin kehon tarpeet, vaan ihan se tarve voi muuttua pitkäänkin, usein vähentyä.

Mulla viimeiset 7 päivää 64% tavoitteessa, yli 24%, hypo 11%. Melkoista vuoristorataa siis. Ja tavoite mulla näin vauvan kanssa ollessa on 4-10,5. Keskiarvo on 9,7, ennen ruokaa 8,7, jälkeen 10,6. Keskihajonta onkin sitten ihan tajuton, neljän pintaan...

Raskausaikana pääsin välillä siihen että reilusti yli 90% oli tavoitteessa, välillä ilman hypojakin, vaikka tavoitteiden yläraja oli ysissä. Ja keskihajonta oli lähempänä YHTÄ. Silloin söinkin töissä eli säännöllisesti ja monipuolisesti vähillä hiilareilla, nyt vauvan kanssa ei meinaa löytyä virtaa varsinkaan lounaalla tehdä vähähiilarista ja kasvispitoista, ja se näkyy. Nykyinen basaali on kans hakusessa kun painan vähemmän kuin ennen raskautta, ja päivät on vähän epäsäännöllisempiä. Liikunta tullut mukaan ja sekoittaa, samoin alkanut hormonaalinen ehkäisy. Kyllä tämä tästä, keinothan tiedän kun saan tartuttua niihin...ja annosoppaan asetukset tarkistettua.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50