Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411765 viestiä  •  19541 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kylmälaukkua insuliinille ja Byetalle?  (Luettu 563 kertaa)

mikaellinna

• Vieras
Kylmälaukkua insuliinille ja Byetalle?
« : Toukokuu 17, 2017, 20:00:53 ip »

Hei,

Minulle aloitettiin hiljattain Byetta- lääkitys Novorapidin ja Lantuksen rinnalle. Byettan ohjeessa luki, että se pitäisi säilyttää jääkaapissa ja sitten käytössä alle 25 asteessa. Lantuksen kanssa olen käyttänyt Frion pussukkaa, mutta olen lähdössä kesä-heinäkuussa käymään Turkissa 2 vkon ajan ja siellä on aika kuuma jo tuolloin. Olen yrittänyt keksiä hyviä ratkaisuja säilytykseen ja lueskelin läpi noita vanhoja aloituksia aiheesta, aivan tuoretta ketjua en löytänyt.

Kysäisisin teiltä hyviä vinkkejä säilytykseen matkoilla? Diabeteskaupan verkkosivuilla törmäsin tällaiseen (http://www.diabeteskauppa.fi/diabetestuotteet/kylmalaukut-ja-sailytyskotelot/likelle-travelpack-p-1046.html), mutta en löytänyt siitä googlella oikein käyttäjäkokemuksia? Friolta ei taida löytyä muita kuin noita pussukoita eikä taida pitää tarpeeksi kylmässä? Tuo mittariominaisuus kyllä kiinnostaisi, uskaltaisiko lääkkeet jättää silloin jääkaappiin? (edellisellä reissulla Turkissa oli pitkä sähkökatkos ja tuntui, että insuliini ei ollut aivan priimaa - oiskohan mennyt hiukan pilalle  :-[)

Kiitos vastauksista,
T. Mikael
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Kylmälaukkua insuliinille ja Byetalle?
« Vastaus #1 : Toukokuu 17, 2017, 21:47:00 ip »

Mulla on riittänyt insuliinien kanssa hyvinkin trooppusissa olosuhteissa tuo Frion pussukka, mutta jos Byetta vaatii vielä viileämpää, niin kannattaa varmaan investoida tuohon Likelleen. Pisteet hienosta muotoilusta, materiaaleista ja älykkäästä teknologiasta. Hyvä, että löytyy vihdoin muutakin kun karseita styrox-boxeja! :)
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2017, 11:08:00 ap »

Mä en käytä alle kuukauden reissuilla mitään, vaikka on ollut +40 ja autossa varmaan kuumempaakin. Hyvin toimii, kun helle kuitenkin laskee verensokereita. Suurempi ongelma on aina jäätyminen, kuumissa maissa usein jääkaapit sellaisia, että niissä jäätyy, kun tohottavat täysillä ja silloin insuliini ei toimi ollenkaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

mikaellinna

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 25, 2017, 15:34:25 ip »

Kiitos nopeista vastauksista. Apteekissa juttelin farmaseutin kanssa ja hän varoitteli juurikin tuosta kuumuudesta. Mutta hyvä tietää tuo jäätymisriski. Viikon pohdinnan jälkeen päädyin tilaamaan ja kokeilemaan tuota likelleä.
Kirjattu

Linkkejä