Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411752 viestiä  •  19540 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rakentaminen ja sisustaminen  (Luettu 106134 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Rakentaminen ja sisustaminen
« Vastaus #15 : Huhtikuu 15, 2012, 19:05:15 ip »

Muuten te remontoijat. Jos haluaisi maalata pienen erillisen tapetoidun seinän, niin pitäiskö se tapetti yrittää postaa ensin ja kuinka hyvin vai voisiko maatala ihan tapetin päälle? Vain yksi kerros on tapettia eli ei päällekkäisiä laittoja.

Kyselee yksi, joka ei tapettiseinää ole maalannut ::) ???.

Kun tapettiseinää maalaa lateksilla, saattaa tapetin liimaukset irrota. Parhaan tuloksen saa irrottamalla tapetin/tapettikerrokset. Paksut vinyylitapetit varsinkaan eivät yleensä sovellu maalattaviksi.
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Huhtikuu 15, 2012, 20:47:45 ip »

Luultavasti on paras ottaa vanha tapetti pois. Pystyy sitten sen pohjankin hiomaan ja kolot kittaileen. Kaikki tuppaa näkymään maalatussa pinnassa.

Minä olen myös vaalean ja hillityn värin ystävä. Voi olla vähän tylsää, mutta saa ne pienet huoneet edes vähän isomman näköiseksi. Tumma kun pienentää ihan hirveästi. Paitti lattiat, ne saa hiukka tummempaa olla.

Tässä vielä tuli mieleen niksijä/vinkkejä.

-Tavallista kipsilevyä ei kannata laittaa seinään vaan EK kipsilevyä. On huomattavasti kestävämpää eikä ole paljoa kalliimpaa.
-Takkaa valitessa mielellään kuoritakka, kun se antaa lämmön pidempään ja viileempänä. Samoiten olis hyvä jos se on varustettu ns. kesäpellillä. Eli voi valita suoran vedon tai kierron välillä. Suora veto auttaa tosi paljon siinä ettei sauhu tule sisälle sytyttäessä. Paitti jos takassa palaa joka päivä tuli sillon vetää melkein takka kuin takka.

Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #17 : Huhtikuu 15, 2012, 20:49:56 ip »

Hieno idea tämä ketju!

Mustakin perus valkoinen 15x15 pitää kutinsa. Ja jättäisin myös kaikki efektilaatat pois, ne vanhenee tyyliltään ekana ja pilaa koko kaakeloinnin, siis mun mielestä. sen sijaan kaakelitarroilla tms. voi vaihdella ilmettä jos sitä kaipaa. Mutta nuo vaihdettavat lasintakusjutut yms. on kyllä kivoja myös!

Vanhempien kylppäriin muuten laitettiin 3 eri väristä 15x15 laattaa sekaladonnassa, alhaalta ylös tummeten mutta ei suorissa riveissä. On ptiänyt aika hyvin tyylinsä.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Huhtikuu 15, 2012, 20:54:35 ip »

Tässä pari kuvaa minun keittiöstäni. Otettu juuri, kun se oli valmistunut. Jonkun mielestä varmaan kliinisen kalsea, mutta saan siihen eloa vaihtelemalla tekstiilejä: verhoja, mattoja, tuolien verhoilua, pikkuesineitä. Keittiö on jo 5 vuotta vanha, enkä ole vielä ollenkaan kyllästynyt. Välitilassa (ylä- ja alakaappien välissä) on valokuvasuurennokset lasin alla: toisessa herrani suosikkikulkuvälineet ja toisessa minä 4-vuotiaana sisarusteni kanssa heinäpellon laidalla. Kirkkaan auringonvalon raidat hieman häiritsevät kuvissa.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 15, 2012, 20:55:41 ip »

Kuva toiselta puolelta jäi pois edellisestä viestistä:
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 16, 2012, 02:20:11 ap »

Lainaus käyttäjältä:  Antsu1
Kivitatti totesi hyvin "hassua miten erilaisia makuja ihmisillä on". Mä en varmaa koskaan tottuisi asumaan Kivitatin kämpässsä, koska niin kirjavan kuvan olen kokonaisuudesta saanut. Mä kannatan melko hillittyjä kiinteitä materiaaleja, sitten sisustuksella voi leikkiä helpolla...
Heh. Ei siitä kirjavaa ole tarkoitus tulla. ;D Pitää laittaa sitten kuvia kun valmistuu. :)

