Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411752 viestiä  •  19540 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rakentaminen ja sisustaminen  (Luettu 106135 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Rakentaminen ja sisustaminen
« Vastaus #30 : Huhtikuu 18, 2012, 10:02:32 ap »

Sormenjäljet rosterissa! Argh!  ;D Koko ajan saa olla pyyhkimässä ja sitten jää rätistä jäljet. Mikrokuituliinallako ne pitäis hinkata aina kun ohi kävelee... Oon samaa mieltä siitäkin että se on liian kalsea ja teollisuusmainen valinta omaan keittiööni.

Meillä on keraaminen liesi tällä hetkellä ja sellaistakaan ei kyllä tule uuteen kotiin! Haluan ihan tavallisen vanhanaikaisen lieden, missä on valkoinen pohja ja kohollaan olevat mustat metallilevyt. Keraamiseen lieteen jää jäljet kaikesta mikä siihen on joskus palanut kiinni. Meillä ainakin tuo on ihan hirveän näköinen! Lisäksi se on ärsyttävä pyyhkiä, kun sen reunoissa on sellaiset reunat, mihin kaikki murut jää kiinni. Niitä sitten rapsutella... :-X
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Kirppuli

• Jäsen
« Vastaus #31 : Huhtikuu 18, 2012, 10:41:24 ap »

Meillä keittiössä on sellaset vaalean ruskeat yläkaapit ja viininpunaset alakaapit. Välitilat on luonnon kiveä, ja muuten seinät sitte sellasta vaalean ruskeaa paneelia.
Kylppärissä on tumman ruskea lattia "pikkulaatoista", ja sit ne isot valkoset laatat seinillä, paitsi yks seinä on semmonen "bambu"seinä, ja sit on myös semmonen bambu katto. Sauna kun samaan syssyyn laitetaan niin siellä kiuas seinä on mustaa kiveä. (en siis muista mikä toi mun bambuseinä on oikealta nimeltään)

Remppahan meillä ei ees oo vielä valmis, vessaan saatiin vasta hetki sitte taso, josta vielä liukuovet puuttuu. Meillä on juurikin tulossa semmonen "koko"seinän peili ym. härpäkettä. Kaikki puutyöt meillä tulee mittatilauksena miehen veljeltä.

Minä kyllä tykkään tummasta lattiasta, ja ei oikeen tullut meillä edes vaaleaa mieleen laittaa. tosin parketti kyllä laitetaan jo pian vaihtoon, kun jää kivat elämisen jäljet nuista koirista. Eteisessä ja keittiössähän meillä on semmonen tumma kivilaatoitus. Ainiin ja meillä tosiaan on myös tummat ovet :) Ainoastaan eteisen väliovi on valkoinen.

Minä en oo meillä vaikuttanu mihinkään toimenpiteisiin tässä huushollissa. Mies on kaiken päättäny. Meillä remontoitiin (ja edelleen jatketaan joitakin paikkoja) koko kämppä lattiasta kattoon, pohjapiirrustuksiin tehtiin muutoksia.. purettiin seinää ja tehtiin uutta, vaihettiin ovien paikkoja ym.

Toinen makkari me laitetaan nyt kokonaan uusiksi ku tuo vaavi tulollansa, pitäs maalata/tapetoida/yms uudestaan kaikki pinnat.

Huohkis, kun jaksais vaan alottaa operoinnin..
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 18, 2012, 15:57:27 ip »

Vai, että passé.  Vaihtaako ihmiset ne pois sen takia? Eivät taida vaihtaa, ainakaan jos käy katsomassa myytäviä asuntoja netistä, niin siellä niitä rostereita vilisee.  Tuskin kuitenkaan vaihtavat koko asuntoa päästääkseen eroon rostereistaan  ;)   Minäkin tykkään enemmän lämpimistä väreistä, valkoinenkin menettelee.

Minusta äskoon keittiö ei sillä tavalla ole viimeiseen asti mustavalkoinen.  Minulla esim. on kaverilla koko talo mustavalkoinen, ihan viimeistä pöytää ja tuolia myöten.  Minua se ahdistaa.

Ilmaukseni oli hieman epätarkka: p.o. passé uushankintana!  ;)

Minä tykkään sisustuksessa uuden ja vanhan sekoituksista. Olisi kaameata asua "huonekalukaupassa". Oma ja suvun historia saa näkyä omassa kodissani. Meillä on mm. olohuoneessa ihan moderni matala sohvapöytä, mutta vieressä miehen kotitalon aitasta löytynyt yli sata vuotta vanha tynnörin mitta lukuisine kruunuleimoineen. Lasikansi päällä ja tuloksena mukava apupöytä.

