Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411765 viestiä  •  19541 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Aiheaihio:diabeetikoiden työttömyys  (Luettu 4842 kertaa)

KatiK

• Jäsen
Aiheaihio:diabeetikoiden työttömyys
« : Joulukuu 24, 2016, 18:30:48 ip »

Toivoisin juttua. Haastava hoito, ruokavalio, infektiot hoidettava pikaisesti pois. Versus peruspäiväraha. Ja työpaikan hakemisesta, ainakaa Akavan mukaan työhaastattelussa ei tarvitse mainita. No minä mainitsen, onko este ? Työnantajan näkökulmasta ?
Kirjattu
Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä 2015
Jäätynyt olkapää vasemmalla ja oikealla puolella samanaikaisesti 2014
Insuliinipumppu 2013
Kilpirauhasen vajaatoiminta 2011
Hypoglykeeminen aivovamma 1991
Diabetes (tyyppi 1) 1978

"Asenne ratkaisee ja se et jaksaa vetää, auttaa "

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
Vs: Aiheaihio:diabeetikoiden työttömyys
« Vastaus #1 : Tammikuu 02, 2017, 12:32:35 ip »

Tässäpä hyvä aihe Diabetes-lehdelle, laitan vinkkiä eteenpäin.

Diabetes + työ, mm. työnhausta nettisivuillamme:
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/tyyppi_1/arjessa_ja_vapaalla/diabetes_ja_tyoelama

Lainaus sivulta:

"Työhaastattelu

Työhaastattelussa voit itse päättää, kerrotko haastattelijalle diabeteksestasi. Lainsäädännön mukaan sinun ei tarvitse kertoa diabeteksesta tai muista terveyteesi liittyvistä asioista työhaastattelussa, eikä haastattelija saa niistä kysyä. Jos itse haluat, voit toki kertoa sairaudestasi. Kerrotko vai etkö - päätös on sinun.

Jos salaat diabeteksen ja työtehtävässä ei diabeetikko saa toimia,, työnantajalla on mahdollisuus purkaa tehty työsopimus."

Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Helmikuu 09, 2017, 19:40:15 ip »

Muuta en tiedä, mutta työnantajat ovat kokeneet sairauteni vaikeaksi lääkärikäyntien vuoksi. Kun niitä on "niin usein", eli kerran puolessa vuodessa... Ja sen, että tavallinen pikkuflunssa voi oikeasti vetää petipotilaaksi diabeetikon, vaikka toimiston Pirkko kykeni tulemaan töihin sairaana.

Mun takia sai ison, koko Suomen kattavan firman tämän alueosaston diabeetikot kenkää  :-\
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #3 : Helmikuu 10, 2017, 21:21:59 ip »

koko Suomen kattavan firman tämän alueosaston diabeetikot kenkää  :-\

:( :(
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2017, 17:29:58 ip »

No mutta hyvänen aika. Turha nyt tietenkään ottaa kanta siihen, miten alttiita deet ovat sairastumaan (koska jotkut eivät sairastu koskaan, jotkut taas toisinaan - kuten muussakin väestössä on asian laita) mutta siis että kaikki deet saivat kenkää? Koska joutuvat toisinaan  käymään lääkärissä?

Kai nyt sentään luottamusmiehiä vielä on? Kai sentään pieni ripe ihmisen puolustamista vielä on? Vai eikö kukaan enää edes tule ajatelleeksi, että nykymaailmassakin ihminen vielä voi vaatia oikeuksiaan?

Pelottaa, että rupeamme ajattelemaan uhrin tavoin : emme edes rohkene seistä suorina, koska voi olla joku joka osoittaa että tulemme työnantajalle/yhteiskunnalle kalliksi ja meidän on parasta vain painaa päämme. Hui.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Insuman Basal  13  kY + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Helmikuu 28, 2017, 20:08:49 ip »

Siis eihän sitä kukaan pelännytkään, että Deenä olisin alttiimpi sairastumaan, vaan pomo ei kyennyt käsittämään miten mä päädyin sairaalaan flunssasta alkaneesta sairauskierteestä. Kun se Pirkkokin kävi töissä vaikka oli kipee, niin miks mä sit sairastuin niin kovasti  :D
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Linkkejä