BTW Heikki, ei mahdu budjettiin se autotalli. Ei edes puoliksi, vaikka kuin yrittää. Budjetti meni yli heti kättelyssä 20'000€ ;D Onneksi pankista luvattiin lainata... ::)

Kivalta näyttää Äskoon keittiö. Jotain tuon tyyppistä varmaan meillekin tulee. Vähän vähemmän mainitsemaasi kliinisyyttä, mutta ideana tummemmat alalaapit ja vitivalkoiset yläkaapit. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2012, 02:26:02 ap kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 16, 2012, 19:37:49 ip »

Juuh, ja voi se budjetti siitä vieläkin karata. Kattelin eilen vessan kalusteita, ihanan kalliita. Saattaa olla että joutuu ite vähän askarteleen. Ei budjetti kestä valmiita kaapistoja.
Kirjattu

Wappu

• Matkailija
« Vastaus #22 : Huhtikuu 17, 2012, 19:38:35 ip »

Keittiöremonttia tässä suunnitellaan. Kerrostaloasunto siis ja putkiremontti tulossa ehkä vuoden kuluttua, mutta nyt tarvii putkiongelmien takia jo puhkoa seinää, niin aattelin sitten tuon keittiön jo remontoida jossain määrin. Tällä hetkellä keittiö on alkuperäisessä kuosissaan vuodelta 1966.
Suunnitelmaa on vähän tehty ja jo nyt voin olla varma, että kaappien ovet ei tule olemaan kiiltävää, eikä valkoista tai mustaa. Tai no mitään harmaata tai ruskeetakaan ei tuu. Väriä saa olla, ei mitään mahottoman räväkkää, mutta kuitenkin. Ja keittiökoneet ei tuu olemaan rosteria. Työskentelen päivät pitkät rosterin ympäröimänä, niin en sitä enää kotiini halua. Joten voin kertoa, että keittiömyyjä oli vähän ihmeissään tämmösestä asiakkaasta  ;D Mutta paljon on vielä päättämättä ja suunnitelmaakin pitää vielä muokata.
Kirjattu
D1 vuodesta 1993
Humalog
Paradigm Veo keväästä 2014
Accu Check Spirit Combo keväästä 2010

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 17, 2012, 23:38:21 ip »

Wapulla on vähän sama maku kuin mulla.  Ei takuulla tule valkoista eikä tule mustaa ja rosteri on vihoviimeinen valinta.  Nämä kun nyt ovat trendikkäitä ja niitä näkee melkein aina jos keittiö on uusi tai rempattu. 

Se on sitten toinen juttu mitä tulee  ???   No, ainakin kaikki koneet ovat perinteisen valkoisia. Tai jotain muuta väriä, kunhan ei rosteria.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 18, 2012, 00:27:29 ap »

Meillekin tulee valkoiset koneet. Alakaapit varmaan tummanruskeat, yläkaapit tod näk ne kiiltävän valkoiset. Tietty jos on muita vaihtoehtoja, mitkä miellyttää silmää, niin sopii, mutta valkoinen on helppo ja aina muodikas, samoin ruskea.
Tuo musta-valko-rosteri-juttu kuuluu samaan sarjaan kuin musta / tumman harmaa kylppärin lattialaatta ja keittiön hella-liesituuletin-saarekkeet. Nyt ne on in, mutta 20 vuoden kuluttua niille nauretaan kuten sinapinkeltaisen ja ruskean yhdistelmälle nykyään. (joskin mun silmää se poikkeuksellisesti miellyttää)
En itse haluaisi tummaa kylpyhuoneen lattiaa juuri siitä syystä, että se on pian naurettava mennyt muotijuttu, mutta mies haluaa. Lisäksi kokemus kertoo miten käytännöllinen ja hyvännäköinen se kuitenkin on. Toimisikohan hiiren harmaa lattia hyvin ph:ssa ja khh:ssa...? Mitä muita värejä voisi käyttää. Oon huono näissä. En osaa suunnitella jos en näe vaihtoehtoja.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2012, 00:39:15 ap »