Vanhan tavaran kaupat, huutokaupat ja kirpparit ovat hankintapaikkoja siinä, kuin tehtaanmyymälätkin. Juuri mistään ei ole maksettu oikeita hintoja. Keittiössäkin esim. on ruokapöydäntuolit, jotka miehen suku hankki 1940-luvulla, kun tulivat evakkoina Karjalasta. Ruokapöydän päällä on Alvar Aallon lamppu, joka löytyi sähköttömänä ja hieman kolhuisena kirpparilta romulaatikosta 30 markalla. Mies sähköisti sen, minä siistin sen ja olen huomannut, että huutokaupoissa niistä pyydetään satoja euroja!
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

ergava

• Veteraani
« Vastaus #33 : Huhtikuu 18, 2012, 17:35:03 ip »

Olen harhaillut uusissa ja uusituissa keittiöissä työni puolesta. Uusissa on useimmiten rosterihuuva joskus saarekkeessakin, induktioliesi ja erillinen uuni, graniittitasoja ja lasia tai rosteria pesualtaan takana .  Kahdessa pesuhuone - suikukoppero huoneissa haluttiin kristallikruunua kattoon. Infrapunasaunaa tai verkkoputkeen kivitettyjä kiukaita. Poreamme mielestäni harvemmin kuin ennen.

On tavallisempiakin, muutta eivät oikein enää jää mieleen.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 10yks, Metforem 750mg 1 aamulla 1 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #34 : Huhtikuu 18, 2012, 18:33:47 ip »

Sellainen vinkki, että jos oma maku muuttuu, niin kannattaa valita maalatut eikä kalvopintaiset ovet - voi maalauttaa uudestaan jos maku muuttuu. Kalvopintaista ei kunnosta millään kun kerran naarmuuntuu.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Huhtikuu 18, 2012, 18:43:48 ip »

Minä en myöskään (huomaan, että aika moni täällä) noista rosteripinnoista tykkää, ovat jotenkin niin steriilin näköisiä, tulee vähän sairaalan stresilointihuoneet mieleen ;)

Itsellä on kaikki kodinkoneet valkoisia ja toinen pakastinkaappi on integroituna työtason alle. Näyttää hyvältä, kun pienehkössä keittiössä ei ole niitä "kodinkoneovia" niin valtavasti... tai siis itse tykkään kovasti.

Veljeni perhään kämpässä on kaikki integroitu piiloon ja se sitten taas on näyttävinään vähän kuin jotain puuttuisi... Veljeni kertoi, että meni aikansa ennenkuin hän oppi muistamaan sen oven, jonka takaa yhdistelmäkaappi löytyi ;) Tuli vähän ylimääräistä ovien aukomista alussa.

Mutta makujuttujahan nää on.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Kirppuli

• Jäsen
« Vastaus #36 : Huhtikuu 18, 2012, 18:53:16 ip »

Meillä on kaikki keittiön kodinkoneet rosterisia. Ihan leipägrilliä, miksereitä yms. myöten. Enkä kyllä edes näkisi muunvärisen sopivan meidän keittiöön.

Harmittelen vaan kun on suht pieni keittiö niin ei kaikkia härpäkkeitä saa sinne mahtumaan. Mutta sitten tulevaisuudessa kunhan aletaan omaa rakentamaan.. :)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Huhtikuu 18, 2012, 22:03:43 ip »

Kannattaa käydä rakennusmessuilla, keittiö- ja kylpyhuonenäyttelyissö, taloesittelyissä ym., niin näkee luonnossa erilaisten materiaalien ja kalusteiden erot. Mutta kannattaa myös pitää pää kylmänä, sillä tarjolla on hirvittävän kalliita vaihtoehtoja. Pienellä näppäryydellä ja itse tekemällä omia yksityiskohtiaan, hinta halpenee huomattavasti.

Itse en ole koskaan ostanut keittiötä perinteisiltä keittiövalmistajilta, vaan olen teettänyt "keittiönkokoojalla". Tuli paljon halvemmaksi ja sain kaikki haluamani yksityiskohdat. Myös koneet, altaat ym. hankin aina muualta kuin keittiövalmistajan kautta. Kilpailuttamalla säästää!
Me ollaankin viikonloppuna menossa rakentajamessuille Ouluhalliin.

Mitä tarkoitat tuolla ''keittiönkokoojalla''? Edullisimpia vaihtoehtoja metsästän...
Mistä hankit altaat ym.?
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Huhtikuu 19, 2012, 00:45:47 ap »

Olen löytänyt täältä sellaisen keittiöräätälin, joka rakentaa kaapistojen rungot itse, mutta hankkii ovet, erikoiskaapit ja kaikki hilavitkuttimet suoraan valmistajilta. Yhden miehen pikkufirma, omistaja ollut ennen yrittäjyyttä vuosia suurilla keittiöfirmoilla suunnittelutöissä ja asentamassa. Käyttää laadukkaiden valmistajien osia, mutta pienillä kuluillaan pitää hinnat edullisina. Ja mikä parasta, keksii kaikenlaisia hienouksia, mitä valmiissa pakettiratkaisuissa ei ole saatavilla. Työ huipputasoa, tämä oli jo kolmas keittiö siitä firmasta. Rakentaa piirustusten mukaan kaikenlaista mm. tyttären pieneen asuntoon hienon kaappi-sänky-istuintason kohtuuhintaan. Kannattaa kysellä, samanlaisia osaajia saattaa löytyä kotikulmiltakin!

