Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6763 jäsentä  •  415230 viestiä  •  19782 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi diabeetikko37, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kaikki ketuttaa....  (Luettu 30452 kertaa)

Faija1

• Aloittelija
Vs: Kaikki ketuttaa....
« Vastaus #180 : Toukokuu 14, 2018, 23:31:30 ip »

Täällä ei ole edelleenkään ketuttanut mikään 9 vuoteen.

Tulos, prinsessan sokeritasapaino ollut erittäin tasaisessa putkessa myös tämän 9 vuotta. Ja parasta on että hän hoitaa sitä itse pieteetillä nyt.

Meemi on toiminnassa ja voi hyvin, hänessäkin 8)
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #181 : Toukokuu 15, 2018, 09:43:29 ap »

^ Ettet vaan ole joku posiitiivis trolli faija ! ;)
Kirjattu

Faija1

• Aloittelija
« Vastaus #182 : Toukokuu 17, 2018, 21:44:33 ip »

Rasvis, sinunkin tämänpäivän ajatuksesi ovat sinun ja läheistesi huomispäivän todellisuutta.

Niinkuin minunkin on ollut ja tulee olemaan :)
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #183 : Toukokuu 18, 2018, 18:43:20 ip »

Faija1 viesteistä jotakin mieleeni tulevaa.

Eihän toisen ihmisen nimissä voi puhua toisen asiaa. Vain diabeetikko itse on oikea henkilö kertomaan omasta voinnistaan.

45 vuotta olen ollut faija itsekin, viidelle henkilölle ja nyt jo isofaija 9 henkilölle.

Kysytään siis heiltä voinnit, joista nyt puhutaan, ja kuunnellaan myös,  tekemättä omia tulkintoja.

Diabeetikkona tulee pian täyteen 61 vuotta, yhtä ja toista elämänkokemusta on siis kertynyt  elämänvarrella.  ???

Totta puhuen mulle aika huonosti avautui koko teksti, (2 kpl tekstejä), koska käytetyt sanat ovat minulle vieraita.

Positiivinen asenne on tietenkin hyvä, mikäli se on tuon henkilön asenne, josta puhumme.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

KuikkaKoponen

• Aloittelija
« Vastaus #184 : Toukokuu 21, 2018, 21:00:14 ip »

Semmonen ketuttaa, kun tuo elämänkumppani sairastaa selkäänsä ja sokerit pilvissä kipujen takia. Ykköstyyppi on ja pistelee lisäinsuliieja eikä saa sokereita tarpeeksi alas. Itsellä ei akuutteja ongelmia muita kuin murhe toisen huonosta olosta.
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #185 : Toukokuu 22, 2018, 14:22:36 ip »

Otan osaa Kuikka Koponen. Meillä minä olen diabeetikko, ja vaimoni ns. terve. Pian 46 vuotta oltu aviossa. Minä pian 61 vuotta diabeetikkona. Lapset joita on viisi, yhtä lukuun ottamatta ovat viidennellä vuosikymmenellä jo hekin.

Vaikka et neuvoa kysynytkään, niin tuota d tautia kannattaa koittaa viilata vähän parempaan kuosiin. Mikäli hän käyttää sisäisesti kortisonia kipujensa hoitoon, niin en ihmettele, vaikka sokerit onkin sekaisin. Kannattaa nyt kuitenkin vaatia parhaat insuliinit käyttöön.

Tällaisia terveisiä.  :)
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

KatiK

• Jäsen
« Vastaus #186 : Toukokuu 31, 2018, 14:58:21 ip »

Minäkin tähän laitan osani. On nimittäin juhlavuosi, 40 vuotta tarpomista tiapeettes suolla.

Rakentavaa kritiikkiäni seuraaviin aiheisiin liittyen

- pelottavat lisäsairaudet (mm. silmissä kammottavia)

- ruokavalio (muuttuu pilkuntarkasti seurattavaksi ja repsahdusten frekvenssi käytännössä 0 jos haluaa voida jotensakin hyvin)

- liikunnalliset lisäkrempat (nivelet särkee ja temppuilee, lavat menneet kiinni jäätyneiden vuoksi, rajoittaa liikuntaa) 

- laitteistot (pumppu on ehkä hieno juu, mutta letku ja katetri tukkeutuvat usein vaikka ihan vaan uimahallireissulla puhumattakaan kudosten imeytymisongelmista, sensoroiva olisi asiallinen ratkaisu vaan kansalaispalkallisella ei siihen ole varaa)

- hoitovälinejakelun joustamattomuus (kts.ed. Se että annetut laitteet rikkoutuvat eikä tarvitut määrät pidä yhtä lähetteeseen kirjoitettujen määrien kanssa, saa mut näkemään PUNAISTA. Asiaa sanotaan joustamattomuudeksi näin kansankielellä)

- diabeetikon sosiaaliturvan puute (riittääkö toimeentulotuki yhdistelmään asuminen-terveellinen ruokavalio-lääkehoito (myös lisäsairauksien)-plus muut normaalit asiat. Perusosa kuussa on 492 euroa täällä Espoossa) Jos halukkaita on, tarvitsen suorastaan ketjua tällaisesta. Yv ?

- ja tästä päästään pääasiaan, missä ne muut on ? Täällä kuulemma vain promilleja.

KatiK

Kirjattu
Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä 2015
Jäätynyt olkapää vasemmalla ja oikealla puolella samanaikaisesti 2014
Insuliinipumppu 2013
Kilpirauhasen vajaatoiminta 2011
Hypoglykeeminen aivovamma 1991
Diabetes (tyyppi 1) 1978

"Asenne ratkaisee ja se et jaksaa vetää, auttaa "

karhu

• Jäsen
« Vastaus #187 : Kesäkuu 01, 2018, 12:36:00 ip »

Luin tässä ajankuluksi koko ketjun ja päättelin, että Faija1 on pitkälti provoukko. Ainahan niitä jostain sikiää.
Pilaavat monen asialliset jutut. Kaipa siitä sitten jonkun tyydytyksen saavat.
Toisaalta hyvä provo voi olla jopa keskustelun piristys. Harva sen taas osaa.

Sivut ovat tosiaan hiljentyneet. Onko kaikki jo sanottu?
Uusista laitteista sentään vielä jotain kirjoitetaan. Hyvä niin. Niihin taas esim. minä en pysty mitään sanomaan kun kokemusta niistä ei ole.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2018, 12:55:19 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #188 : Kesäkuu 01, 2018, 15:35:05 ip »

Uusista laitteista  ..., sinäpä sen sanoit. Jotenkin tämä diabeteshoitoon liittyvä "välinetalous" pitäisi saada yhden toimijan johdettavaksi. Nyt kun nämä ovat kuntakohtaisia, (ehkä jatkossa maakuntakohtaisia), niissä on rajusti vaihtelua.
Esimerkkinä eräs Lempäälainen rouva, joka ei saanut Libreä millään. HUonot kämpyrät sormet hänellä. Tampereen kautta piti kulkea, ennen kun sai.

Hinnoista en tiedä, mutta sen tiedän että tikutkin maksavat, ja niiden mittalaitteet.

Mitä nämä poliitikkojen tarinat "suuremmista artioista" mahtavat merkitä meille diabeetikoille?  Toivottavasti yhteiskuntamme päättävissä elimissä ymmärretään, millainen säästö saadaan mahdollisimman hyvällä diabeteksen hoidolla.  Hyvä hoito vaatii hyvät lääkkeet ja hyvät välineet kontrolloimiseen.

Ainakin kakkostyypisiä kyykytettiin taloudellisesti, vähentämällä lääkekulukorvauksia.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Linkkejä

Ehdota vuoden 2018 diabetestekoa!

Julkaistu 08.08.2018 | 14:56