En itse haluaisi tummaa kylpyhuoneen lattiaa juuri siitä syystä, että se on pian naurettava mennyt muotijuttu, mutta mies haluaa. Lisäksi kokemus kertoo miten käytännöllinen ja hyvännäköinen se kuitenkin on.
Tumma kylppärin lattia tosiaan on käytännöllinen PAITSI silloin, jos alueen vesi on kovin kalkkipitoista. Se nimittäin värjää tumman lattian vähitellen ikävän valkoiseksi. Ei tietenkään kauttaaltaan, mutta ainahan sitä vettä jostain valuu tai jossain vähän makaa, vaikka kuinka kuivaisi. Eikä lattialämmityskään sitä kalkkia poista. Mutta hyvännäköinen se ehdottomasti kyllä minustakin on! Siis ilman niitä kalkkijämiä ;) .
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2012, 00:46:12 ap »

Onko rosteri joku väri? (kysyy tyyppi, jonka mielestä muoti = rahat pois tyhmiltä)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 18, 2012, 07:11:23 ap »

Rosteri tarkoittaa ruostumatonta terästä ja se on ihan passé keittiöissä.  ;)  Jo silloin, kun itse 5 vuotta sitten teetin keittiöremontin, tilalle tulivat joko harjatusta alumiinista tehdyt, värilliset tai kokonaan ovien taakse piilotetut. Rosteria en huolisi, koska siihen jää jokainen sormenjälki ja se on kalseanoloista. Mustavalkoiset keittiöt eivät silloin vielä olleet muotia, niitä ei edes saanut keittiövalmistajilta, vaan piti teettää.

Itse suosin mustavalkoista - en siis muoti-ilmiöiden tähden, vaan siksi, että kotini on muutenkin mustavalkoinen, enkä kyllästy mustavalkoiseen, kuten johonkin väriväriin. Väri tehdään sitten muilla, helposti vaihdettavilla yksityiskohdilla. Minulla ne vaihtelevat keittiössäkin keltaisesta punaiseen, kun ompelen uusia verhoja ja kudon mattoja vuodenaikojen mukaan. Samoin välitilan lasin alle voi vaihtaa värikkäät valokuvat/tapetin ym. Värillisiin laattoihin saattaisin ehkä kyllästyä...

Jos varaa on valita, kannattaa tarkkaan miettiä omat mieltymyksensä ja sen, kuinka kauan haluaa katsella samoja värejä/samaa tyyliä. Keittiö ja kylpyhuone, kun tuppaavat olemaan ne kalleimmat remppakohteet talossa. Meillä ei tulisi kuuloonkaan alle 10 vuoden niitä rempata, jos käytetään laadukkaita materiaaleja/ulkopuolista työvoimaa.

Tumma laatta kylppärin lattiassa saattaa olla yhtä ongelmallinen kuin liian vaaleakin. Vedestä jää helposti pysyviä kalkkijälkiä. Kannattaa käydä rakennusmessuilla, keittiö- ja kylpyhuonenäyttelyissö, taloesittelyissä ym. , niin näkee luonnossa erilaisten materiaalien ja kalusteiden erot. Mutta kannattaa myös pitää pää kylmänä, sillä tarjolla on hirvittävän kalliita vaihtoehtoja. Pienellä näppäryydellä ja itse tekemällä omia yksityiskohtiaan, hinta halpenee huomattavasti. Itse en ole koskaan ostanut keittiötä perinteisiltä keittiövalmistajilta, vaan olen teettänyt "keittiönkokoojalla". Tuli paljon halvemmaksi ja sain kaikki haluamani yksityiskohdat. Myös koneet, altaat ym. hankin aina muualta kuin keittiövalmistajan kautta. Kilpailuttamalla säästää!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 07:24:09 ap kirjoittanut äskoo »
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 18, 2012, 07:18:32 ap »

Rosteri tarkoittaa ruostumatonta terästä ja se on ihan passé keittiöissä.  ;) 

Ahaa, no eihän sitä sitten voi enää laittaa, jos ei ole enää muotia  ;)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 18, 2012, 09:40:55 ap »

Vai, että passé.  Vaihtaako ihmiset ne pois sen takia? Eivät taida vaihtaa, ainakaan jos käy katsomassa myytäviä asuntoja netistä, niin siellä niitä rostereita vilisee.  Tuskin kuitenkaan vaihtavat koko asuntoa päästääkseen eroon rostereistaan  ;)   Minäkin tykkään enemmän lämpimistä väreistä, valkoinenkin menettelee.

Minusta äskoon keittiö ei sillä tavalla ole viimeiseen asti mustavalkoinen.  Minulla esim. on kaverilla koko talo mustavalkoinen, ihan viimeistä pöytää ja tuolia myöten.  Minua se ahdistaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 09:43:13 ap kirjoittanut Philomela »
Kirjattu

Linkkejä