Altaat tai pikemminkin rosteritason (204cm) altaineen tilasin suoraan Frankelta mittojen mukaan, koska vanhaan taloon ei käynyt suoraan mikään valmiista tiskipöydistä. Tasoon upotettavia altaita en enää halunut, koska eivät salli samanlaista vedenlotrausta esim. huovutettaessa.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 19, 2012, 06:50:21 ap »

Äskoo, tiedän tälläisen osaajan Renksusta, olisiko sama? :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, (Paradigm Veo 02/2012) MiniMed 640G 05/2015 + Humalog.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Huhtikuu 19, 2012, 08:24:25 ap »

Sormenjäljet rosterissa! Argh!  ;D Koko ajan saa olla pyyhkimässä ja sitten jää rätistä jäljet.

Meillä on kaksi jää/viileäkaappia rosteripinnalla ja niissä on sellainen pintakäsittely ettei sormenjäljet näy kuten "ennen vanhaan".

Pinta ei ole niin kiiltäväkään kuin normaali rosteri. Ja itse en sitten yhtään tykkää valkoisista kodinkoneista. Ne kellastuvat jossain vaiheessa ja mielestäni niissä vasta näkyykin ihan kaikki lika heti. Meillä tulee jossain vaiheessa hella ja astianpesukone muuttumaan rosteriksi jos niitä saa samalla pintamateriaalilla kuin nuo jääkaapitkin. Tai sitten astianpesukone integroituna.
Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 19, 2012, 23:02:38 ip »

Mahtaakohan keijun rosteri olla harjattua. Joku lakkapinta niissä taitaa nykyään olla kaikissa, ettei ole suoraan teräs pinnassa.

Sattu aika mukavasti. Ensi viikko töitä ja sitten pari kesälomaviikkoa ja kuukauden lomautus päälle. Normaalisti vois kyllä harmittaa mutta nyt kyllä on pelkkää plussaa ja boonusta. Saa tehdä mökkiä kokopäiväisesti ja kerkiää silti vähän kauppojakin kiertää. Pintamateriaalit kun on vaan pakko hakemalla hakea, ei netistä kattelemalla ole tullut kuin hullunmaksi.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Huhtikuu 19, 2012, 23:17:13 ip »

Harjattu alumiini taitaa kodinkoneissa olla nykyään suositumpi kuin rosteri. On rosteria vaaleampi ja jotenkin lämpimämpi värisävyltään, eikä siinä näy sormenjäljetkään.

Friita, tämä osaaja ei tietääkseni ole toiminut Renksussa. Ennen Aniankadulla, nykyään Hämeenlinnantiellä. Mutta hyviä keittiömaakareita on varmaan muitakin.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Huhtikuu 20, 2012, 22:09:14 ip »

Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #44 : Huhtikuu 20, 2012, 22:19:59 ip »

Me taloyhtiön kokouksessa puolileikillään mietittiin sitä kanalaa, oli hauska huomata että naapurikin oli asiasta innoissaan :) Tämä on tällainen kaupunkilaisten muotijuttu...Kivitatti sulla on vähän eri juttu kun on oikeasti realistista kokemusta kotieläinten hoidosta ;)

Tytön omaa huonetta on laitettu, viikon nyt nukkunutkin siellä ja tykkää. Paljon on vielä järjestelemistä, mutta rempattavaa ei onneksi kun tosiaan jo alunperin valitsin värit niin että sopii sitten hällekin - ja onneksi turkoosi ja punainen sopii hänenkin makuunsa :) Onneksi mullakin siis lapsellinen maku, siellä on Tapettitalon perhostapetti. Ei ole se tarhan viisivuotiaitten päästä varpaisiin vaaleanpunainen minipissislauma ihan pääsyt pilaamaan hyvää makua ;) ;)

No heh. Mutta siis supersöpö huone on, valkoiset ja värikkäät kalusteet ja kivoja esineitä, lelut esillä mutta järjestyksessä. Tauluja vielä pitää laittaa, ilmoitustaulu piirrustuksille puuhapöydän viereen, lelulaatikko karsia ja järjestellä ja kaappi siirtää ja mun keräilyesinekokoelmat sijoittaa jonnekin - ne kun erehdyttävästi saattaa lapsen silmään näyttää leluilta ;) Sängyn viereen meinasin Ikean taululistaa, sille voisi laittaa esille vaikka lainassa olevat kirjaston kirjat niin niistä on kiva valita aina iltasaduiksi luettavat.

Tästä seuraa sitten dominoefekti, mun roinat pitää sijoittaa mikä minnekin ja niitä ei ole ihan vähän kun ennen oli kokonainen huone...samoin olohuoneessa tulee myllerryksiä ja säilytyskalustehankintaa. Ja makkariin paikat vauvansängylle, vaatteille jne.

Kylppäriremppa olis ihana...samoin taloyhtiössä mietitään jo muutaman vuoden päähän kellarikerroksen remppaa, pannuhuoneesta kodihoitohuone, ...eikun taisin listatakin nämä jo? Paljon remppasuunnitelmia :) Pihavaraston verhoilu, autokatos..vinkkejä?!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä